در نمازجمعه های گیلان مطرح شد

افراد توانمند وارد عرصه انتخابات شوند/ افزایش فاصله طبقاتی بین مردم و مسؤولان دولت

امام جمعه موقت رشت گفت: انتخابات در پیش بوده و امیدواریم افراد توانمند برای ورود به انتخابات در شهرها و روستاها شرکت کنند.

افراد توانمند وارد عرصه انتخابات شوند/ افزایش فاصله طبقاتی بین مردم و مسؤولان دولت

به گزارش ۸دی به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا در آخرین نماز جمعه سال ۹۵ تقوا را اصل مهم در زندگی انسان‌ها دانست و اظهار کرد: تقوا انسان را از بدی‌ها باز می‌دارد و موجب نزدیکی انسان به خدا می‌شود.

وی با بیان اینکه تقوای الهی انسان را شرافتمند می‌کند، افزود: اطاعت خدا انسان را بزرگ می‌کند و گرامی‌ترین افراد نزد خداوند با تقواترین انسان‌ها هستند و خداوند انسان‌ها را گروهی قرار داده تا همدیگر را بشناسند اما تقوا جایگاه انسان را تعیین می‌کند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه مادیات در نگاه الهی ارزشی ندارد، تصریح کرد: روزهای شادی مردم و میلاد حضرت زهرا(س) و سالروز میلاد معمار کبیر انقلاب اسلامی و روز زن و مادر در پیش بوده و باید سیره حضرت فاطمه(س) و کوثر قرآن در زندگی ما جاری باشد و این الگو را بشناسیم.

وی با تصریح بر اینکه پیامبر(ص) قرآن و عترت را نزد مسلمانان قرار داد، بیان کرد: باید از قرآن، اهل بیت و حضرت فاطمه(س) بهره ببریم و غرب در قرن‌های گذشته زنان را بازی داده اما مسیر پیامبر(ص) را یک دختر ادامه می‌دهد و دختران و زنان جامعه باید از حضرت فاطمه(س) پیروی کنند.

پوررضا شناساندن الگوهای اسلامی توسط دلسوزان و معلمان به ویژه در مدارس به نوجوانان و جوانان را مهم دانست و گفت: حضرت فاطمه(س) الگویی برای تمام مردان و زنان بوده و دگر دوستی و دگرخواهی از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) بود.

وی غیبت در دین پیامبر(ص) را بدتر از زنا دانست و یادآور شد: غیبت محبت را از بین می‌برد و انسان به عاجز تبدیل می‌شود و انسان عاجز کسی است که دوستان خود را از دست می‌دهد.

امام جمعه موقت رشت تمام انسان‌ها را نیاز به یادگیری و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: عید نوروز فرصتی برای تجدید نظر در حلال و حرام و با تقوایی بوده و کسی که با منطق زندگی کند، تقوا را رعایت کرده و اخلاص ویژه با یاد آخرت کسب می‌شود و خداوند به افراد با اخلاص، توانایی و بصیرت می‌دهد.

پوررضا به انتخابات آینده اشاره کرد و گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در پیش بوده و امیدواریم افراد توانمند برای ورود به انتخابات در شهرها و روستاها شرکت کنند.

….

امام جمعه ماسال:

میهمانان و گردشگران هم باید حرمت میزبان را نگه دارند و شئونات دینی را رعایت کنند

امام جمعه ماسال گفت: ما بر خود واجب میدانیم که مقدم میهمانان را گرامی بداریم و آداب مهمان نوازی را بجا آوریم. اما میهمانان و گردشگران هم باید حرمت میزبان را نگه دارند و شئونات دینی را رعایت کنند.

http://www.8deynews.com/wp-content/uploads/2017/01/mosavi.mousavi.%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C.%D9%85%D9%88%D8%B3%D9%88%DB%8C.jpg

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال، حجت الاسلام سید هادی موسوی در نماز جمعه این هفته ماسال با اشاره به میلاد صدیقه طاهره (س) گفت: برای جامعه زنان ما همین افتخار بس است که روز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها به نام روز زن نامگذاری شده است.
امام جمعه ماسال با تبریک عید نوروز اظهار داشت: امیدواریم سال ۹۶ سال عزت و سربلندی و رفع مشکلات جامعه ما و سال ظهور امام زمان (عج) باشد.
حجت الاسلام موسوی کمک به فقرا در روزهای پایانی سال را ضروری دانست و گفت: کمیته امداد امام خمینی و هلال احمر و سایر نهادها در این روزها بسته های غذایی و کالایی خود را به نیازمندان اهدا میکنند. خوب است که ما هم در این امر سهیم شویم و شادی ها را تقسیم کنیم.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به افزایش ورود گردشگران به شهر ماسال در روزهای آتی گفت: ما بر خود واجب میدانی که مقدم میهمانان را گرامی بداریم و آداب مهمان نوازی را بجا آوریم. اما میهمانان و گردشگران هم باید حرمت میزبان را نگه دارند و شئونات دینی را رعایت کنند.

….

امام جمعه کلاچای:

اگر صنعت گردشگری در استان نهادینه شود کمک بزرگی به اقتصاد مقاومتی خواهد شد

به گزارش ۸دی به نقل از رودسریها ، حجت الاسلام محمدحسن لطیفی در خطبه های نماز جمعه کلاچای با دعوت همگان به تقوای الهی و حلال و حرام خدا اظهار داشت: اگر می توانید هر روزتان را نوروز کنید با گفتار تو آغاز کنید ، برادری ایجاد کنید و به همدیگر هدیه بدهید.

وی ادامه داد: صله رحم بجای آورید و به دیدار بزرگتر ها و علما و بزرگان سادات بروید ، مریض ها و درماندگان رت مورد لطف خود قرار دهید و به فقرا و ایتام کمک رسانید و آنها را خوشحال کنید.

امام جمعه کلاچای خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال ۹۵ به کسانی که نمی توانند لباس بخرند رسیدگی کنید ، در جامعه به ایجاد برادری و وحدت و صمیمیت پافشاری کنید و قدر یکدیگر را بیشتر بدانید و نگذارید اختلافات زندگی ها را تلخ کند . هنگام تحویل سال را با دعا و خواهش از خدا وارد بشوید دعا کنید که سال ۹۶ پایان مشکلات سال ۹۵ باشد.

حجت الاسلام لطیفی در ادامه به سالروز ولادت دختر پیامبر اکرم (ص) حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و به همه بانوان و زنان ایران زمین تبریک گفت و به ایام دیگر هفته پیشرو نیز اشاراتی داشت و از سالروز ولادت امام خمینی(ره)، ملی شدن نفت ، عملیات فتح المبین ، روز جهانی آب ، روز جهانی هواشناسی و سالروز وفات حاج سید احمد خمینی نام برد .

امام جمعه کلاچای برضرورت توسعه گردشگری در منطقه به عنوان یکی از الزامات در کنار صنعت کشاورزی تاکید کرد و گفت: این امر مستلزم ایجاد زیرساخت های مناسب در منطقه است که میزان ماندگاری مسافر را افزایش خواهد داد و اگر صنعت گردشگری در استان نهادینه شود کمک بزرگی به اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

وی در پایان از همگان خواست در ایام تعطیلات نوروزی اقدام به اسباب کشی نکنند چرا که خدای نکرده اگر سرقتی صورت بگیرد پیداکردن سارق بسیار سخت خواهد شد و همچنین با رعایت اصول رانندگی مواظب خانواده های خود در سفرهای نوروزی باشید.

امام جمعه اسالم:

ایران، ابرقدرت فرهنگی و معنوی است

http://www.8deynews.com/wp-content/uploads/2016/07/%D8%AD%D8%AC%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B5%D8%BA%D8%B1-%D8%AC%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C.jpg

به گزارش ۸دی به نقل از مریان خبر، حجت الاسلام جدائی امام جمعه اسالم در خطبه دوم نماز جمعه این هفته اسالم به ویژگی های ایران اسلامی اشاره کرده و گفت: ایران کشوری بزرگ و قدرت مند است، کشوری که تمام قدرت های بزرگ جهان، روی آن حساب ویژه ای دارند. کشوری است سرشار از سرمایه های عظیم انسانی ، منابع طبیعی ،زیرزمینی ، آثار غنی علمی و فرهنگی ، به یک معنا ابرقدرت فرهنگی و معنوی است .

خطیب نماز جمعه اسالم در ادامه به آسفالت شهر اسالم اشاره کرده و گفت: یکی از کارهای بسیار مهم و بزرگی که این روزها در شهر اسالم شاهد هستیم.یکی از اقداماتی که انصافا موجب راحتی و آرامش و خوشحالی مردم گردید مساله آسفالت شهر اسالم بود، خدا را شاکرم که در این روزهای پایانی سال یکی از مهم ترین آرزوهای بنده و مردم اسالم برآورده شد. آسفالت اسالم یک عیدی بزرگی بود که از طرف دولت محترم به اسالمی ها تقدیم شد.آسفالت اسالم بقدری مهم بود که بنده در دیدارم با استاندار در استانداری و هم چنین در دیدار با وی در دفتر امام جمعه و نیز در دیدارم با مدیر کل  اداره راه تاکید فراوانی داشتم و بارها پی گیری کردم  البته دیگر مسئولین هم غیر از بنده پی گیر بودند.

وی در ادامه ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) اشاه کرده و بیان داشت :همزبان با روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به سال نو و عید نوروز ، ولادت با سعادت و بسیار نورانی حضرت زهرا س را هم داریم ، امیدوارم بتوانیم به مناسبت میلاد کوثر، دخت پیامبر گرامی اسلام(ص) مراسم جشن باشکوهی را در بخش اسالم به صورت محوری برگزار کنیم. شایسته است همه مومنین نسبت به بزرگداشت این میلاد باعظمت نهایت اهتمام را داشته باشند. حضرت زهرا(س) متعلق به همه مومنین است و همه ما در قبال اهل بیت علیهم السلام انجام وظیفه کنیم و دین مان را ادا کنیم .

حجت الاسلام جدایی  در ادامه از مردم شریف و مسئولین که  در مدت ۱۸ روزی که به خاطر کسالت پیش آمده بستری بودند به ملاقات وی رفتند تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه اسالم در پایان خطبه خود گفت : امیدوارم سال آینده، کسی رییس جمهور گردد که اصلح ترین و بهترین و پاک ترین باشد.

اشرافی‌گری و حقوق‌های نجومی زیبنده ایران اسلامی نیست

به گزارش ۸دی به نقل از  فارس، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه در آستانه میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز زن و روز مادر قرار داریم، اظهار کرد: جشن‌های میلاد حضرت زهرا(س) و تکریم از مادران و همسران باید توأمان برگزار شوند.

وی با بیان اینکه روز تکریم زن و احترام به مادران و همسران ویژه روز زن و روز مادر نیست و این رویه باید در طول سال در زندگی ما جریان داشته باشد، تصریح کرد: خدا در قرآن به ما سفارش کرده که هوای پدر و مادر را با خوب حرف زدن و خوب رفتار کردن داشته باشیم.

امام‌ جمعه آستارا با اشاره به اینکه اسلام به زن عزت داده و عظمت زن را بالا برده است، گفت: در کشورهای غربی و اروپایی نگاه به زن، ابزاری بوده و بیشتر در راستای ارضای نیازهای جنسی است.

وی با تصریح براینکه دین مبین اسلام مردها را به رعایت حقوق زن‌ها موظف کرده است، اضافه کرد: در کشورهای غربی و اروپایی مردها با لباس رسمی و زن‌ها با لباس‌های نامتعارف و بدحجاب در مراسم و جشن‌ها حضور پیدا می‌کنند.

حافظ‌نیا ضمن قدردانی از همکاری مناسب مردم در برگزاری آیین‌های چهارشنبه آخر سال با نیروی انتظامی، افزود: با همکاری مردم و تلاش نیروی انتظامی در چهارشنبه آخر سال نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی حاکم بود.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز به دلیل حضور گردشگران کار نیروی انتظامی سخت می‌شود، اضافه کرد: از مردم و گردشگران داخلی و خارجی تقاضا می‌رود به لحاظ مباحث ترافیکی و رعایت موازین شرعی و اخلاقی با نیروی انتظامی همکاری داشته باشند.

امام‌ جمعه آستارا به‌روز جهانی آب اشاره کرد و گفت: ایران به لحاظ آب جزو کشورهای خشک دنیاست و در بسیاری از استان‌ها و شهرهای کشور مشکل بی‌آبی بیداد می‌کند و در شهرستان آستارا نیز با وجود اینکه به لحاظ بارندگی نسبت به شهرهای دیگر از وضعیت خوبی برخوردار است مشکل کمبود آب وجود دارد.

وی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: تأکید مقام معظم رهبری در دیدار مذکور این بود که آثار اقتصاد مقاومتی باید برای مردم ملموس باشد و مردم اقدام‌های انجام شده را حس کنند و اگر اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود در بهتر شدن زندگی مردم نقش دارد.

حافظ‌نیا با اشاره به افزایش فاصله طبقاتی بین مردم و مسؤولان دولت، متذکر شد: پس از گذشت ۳۸ سال از پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی یک عده در کشور به دنبال اشرافی‌گری و حقوق‌های نجومی هستند و این رفتار زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی به مسأله برجام و اعتماد برخی از مسؤولان دولت به آمریکا، اشاره کرد و یادآور شد: استکبار جهانی و آمریکا اگر لباسی از قرآن بر تن کنند و تعهد و امضا دهند باز برای مردم ایران قابل اعتماد نیستند و در قضیه برجام این را به خوبی نشان دادند.

امام‌ جمعه آستارا خاطرنشان کرد: پررویی‌های اخیر دولتمردان آمریکا نتیجه اعتماد یک عده از مسؤولان دولت به آمریکاست و نتیجه اعتماد یک عده از مسؤولان دولت به آمریکا افزایش دشمنی بین ملت ایران و دولتمردان آمریکا را به همراه داشت.

…..

امام جمعه رضوانشهر:

موفقیت اقتصاد مقاومتی در گزارش و رساله بیرون دادن نیست

امام جمعه رضوانشهر گفت: موفق بودن در اقتصاد مقاومتی با گزارش دادن نیست بلکه باید در زندگی مردم بروز و ظهور داشته باشد.

به گزارش هشت دی، حجت الاسلام و المسلمین هادی حبیبی در خطبه های این هفته نماز جمعه رضوانشهر ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)و روز مادر و و زن اظهار داشت: فاطمه زهرا(س) صدّیقه کبری است. خداوند در قرآن کریم صدیقین را در کنار انبیا آورده است (اولئک مع الذین انعم الله علیهم..انبیاء…صدیقین…). در اینجا صدّیق یعنى کسی که آنچه مىیاندیشد و می گوید، صادقانه در عمل آن‏را نشان می دهد و هر چه بیشتر انجام بدهد ارزشش بالاتر است.

وی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها این را در حد اعلی داشتند و در میان زنها صدیقه کبری و صدیق اصل و اول حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست. مقام بسیار بالایی است که برای حضرت زهراس آمده است.

امام جمعه رضوانشهر با اشاره به در پیش بودن سال جدید شمسی و تبریک این مناسبت گفت: سال جدید متبرک به نام نورانی حضرت زهرا(س) است. اسلام بنا به روایات و سیره اهلبیت(ع) عیدنوروز را با مقداری اصلاحـات پـذیرفتـه است. خرافات و ضدارزشها را حذف کرده و موارد مثبت را پذیرفته و بعضی از آداب را اضافه کده است.

وی استحباب غسل کردن در روز نوروز، پوشیدن بهترین لباسها، خود را خوش بو کـردن، استحباب روزه گرفتن، خواندن دعاهای متعدد مربوطه و … از تعالیم اسلامی عید نورزو دانست.

حجت الاسلام حبیبی با اشاره به فعال بودن مرکز نیکوکاری رضوان در شهرستان رضوانشهر گفت: مسئولان مرکز نیکوکاری رضوان تلاش شبانه روزی و طاقت فرسایی را انجام می دهند اما درآمد وصولی این مرکز به کمک به مستمندان زیاد نیست.

وی افزود: آقایان می گویند ما در اقتصاد مقاومتی خوب عمل کردیم و پیروز شدیم. خوب اگر خوب عمل شد و پیروز شدید باید در سفره های مردم دیده می شد. سفره های مردم کوچک تر شده است. خود مقام معظم رهبری انتقاد کردند. آقا فرمودند اگر اقتصاد مقاومتی خوب عمل می شد ما این مشکلات اقتصادی را الآن نداشتیم. اگر موفق بودیم الآن اینگونه نبود. ما هم که انتقاد می کنیم می گویند شما نمی دانید اقتصاد مقاومتی چیست. موفق بودن در اقتصاد مقاومتی با گزارش دادن و رساله بیرون دادن نیست بلکه باید در زندگی مردم بروز و ظهور داشته باشد. ما که با مردم در ارتباط هستیم نمی بینیم.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه