روز شمار تاریخ ترور در ایران / 29 اسفند؛

شهادت ۲۱ ایرانی توسط منافقین در شهرهای مختلف / ترورهای ۲۹ اسفند نوروز را به کام ایرانی ها تلخ کرد

۲۹ اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۱ ایرانی در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۷۱ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

شهادت ۲۱ ایرانی توسط منافقین در شهرهای مختلف / ترورهای ۲۹ اسفند نوروز را به کام ایرانی ها تلخ کرد

به گزارش هشت دی، ۲۹ اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۱ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۷۱ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

امیر اشک تلخ یکم مهر ماه ۱۳۳۸ در استان کرمانشاه متولد شدو ۲۹ اسفند ماه ۱۳۵۷ در حالی که از پاسدار کمیته انقلاب بوددر سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

امیرمنصور شاه رضایی ۲۴ بهمن ماه ۱۳۳۵ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۹ اسفند ماه ۱۳۵۷ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد شیرین اصفهانی ۱۲ خرداد ماه ۱۳۲۴ در استان تهران متولد شد و ۲۹ اسفند ماه ۱۳۵۷ در تهران و در خیابان نظام آباد در یک حمله مسلحانه توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

عمران صادق نیا یکم مرداد ماه ۱۳۴۱ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۹ اسفند ماه ۱۳۶۰ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد کموشی یکم فروردین ماه ۱۳۳۷ در استان قزوین متولد شد و ۲۹ اسفند ماه ۱۳۶۰ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین میری ماستری فراهانی ۱۰ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۲۹ اسفند ماه ۱۳۶۱ در نقده در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

هادی سالاری ۸ مرداد ماه ۱۳۴۱ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۹ اسفند ماه ۱۳۶۱ در سقز در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر فارسیان ۲۰ آبان ماه ۱۳۴۴ در استان تهران متولد شد و ۲۹ اسفند ماه ۱۳۶۱ در پاوه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسدالله فتحی در سال ۱۳۳۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۹ اسفند ماه ۱۳۶۱ در چقال مصطفی در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجتبی قایمی ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۹ اسفند ماه ۱۳۶۱ در نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمید سالم اناب ۹ آذر ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۲۹ اسفند ماه ۱۳۶۱ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خسرو سلیمانی برچلویی سوم اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۲۹ اسفند ماه ۱۳۶۱ در سنندج در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رمضان صادقی علی آبادی یکم اسفند ماه ۱۳۳۹ در استان اصفهان متولد شد و ۲۹ اسفند ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بوددر یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قنبرعلی ابراهیمی یکم آذر ماه ۱۳۳۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۹ اسفند ماه ۱۳۶۱ در نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا بیگ زاد دوم تیر ماه ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۹ اسفد ماه ۱۳۶۱ در روستای محمدشاه نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا خوشنام ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در استان خراسان متولد شد و ۲۹ اسفند ماه ۱۳۶۱ در تبریز در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یوسفعلی درخوش بایکلایی ۷ مهر ماه ۱۳۴۴ در استان مازندران متولد شد و ۲۹ اسفند ماه ۱۳۶۱ در سوادکوه در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید کریم دریاباری ۶ مرداد ماه ۱۳۴۴ در استان تهران متولد شد و ۲۹ اسفند ماه ۱۳۶۲ در اندیمشک در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

کریم ابراهیمی یکم تیر ماه ۱۳۴۵ در استان کردستان متولد شد و ۲۹ اسفند ماه ۱۳۶۸ در کامیاران در داخل یکی از روستاها توسط گروهک تروریستی دموکرات اعدام شد و به شهادت رسید.

میرهاشم مالجو ۲۹ دی ماه ۱۳۴۴ در استان مازندران متولد شد و ۲۹ اسفند ماه ۱۳۷۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حبیب الله شیرزایی یکم مهر ماه ۱۳۵۰ در استان گلستان متولد شد و ۲۹ اسفند ماه ۱۳۷۱ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه