سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی گیلان:

بیشترین آسیب‌ها چهارشنبه آخرسال در گیلان از ناحیه دست و چشم بوده است

سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: بیشترین آسیب‌ها در چهارشنبه آخرسال در ناحیه دست با ۵۰ مورد و چشم با ۳۶ مورد بوده است.

بیشترین آسیب‌ها چهارشنبه آخرسال در گیلان از ناحیه دست و چشم بوده است

مصدومین چهارشنبه سوری سالهای گذشته

 به گزارش ۸دی؛ پیمان اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت, در ارتباط با حوادث چهارشنبه آخرسال اظهار داشت:از ساعت ۲۰ شب‌گذشته تا ساعت ۸ صبح امروز ۱۵۱ نفر در استان‌گیلان در اثر حوادث چهارشنبه آخرسال و عدم رعایت نکات ایمنی مصدوم شدند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان تصریح کرد: از ۱۵۱ نفر افراد حادثه دیده ۱۱۲ نفر مرد و ۳۹ نفر زن بودند که بیشترین آسیب‌ها  در ناحیه دست با ۵۰ مورد و  چشم با  ۳۶ مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ نفر در استان‌گیلان توسط فوریت‌های اورژانس امداد‌رسانی شدند, گفت: ۳ نفر از این مصدومان در مراکز درمانی استان بستری شده‌‌اند و از  ۱۵۱ مجروح حوادث چهارشنبه آخرسال، ۱۲ نفر به‌طور سرپایی اورژانس در سطح شهر و ۱۲۱ نفر به‌صورت سرپایی در بیمارستان‌ها درمان و مرخص شده‌اند.

اسدی با بیان اینکه بیشترین ماده محترقه که سبب آسیب شده است ترقه با ۱۲۵ مورد بوده است, تصریح کرد: ۳ نفر در اثر تماس با آتش و ۳ نفر براثر شعله بالن آرزوهای دچار سوختگی شده اند که محدوده سنی این مجروحان بین ۵ تا ۵۰ سال بوده است.

وی با اشاه به اینکه ۳۰مجروح با سوختگی ۶ تا ۸ درصد در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند, گفت: سال‌گذشته ۱۰۸ مورد آسیب دیدگی از حوادث چهارشنبه سوری داشته‌ایم.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان عنوان کرد: ۵۸ پایگاه فعال جاده‌ای و شهری با تکنسین‌های مجرب فوریت‌های پزشکی و ۱۵ مرکز اپراتور آماده‌باش بوده و به ارائه خدمات حتی در نقاط سخت‌گذر استان می‌پردازند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه