دبیر جبهه فرهنگی انقلاب گیلان مطرح کرد؛

نکاتی راهبردی برای شورای جوانان انقلاب اسلامی رشت / جوانان انقلابی از السابقون جامانده از راه انقلاب عبرت بگیرند

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب در گیلان ضمن نامه‌ای به شورای جوانان مؤمن انقلابی رشت، اعضای این شورا را به حراست از عنوان «جوان مومن انقلابی» دعوت کرد.

نکاتی راهبردی برای شورای جوانان انقلاب اسلامی رشت / جوانان انقلابی از السابقون جامانده از راه انقلاب عبرت بگیرند

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام و المسلمین سعید مهدوی با ارسال نامه‌ای به شورای جوانان مؤمن انقلاب اسلامی شهرستان رشت، ضمن دعوت اعضای این شورا به حراست از عنوان «جوان مومن انقلابی» نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

 خدمت برادران جوان و مومن  انقلابی هم استانی و رئیس و دبیر محترم، و اعضای گرانقدر شورای جوانان مومن انقلابی شهرستان رشت

 سلام علیکم؛

آنچه که این حقیر را بر آن داشت که حرف دل و دغدغه های سیاسی- اجتماعی خویش را در این موقعیت به قلم مسطور نمایم شنیدن زمزمه های امید بخش و شور آفرین ضرورت تشکیل جبهه جوانان مومن و انقلابی در ماه ها و هفته های اخیر بوده است و البته این رویش مبارک انقلابی، بایسته هایی میطلبد  که از حسن تصادف و به یکباره و بدون برنامه ریزی قبلی، توفیق ارائه بخشی از دغدغه هایم را در جمع انتخاباتی شورای جوانان انقلابی یافتم، چون شب قبل از آن  توسط یکی از بزرگواران یاران انقلاب صرفا جهت حضور افتخاری در جلسه دعوت شده بودم .اما از آنجاییکه به یکباره دعوت به سخنرانی شدم به بیان بخشی از نکات به صورت اجمالی و آنی پرداختم. اما، فرآیند ایجاد یک تشکل در آغاز  و تداوم آن، شرایط و بایسته هایی دارد که باید آنرا مورد توجه قرار داد. البته ناگفته پیداست که  عنوان جوانان مومن انقلابی عنوان زیبا و مقدسی است که باید برای حراست از عناوین ارزشی از اول حساسیت نشان داد که بسیاری از این عناوین ارزشی بارها و بارها استفاده شده اما با کمال تاسف در سایه بی توجهی و اهمال به ضد و نقیض خویش بدل گشته است.

و حالیا که جنگ حق و باطل به مرحله پیچیده تهاجم فرهنگی اجتماعی کشیده شده است و بسیاری از خواص به سبب حب جاه و مال و شهرت در نقش نفوذی و موید دشمن به خیانت به آرمانهای انقلاب اسلامی مشغولند و جبهه فرهنگی معاند انقلاب در جایگاه ها و مراکز مهم تصمیم گیر و تصمیم ساز نظام اسلامی نفوذ یافته اند. بنابراین نباید صرفا به صورت شکلی و صوری دم از انقلابی بودن و یا وحدت مومنانه زد، بلکه با شور و شعور انقلابی همزمان با حرکت های تشکیلاتی سیاسی باید به بازخوانی مبانی اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی پرداخت تا جلوی سواستفاده سوداگران سیاسی و روشنفکرنمایان التقاط اندیش عوام گرا را گرفت.

   به نظر میرسد پیش و بیش از گعده ها و نشست های سیاسی و گروهی و حزبی و یا لااقل همزمان با آن باید در شهر و استانمان به گعده ها و نشست های تخصصی مبانی دینی و معرفتی به شیوه کاربردی و چالشی پرداخت تا در صورت دستیابی به قالب وپوسته های مدیریتی نظام اسلامی، از آرمانها و محتوای آن غافل نشویم.

باید در این تجمعات قبل از اینکه اشتهای قدرت و شهرت و اعتباریات را تحریک نمود به ترغیب و تحریص تکلیف گرایی و آرمانخواهی و انقلابی گری پرداخت.

خلاصه اینکه باید جوانان انقلابی با بهره گیری از سابقون و عبرت نگری از انقلابیون جا مانده از قطار انقلاب، پی پاسخ به سئوالات اساسی ذیل گردند؛

۱-فرق حساس و ظریف سیاست بازی با سیاست مداری در چیست؟ یا بعبارت دیگر فرق تزویرگری با تدبیرگری در کجاست؟

۲-در عالم سیاست باید اهل معامله باشیم یا اهل تعامل؟ چه تفاوتی بین معامله گری سیاسی و تعامل گری سیاستمدارانه است؟

۳-کدام گزینه باید مورد تاکید جوان مومن انقلابی باشد؛ جذب حداکثری مردم در چارچوب قوانین شرعی و اسلامی یا جلب توجه اکثریت با ارائه تعاریف عرفی و ذوقی و حداکثری از دین وشریعت؟

۴-چه کنیم به بهانه اینکه در نظام و حکومت اسلامی منابع و مراکز قدرت وسیله تحقق اهداف و آرمانها است مبتلا به قدرت طلبی نگردیم؟ به عبارت دیگر ابزاری بودن قدرت  تبدیل به هدف برای انقلابیون نگردد؟

۵-ارتباط کارایی و تاثیرگذاریی و ضرورت تقوای سیاسی و اجتماعی در حفظ نظام اسلامی با تقوای فردی چه میزان است؟

و دهها موضوع و گزاره های دیگر ارزشی و غیرارزشی که باید مورد دقت و مداقه  قرار گیرد تا از ظواهر مذهبی و انقلابی بودن  به باطن و حقیقت مذهبیِ انقلابی شدن، نائل گشت . چون صرفا با شرکت در مراسمات مذهبی و سیاسی و شعاری و رسانه ای شدن در صف انقلابیون مومن قرار نمی گیریم.

تا تکلیف و نظام باور مندی خودمان را در مورد موضوعاتی همچون «تولید یا تکاثر ثروت، تجمل گرایی یا ساده زیستی، گمنامی یا شهرت طلبی، عوام زدگی یا حق مداری، تسامح و تساهل یا  تقید و تدین، اباحه گری و بی تعهدی یا تعهد تکلیف مداری، محفل گرایی یا مسجد محوری، و…» خلاصه سبک زندگی اسلام التقاطی آمریکایی  یا سبک زندگی اسلام ناب محمدی، روشن کنیم.

پس بیاییم در کنار حرکتهای سیاسی و اجتماعی به محاسبه و رصد اعمال و افکار و اخلاق اجتماعی جمع جوان خویش بپردازیم تا مانند بخشی از سابقه دار های انقلاب مبتلا به شکست و انحراف و اعوجاج نگردیم.

اینجانب رجاء واثق دارم این جمع و یا هر مجموعه جوان مومن انقلابی اصیل دیگر با بهره گیری از تعالیم معنوی قرآن کریم و پیروی از سبک و سیره ائمه هدی صلوات الله علیهم اجمعین خواهند توانست ضمن پاسخگویی به این پرسش های مبنایی، طعم شیرین اسلام ناب محمدی را در راستای رسیدن به تمدن نوین اسلامی به کام مردم غیور این دیار بنشاند.

و باز امیدوارم که با بهره گیری از تمام ظرفیت های نهفته در بین آحاد جوانان مومن، زمینه ی تعاون،همدلی و اخوت مومنانه برای دستیابی به قلل ارزشمند هدف گذاری شده از سوی آن مقتدای مظلوم و مقتدر را فراهم آورد.

در پایان ضمن دعا برای برادران انقلابی خویش، توفیق و عاقبت بخیری را از محضر حضرت حق برایتان آرزومندم.

والسلام علیکم وعلی عباد الله الصالحین.

  برادر شما

سعید مهدوی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه