امام جمعه انزلی:

مسئولان برگزاری انتخابات از اتخاذ تصمیمات سیاسی پرهیز کنند / اگر خلاف انتخاباتی ببینم با مردم در میان می گذارم

امام جمعه بندر انزلی گفت: دست اندرکاران برگزاری انتخابات از اتخاذ هرگونه تصمیمات سیاسی و گروهی پرهیز کنند.

مسئولان برگزاری انتخابات از اتخاذ تصمیمات سیاسی پرهیز کنند / اگر خلاف انتخاباتی ببینم با مردم در میان می گذارم

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در آخرین نماز سیاسی و عبادی جمعه شهرستان بندر انزلی در سال ۹۵ با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و پای صندوق های رای به عنوان پشتوانه انقلاب اسلامی اظهار داشت: بخش مهم و قابل توجه ی محقق شدن این هدف به نوع رفتارهای مجریان و و ناظران و دست اندرکاران برگزاری انتخابات در جهت افزایش مشارکت مردم بستگی دارد .

وی افزود: اگر خدای ناکرده رفتارها، رفتارهای غیرعادلانه و تصمیمات جناحی و سیاسی و گروهی باشد آن مشارکت حداکثری شکل نخواهد گرفت، مردم باید به عدالت، بی طرفی و صداقت افراد و دست اندکاران برگزاری انتخابات اطمینان حاصل کنند لذا از همین ابتدا که کارها در حال شکل گیری است مسئولان توجه کنند که مبادا اعتماد مردم سلب شود و بعد ها نگویند چرا درصد حضور پایین است.

 امام جمعه بندرانزلی ادامه داد: ملت شریف ایران همواره و در همه عرصه های انقلاب اسلامی نشان داده اند که پای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تا نثار خونشان ایستاده اند اما اگر جایی ببیند که آمدن و یا نیامدنشان بی تاثیر است آن وقت شاید به خودشان زحمت حضور ندهند هر چند که توصیه ما به همه این است که همه باید در هر شرایطی شرکت نکنند و نباید نسبت به انتخابات دلسرد شوند.

*اگر خلافی در برگزاری انتخابات ببینم با مردم در میان می گذارم

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین متذکر شد: با این وجود این هشدار هم به مسئولان می دهیم که اگر دیدیم بر خلاف این موضوع اتفاق افتاده است بر مبنا وظیفه اعلام خواهیم کرد و خواهیم گفت، بعدها گله گذاری نشود که چرا فلانی فلان حرف را زد، من وظیفه ای دارم و طبق این هشدار مسئولان سعی کنند تصمیم گیری ها عادلانه، فراگیر با لحاظ شرایط قانونی و معیارهای انقلابی ما باشد و بعد از مردم بخواهیم که حضور گسترده داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به سمینار ائمه محترم جمعه استان گیلان که در روز گذشته در بندرانزلی برگزار شد گفت: این همایش با موضوعیت گزارش عملکردی از اقدامات انجام شده در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل برگزار و خدمات ادارات کلی چون اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، شیلات گیلان و منطقه آزاد انزلی برای ائمه جمعه محترم تشریح شد.

خطیب جمعه انزلی همچنین در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در عمل به اقتصاد مقاومتی گفت: باید اقتصاد مقاومتی در معیشت افراد جامعه دیده شده و در زندگی مردم تاثیرگذار باشد.

*کوتاهی دستگاه های فرهنگی و دخالت های بیجای برخی ها باعث کمرنگ شدن مسائل فرهنگی شده است

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین به دیگر مباحت مطرح شده در این همایش نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه کوتاهی دستگاه های مربوطه فرهنگی و دخالت افراد فاقد صلاحیت و در برخی موارد نیز دخالتهای بیجای برخی افراد در مسایل فرهنگی باعث کمرنگ بودن آن شده است که مد نظر دیگر ائمه محترم جمعه استان نیز بوده است.

وی همچین از حضور نماینده ولی فقیه در استان گیلان و استاندار محترم و پرتلاش استان نیز که با وجود مشغله های فراوان در این همایش شرکت داشتند و نظرات خود را مطرح و پذیرای نظرات و پیشنهادات ائمه جمعه نیز بودند تشکر کرد.

امام جمعه انزلی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز و آغاز سفرهای نوروزی تاکید کرد: علاوه بر لزوم فراهم سازی شرایط لازم میزبانی برای مسافران و گردشگران ورودی به این شهر، امیدواریم آسیب رفتاری و فرهنگی کمتری به شهرستان بندرانزلی منتقل شود.

*وظیفه مادری مسئولیت خطیری در جامعه اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با اشاره به تقارن سالروز تولد معمار کبیر انقلاب اسلامی و میلاد دخت نبی اکرم (ص) و روز مادر یادآور شد: وظیفه مادری مسئولیت خطیری در جامعه اسلامی است و مسئولیت مهم پدر و مادر بودن از توصیه های اکید دین مبین اسلام است و جایگاه حضرت زهرا (س) در نظام آفرینش به خصوص در نظام اجتماعی و ایمانی به عنوان الگو بر کسی پوشیده نیست.

وی با تاکید بر حفظ نسل مسلمین و لزوم تربیت فرزندان صالح افزود: پدر و مادر گرامی حضرت امام خمینی(ره) فرزندی را تربیت کرده و تحویل جهان اسلام دادند که در دنیا تاثیرگذار شد که اگر خودشان عمر نوح نیز می کردند نمی توانستند این گونه در جهان تاثیر گذار باشند فلذا تربیت نسل بسیار حائز اهمیت است.

خطیب جمعه انزلی در پایان به برگزاری دومین دوره ی اعتکاف ویژه جوانان در مصلی بندرانزلی نیز اشاره و تصریح کرد: دومین دوره این مراسم از تاریخ ۲۲ الی ۲۴ فروردین ماه سال آینده در مسجد جامع امیرالمونین (مصلی بزرگ نماز جمعه انزلی ) برگزار و ثبت نام آن نیز در حاشیه ی نماز جمعه هر هفته انجام می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه