جالب ترین رکوردهای گینس که تاکنون ثبت شده اند +عکس

رکوردهای گینس یکی از ابتکارات جالب بشر به شمار می آید بدین ترتیب که هر ساله رکوردهای جدیدی در زمینه های مختلف در کتابی با همین عنوان ثبت می شود.

جالب ترین رکوردهای گینس که تاکنون ثبت شده اند +عکس

به گزارش ۸دی، در این کتاب از هر چیزی که فکر بکنید رکوردی وجود دارد، برای مثال رکورد بزرگ ترین چاقوی جیبی یا سنگین ترین لیمو یا حتی طولانی ترین ناخن های دست و…

در ادامه ایمیل شما را با ۹ مورد از منحصربفردترین رکوردهای گینس آشنا خواهیم کرد:

۱. اولین زنی که به تمام کشورهای جهان سفر کرده است

کاساندرا دی پکول جهانگردی آمریکایی با ۲۷ سال سن است که دو رکورد جهانی گینس را در اختیار دارد. او اخیراً سفر خود به ۱۹۳ کشور جهان و ۳ قلمرو دیگر (کوزوو، فلسطین و تایوان) را به اتمام رسانده که او را به اولین زنی تبدیل کرده که موفق به بازدید از تمامی کشورهای جهان شده است.

علاوه بر این وی موفق شده این سفر طولانی و خاطره انگیز را در زمان ۱۸ ماه و ۲۶ روز به پایان برساند که رکورد جهانی گینس در زمینه سریع ترین سفر به کشورهای جهان را نیز برای وی به ارمغان آورده است.

۲. مردی که رکورد جهانی بیشترین تعداد مدرک دانشگاهی را در اختیار دارد

لوچیانو بایِتی یک مرد ایتالیایی ۷۰ ساله است که در نزدیکی شهر رم زندگی می کند. لوچیانو تاکنون توانسته است بیش از ۱۵ مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مختلف را به دست بیاورد.

اسم وی به عنوان مردی که بیشترین مدرک دانشگاهی را دارد در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است البته اولین رکورد جهانی گینس برای او نیز زمانی ثبت شد که در سال ۲۰۰۲ توانست ۸ مدرک دانشگاهی کسب کند.

بایتی که در رشته های فلسفه، حقوق، جامعه شناسی و ادبیات مدارک دانشگاهی متعددی دریافت کرده در حال حاضر در رشته صنایع غذایی تحصیل می کند و سعی دارد مدرک دانشگاهی ۱۶ام خود را نیز به ثبت برساند.

۳. جوان ترین فردی که ۷ قله بزرگ دنیا را فتح کرده است

جوردن رومرو یک نوجوان اهل ایالات متحده آمریکا است که به نوجوان های دیگر شباهتی ندارد. جوردن در سن ۱۳ سالگی در سال ۲۰۱۰ رکورد جوان ترین فردی که به قله اورست صعود کرده را به خود اختصاص داد.

از ۷ قله مرتفع جهان به عنوان «هفت اوج» یاد می شود که جوردن همه آن ها را یکی پس از دیگری فتح کرده است.

او در دسامبر سال ۲۰۱۲ با صعود به قله وینسون ماسیف در قاره جنوبگان رکورد گینس در زمینه صعود جوان ترین فرد به ۷ قله مرتفع جهان را از آن خود کرد. جوردن در هنگام ثبت این رکورد تاریخی تنها ۱۵ سال و ۵ ماه و ۱۲ روز سن داشت.

۴. مردی که به بیشترین زبان ها در دنیا سخن می گوید

معمولا به کسی که توانایی درک و سخن گفتن به دستکم ۶ زبان را داشته باشد «پلی گلوت» و به کسی که بیش از ۱۲ زبان تسلط داشته باشد «هایپر پُلی گلوت» گفته می شود.

در کتاب رکوردهای گینس اسم یک مرد لبنانی به نام «زیاد فَزَح» به عنوان مردی که به ۵۸ زبان دنیا سخن می گوید ثبت شده است اما در جریان یک مصاحبه ی زنده تلویزیونی مشخص شد که وی توانایی درک و پاسخگویی به سوالات اساسی به تعدادی از زبان هایی که ادعا کرده بود به آن ها مسلط است را ندارد.

کاندید این عنوان یک دیپلمات آلمانی به نام «امیل کرِبس» خواهد بود که در سال ۱۹۳۰ درگذشت.

بر اساس گزارش ها وی به ۶۵ زبان تسلط نسبتاً کاملی داشته و در حال یادگیری ۱۲۰ زبان دیگر بود که مرگ به او فرصت این کار را نداد.

۵. دختری که بالاترین ضریب هوشی در دنیا را در اختیار دارد

تست ضریب هوشی روش دقیقی برای محاسبه میزان هوش یک فرد به شمار نمی آید با این وجود بدست آوردن نمره بالا در این تست کار بسیار مشکلی است.

در سال ۲۰۱۶ یک دانش آموز ۱۱ ساله ی بریتانیایی به نام کاشمی واهی توانست نمره عالی ۱۶۲ را در این تست به دست آورد که وی را از لحاظ تئوریک بالاتر از نابغه هایی مانند انیشتین و استیفن هاوکینگ قرار می دهد.

۶. بیشترین رکوردهای گینسی که یک فرد در اختیار دارد

آشریتا فورمن یک مرد اهل نیویورک است که تعداد قابل توجهی از رکوردهای جالب جهانی گینس را در اختیار دارد از جمله رکورد بیشترین تعداد رکوردهای گینس که یک نفر به ثبت رسانده است.

او اولین رکورد خود را در سال ۱۹۷۹ با انجام ۲۷٫۰۰۰ حرکت پروانه بدست آورد.

از آن زمان تاکنون او به سراسر جهان سفر کرده و توانسته بیش از ۲۰۰ رکورد جهانی گینس از جمله بیشترین تعداد دراز نشست، بیشترین تعداد حرکت آکروباتیک بالانس و سریع ترین جهش روی توپ کانگورویی را به نام خود ثبت کند.

۷. مردی که رکورد سریع ترین تند خوان جهان را در اختیار دارد

تندخوانی فنی است که بسیاری از مردم آن را یاد گرفته اند اما درک کامل مطلب خوانده شده در این شیوه بسیار به ندرت اتفاق می افتد. یک مرد مبتلا به ناتوانی ذهنی به نام «کیم پیک» در این زمینه مهارت غیرقابل باوری دارد.

وی را می توان یک عقب مانده دانشمند نامید زیرا می تواند کتاب ها را با سرعتی باورنکردنی خوانده و تقریبا همه چیز در مورد آن چه که خوانده است را نیز به یاد بیاورد.

پیک از هر دو چشم خود برای خواندن استفاده جالبی می کند بدین ترتیب که در آن واحد دو صفحه را می خواند. بر اساس آزمایشات انجام شده وی می تواند ۹۸ درصد آنچه که خوانده را به یاد بیاورد.

پیک بدون داشتن جسم پنبه ای مغز به دنیا آمده است. جسم پنبه ای به دسته ای از سلول های عصبی اطلاق می شود که دو نیمکره مغز را به هم متصل می کنند. تاکنون کسی نتوانسته توضیحی منطقی برای این استعداد شگفت انگیز پیک پیدا کند.

۸. اولین شخصی که توانست به تنهایی و با کشتی به دور دنیا سفر کند

جاشوا اسلوکام به عنوان ملوان زندگی بسیار سختی داشت اما بزرگ ترین سفر خود را بعد از دوران یازنشستگی انجام داد. در ۲۴ آوریل سال ۱۹۸۵ و در سن ۵۱ سالگی، اسلوکام سفر دریایی خود به دور دنیا را آغاز کرد.

او در این سفر از هیچ وسیله مسافت سنج یا زمان سنجی استفاده نمی کرد و تنها به تجربیات شخصی و محاسبات ذهنی خود متکی بود.

اسلوکام در ۲۷ ژوئن سال ۱۸۹۸ بعد از پشت سر گذاشتن ۴۶٫۰۰۰ مایل دریایی و مواجهه با مشکلاتی مانند برخورد با دزدان دریایی و طوفان های سهمگین به نقطه شروع سفر خود رسید.

اسلوکام بعدها کتابی در مورد سفر خود با عنوان «مسافرت دریایی تنها دور دنیا» نوشت و در آن به شرح سفر شگفت انگیز خود پرداخت. جالب اینکه او در دریا غرق شد زیرا هیچ وقت شنا کردن یاد نگرفته بود.

۹. اولین شخصی که توانست دور دنیا را با هواپیما طی کند

«وایلی پَوست» در دهه ۱۹۳۰ یک هوانورد معروف به شمار می رفت که بسیاری از رکوردهای اولیه گینس را به نام خود ثبت کرده بود.

یکی از جالب ترین این رکوردها را با سفر به دور دنیا با استفاده از هواپیما و تنها در ۷ روز و ۱۸ ساعت و ۴۹ دقیقه بدست آورد.

او این کار را تنها به کمک یک هواپیمای تک نفره به نام «وینی مَی» که به سیستم پرواز «اتوپایلوت» مجهز بود و یک قطب نما انجام داد. قبل از آن پَوست و یکی از دوستانش توانسته بودند علی رغم خراب شدن هواپیمایشان رکورد ۱۰ ساعت را به ثبت برسانند.

منبع: جام جم آنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه