روز شمار تاریخ ترور در ایران / 25 اسفند؛

ترور و قتل ۱۸ ایرانی توسط منافقین / ۲۵ اسفند هم منافقین از خود لکه ننگ گذاشتند

مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۸ ایرانی در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۷۱ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور و قتل ۱۸ ایرانی توسط منافقین / ۲۵ اسفند هم منافقین از خود لکه ننگ گذاشتند

به گزارش هشت دی، ۲۵ اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۸ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۷۱ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

علی اوقافی ۱۰ فروردین ماه ۱۳۱۶ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ اسفند ماه ۱۳۵۷ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کریم کیکانی سوم مهر ماه ۱۳۱۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۵ اسفند ماه ۱۳۵۸ در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فرهاد شفیعی گیلاکجانی در سال ۱۳۳۹ در استان تهران متولد شد و ۲۵ اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جمشید شکرالهی ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و ۲۵ اسفند ماه ۱۳۶۰ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شریف کریمی ۱۱ مرداد ماه ۱۳۴۲ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد محمدعلی ها یکم خرداد ماه ۱۳۳۶ در استان تهران متولد شد و ۲۵ اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بختیار آقایی جمال آباد ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۲۹ در استان تهران متولد شد و ۲۵ اسفند ماه ۱۳۶۰ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد پیروزی دوم فروردین ماه ۱۳۳۳ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ اسفند ماه ۱۳۶۱ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد جعفری رمشتی ۱۰ فروردین ماه ۱۳۰۹ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ اسفند ماه ۱۳۶۱ در سنندج ترور شد و به شهادت رسید.

مهرعلی رهبری کرویه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و ۲۵ اسفند ماه ۱۳۶۱ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید مهدی ابراهیم زاده ریجانی یکم دی ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۵ اسفند ماه ۱۳۶۲ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یارعلی کوهی ۶ آذر ماه ۱۳۴۳ در استان مرکزی متولد شد و ۲۵ اسفند ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شیریعلی قاسمی ۶ آبان ماه ۱۳۴۳ در استان همدان متولد شد و ۲۵ اسفند ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا محمدی در سال ۱۳۴۲ در استان مرکزی متولد شد و ۲۵ اسفند ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شمسی مرادی الشتر ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۳۸ در استان لرستان متولد شد و ۲۵ اسفند ماه ۱۳۶۶ در خیابان آیت الله کاشانی در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید مرتضی اسماعیل زاده ۲۰ دی ماه ۱۳۲۷ در استان هرمزگان متولد شد و ۲۵ اسفند ماه ۱۳۷۱ در هرمزگان در حالی که کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه