محقق و پژوهشگر اقتصادی در گفتگو با 8دی:

عملکرد دولت بزرگترین مانع تحقق اقتصاد مقاومتی/ دولت یازدهم اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد

پژوهشگر اقتصادی گفت: ما اقتصاد مقاومتی را به لحاظ شکل و محتوا قبول داریم اما آن را تنها در حد اسم و شعار می پذیریم.

عملکرد دولت بزرگترین مانع تحقق اقتصاد مقاومتی/ دولت یازدهم اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد

غلامرضا خانکشی پور در گفتگو با خبرنگار ۸دی در تشریح این سوال که آیا اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بود، محقق شده است یا خیر اظهار داشت: بزرگترین مشکل در حوزه اقتصاد مقاومتی عدم باورمندی اجزای عمل کننده دولت در اقتصاد مقاومتی است.
وی در ادامه مطلب افزود: ما اقتصاد مقاومتی را به لحاظ شکل و محتوا و درست قبول داریم اما تنها اقتصاد مقاومتی را در حد اسم و شعار می پذیریم.
کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه با اعلام اینکه عملکردها نسبت به محتوای اقتصاد مقاومتی فاصله دارد، گفت: وضعیت کشور به نحوی است که آنچه که در اقتصاد بعنوان اقتصاد مقاومتی در حال اجرایی شدن است، تطبیقی با نیاز های اقتصاد مقاومتی ندارد.
تحلیل گر مسائل اقتصادی و مالی اظهار کرد: عملکرد های جاری دولت بعنوان گزارشکار اقتصاد مقاومتی دولت ارزیابی می شود در حالی که اقتصاد مقاوتی با عملکرد جاری فاصله دارد.
خانکشی پور با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی تعریف خاص خودش را دارد، متذکر شد: اگر گره های موجود در اقتصاد و پیشبرد آن در باز شود و رشد اقتصاد تسریع پیدا کند آنگاه است که می توان گفت اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کرده است.
محقق و پژهشگر اقتصادی در پایان عملکرد دولت را یکی از بزرگترین موانع اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: گره زدن اقتصاد مقاومتی با برنامه های جاری دولت مانعی بزرگ برای عدم پیشرفت آن است و معتقدم دولت اعتقاد جدی نسبت به آن ندارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه