دبیرکل سازمان ملل به کارمند آمریکا تبدیل شده است

یکی از مراجع تقلید گفت: امروز می‌توان گفت دبیرکل سازمان ملل به کارمندی زیر دست رئیس جمهور آمریکا تبدیل شده است.

دبیرکل سازمان ملل به کارمند آمریکا تبدیل شده است

به گزارش ۸دی نیوز و به نقل از فارس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم روایتی از امام هادی(ع) در مورد ضرورت به یاد داشتن قیامت و روز حساب را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اگر انسان در این زمینه دچار غفلت شود آنگاه مرگ دیرتر به سراغ او نمی‌آید زیرا از پایان زندگی و ورود به برزخ و سرانجام بهشت یا جهنم گریزی نیست.

وی افزود: عقلای عالم همواره به عاقبت کار خود می‌اندیشند و روایات اسلامی هم باهوش‌ترین انسان‌ها را کسانی می‌دانند که خود را از غفلت دور ساخته و همواره به مرگ و پایان زندگی خود فکر می‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه غفلت از مرگ موجب پشیمانی خواهد شد گفت: دلیل این امر آن است که آدمی در صورت فراموش کردن پایان زندگی خویش کاری برای آن دنیا انجام نمی‌دهد و تمام وقت خود را صرف همین زندگی مادی خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر یاد مرگ و زندگی اخروی و ابدی همواره با انسان همراه باشد آنگاه جلوی بسیاری از سرکشی‌ها و ظلم‌ها هم گرفته خواهد شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ظالمان و مستکبران در این دنیا به دلیل فراموش کردن آخرت هر روز بیشتر در ظلم و ستم خویش فرو می‌روند عنوان داشت: این در حالی است که یک اتفاق کوچک و برهم خوردن نظم موجود در بدن انسان می‌تواند آدمی را به کام مرگ بکشاند ولی این گروه از انسان‌ها چنین چیزی را به کلی فراموش کرده‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم روایتی از حضرت علی(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: آن حضرت در یکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه عباراتی با این مضمون دارند که مردگان و کسانی که دستشان از دنیا کوتاه شده بهترین واعظان برای انسان‌های در قید حیات هستند زیرا با زبان بی‌زبانی می‌گویند باید به فکر چنین روزی که هیچ کاری نمی‌توان برای آخرت انجام داد باشید.

وی در ادامه با اشاره به اعتقاد مذهبی‌ها نسبت به اصلاح امور جهان خاطرنشان کرد: اهل ایمان می‌گویند تا زمانی که نماینده‌ای الهی در کار نباشد اصلاح کامل صورت نمی‌گیرد و عدالت به صورت کامل محقق نخواهد شد زیرا بشر به وسیله ابزارهای خود و به کار انداختن عقل و هوشش نمی‌تواند در این زمینه دستاورد کاملی داشته باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: با این حال برخی نگاهی خوشبینانه داشتند و حتی کتابی به نام راه طی شده هم منتشر کردند ولی می‌بینیم سازمان‌های بین‌المللی که بیانیه‌های حقوق بشری فراوانی هم صادر می‌کنند عکس اهداف نخستین خود را در پیش گرفته‌اند و در حقیقت به کانون ظلم مضاعف تبدیل شده‌اند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حقوق بشر امروز به چماقی بر سر ملت‌های پایدار در مقابل جهانخواران و مستکبران تبدیل شده است گفت: مستکبران همواره از حربه جامعه جهانی برای پیشبرد اهدافشان استفاده می‌کنند در حالی که بسیاری مواقع حقایق را پنهان کرده‌اند.

وی با اشاره به دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ و حل مشکل سوریه و پس گرفتن دعوت بلافاصله پس از آن بیان داشت: این در حالی است که حدود ۴۰ کشور که ارتباط چندانی هم با قضیه ندارند در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: امروز می‌توان گفت دبیرکل سازمان ملل به کارمندی زیر دست رئیس جمهور آمریکا تبدیل شده است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با طرح این سئوال که آیا چنین افراد ناتوان و تسلیم‌پذیر در مقابل مستکبران و جهانخواران می‌توانند طرح عدالت جهانی را پایه‌ریزی کنند یا خیر گفت: بشر قادر به تحقق عدالت نیست و حتما باید رهبران الهی پای در این میدان بگذارند تا ظلم‌ها پایان پذیرند.

وی عنوان داشت: دشمنان اسلام حتی بیداری اسلامی را هم به انحراف می‌کشند تا بتوانند از این عرصه به اهداف خود دست یابند؛ باید از وضعیت حاضر دو پیام و درس بزرگ بگیریم نخست اینکه با این وضع بشر جهان روی عدالت و صلح را نخواهد دید به طوری که می‌گویند متحد اصلی سوریه در کنفرانس ژنو شرکت نکند ولی دیگران این حق را داشته باشند و پیام دوم هم اینکه به دشمنان متکی نباشید و تنها ملت خود را مد نظر داشته باشید.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: همان بهتر که ایران در چنین کنفرانسی که نتیجه‌ای برای سوریه در پی ندارد شرکت نکند زیرا مسئله در این کشور کاملا روشن است و اگر اجازه بدهند مردم در انتخاباتی آزاد هر کس را که می‌خواهند انتخاب کنند مشکل حل خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه