روز شمار تاریخ ترور در ایران / 27 اسفند؛

ترور ۳۰ ایرانی بی گناه توسط منافقین / جنایت ضد انقلاب در ۲۷ اسفند

۲۷ اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۰ ایرانی در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۷۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۳۰ ایرانی بی گناه توسط منافقین / جنایت ضد انقلاب در ۲۷ اسفند

به گزارش هشت دی، ۲۷ اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۰ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۷۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

پرویز بیگدلو یکم فروردین ماه ۱۳۲۴ در استان کردستان متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۵۷ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابوالفضل فضل الله اده ۲۲ تیر ماه ۱۳۳۷ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۵۷ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین عباسی دوم خرداد ماه ۱۳۳۸ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۵۹ در پاوه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اصغر افچنگی سوم فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان خراسان متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۵۹ در پایگاه بنفشه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد اکبری اصل ۲۰ بهمن ماه ۱۳۱۹ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۵۹ در جوانرود در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

نجف بهبود ۱۹ فروردین ماه ۱۳۳۵ در استان تهران متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۵۹ در جوانرود ترور شد و به شهادت رسید.

یدالله دهخوارقانی نژاد ۵ بهمن ماه ۱۳۲۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۵۹ در کرمانشاه در یک بمب گذاری تروریستی به شهادت رسید.

محمد زرقی ۲ آبان ماه ۱۳۴۰ در استان خراسان متولد شد و ۲۷ بهمن ماه ۱۳۵۹ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن کریمی ۲۵ مرداد ماه ۱۳۲۰ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۵۹ در اسلام آباد غرب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی احمد محمدمرادی یکم شهریور ماه ۱۳۳۷ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۵۹ در جوانرود در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا پورموسی سوم فروردین ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۵۹ در روانسر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدجعفر جعفری ۲۰ خرداد ماه ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۵۹ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین مظفرمقدم دوم اردیبهشت ماه ۱۳۰۸ در استان تهران متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که در کرج امام جماعت بود ترور شد و به شهادت رسید.

محمدامین میرزایی ۷ مرداد ماه ۱۳۴۱ در استان کردستان متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۶۰ در دیواندره توسط ضد انقلاب ترور شد و به شهادت رسید.

علی نیچلانی یکم شهریور ماه ۱۳۳۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۶۰ در نیچلان ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یونس لطفی دوم اردیبهشت ماه ۱۳۲۰ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۶۰ در دیواندره توسط ضد انقلاب اعدام شد و به شهادت رسید.

احمد قوجا زاده یکم آذر ماه ۱۳۱۵ در استان اذربایجان غربی متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۶۰ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یوشی نیچلانی در سال ۱۳۰۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۶۰ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله واحدی سقرلوچای ۲۶ دی ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۶۱ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اکبر علیمرادی ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۳۶ در استان اصفهان متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۶۱ در حالی که تراشکار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامعباس لطفی ۳۱ خرداد ماه ۱۳۳۸ در استان خوزستان متولد شدو ۲۷ اسفند ماه ۱۳۶۱ در جاده خرمشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا ملکی ۲۷ تیر ماه ۱۳۴۴ در استان زنجان متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۶۱ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحمان میمندی ۱۰ دی ماه ۱۳۱۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۶۱ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسکندر چوپانی دوم اردیبهشت ماه ۱۳۰۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۶۲ در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کاظم طبسی ۱۵ دی ماه ۱۳۴۱ در استان خراسان متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۶۲ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یوسفعلی روشن ۹ اسفند ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شدو ۲۷ اسفند ماه ۱۳۶۴ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالعلی خانگلی ۷ خرداد ماه ۱۳۴۸ در استان مازندران متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۶۴ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

زرعلی صحرایی یکم تیر ماه ۱۳۳۹ در استان کرمانشاه متولد شدو ۲۷ اسفند ماه ۱۳۶۵ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدهادی قنبری ۱۱ بهمن ماه ۱۳۵۲ در استان مرکزی متولد شد و ۲۷ بهمن ماه ۱۳۷۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جمیل شهسواری ۹ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان کردستان متولد شد و ۲۷ اسفند ماه ۱۳۷۴ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه