یک نهاد حقوق بشری خبر داد؛

جان باختن ۱۰ هزار یمنی در تجاوزگری سعودی‌ها/ ۶۴۹ زن و ۱۰۰۲ کودک در میان شهدا

یک نهاد حقوق بشری اعلام کرد که در طول بیش از دوسال جنگ ائتلاف تحت فرماندهی سعودی، ۱۰ هزار یمنی جان خود را از دست داده اند.

جان باختن ۱۰ هزار یمنی در تجاوزگری سعودی‌ها/ ۶۴۹ زن و ۱۰۰۲ کودک در میان شهدا

به گزارش ۸دی، به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، نهاد حقوق بشر یمن در گزارش خود آورده است: در طول بیش از دو سال جنگ علیه یمن، ۱۰ هزار و ۸۱۱ نفر جان باخته و ۷ هزار و ۸۸۸۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند و ساختار زیربنایی این کشور به شدت ویران شده است.

این نهاد حقوق بشر در گزارش خود که به نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ارایه شد، افزود: ۶۴۹ نفر از جان باخته ها زن و ۱۰۰۲ نفر کودک هستند. ۹ هزار و ۱۶۰ نفر نیز مرد هستند.

این گزارش، بازده زمانی یکم ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی تا ژانویه سال ۲۰۱۲ میلادی را بررسی کرده است.

این نهاد حقوق بشر آورده است: در این مدت ۲۷ هزار و ۷۷ نفر زخمی شده اند که ۳۸۷۵ نفر از آنها زن، ۲۲۲۴ از آنها کودک و ۱۹ هزار و ۸۶۸ نفر مرد هستند.

در این گزارش به وضعیت سایر زخمی ها اشاره‌ای نشده است.

براساس این گزارش، ۳۱۵ نفر از کشته ها و ۳۵۸ نفر از زخمی ها، جان خود را بر اثر انفجار مین های کارگذاشته شده در مناطق مسکونی، روستاها، مزارع و خیابانها از دست داده اند.

ائتلاف تحت فرماندهی عربستان از نزدیک به سه سال پیش حمله همه جانبه‌ای را علیه یمن به راه انداخته است و این کشور را از زمین و هوا و دریا به محاصره درآورده و در میسر رسیدن مواد غذایی و کمک های انسانی به یمن به شدت مانع تراشی می کند.

در نتیجه حمله ائتلاف تحت فرماندهی سعودی، یمن با بحران شدید بهداشتی و پزشکی و غذایی روبرو است.

در سایه تداوم جنگ، سازمان ملل متحد درباره بروز قحطی در این کشور هشدار داده است.

در این مدت، مدارس، مساجد، بیمارستانها و مراکز درمانی از جمله مراکز درمانی سازمان پزشکان بدون مرز در یمن نیز از حملات در امان نمانده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه