نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در گفتگو با 8دی:

واگذاری شرکت غله و بازرگانی به بخش خصوصی غیر قانونی بود

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل گفت: واگذاری شرکت غله و بازرگانی به یک شرکت خصوصی غیر قانونی و محل اشکال بود.

واگذاری شرکت غله و بازرگانی به بخش خصوصی غیر قانونی بود

ذبیح الله نیکفر در گفتگو با خبرنگار ۸دی در پاسخ به این سوال که چرا گفته می شود بزرگترین موانع خصوصی سازی کشور دولت است و اگر شرکت های دولتی به بخش های خصوص واگذار شوند بهتر عمل خواهند کرد، اظهار داشت: موانع اصلی خصوصی سازی دولت است و متاسفانه در خصوصی سازی ها دستاندرکاران خصوصی سازی تاکنون درست عمل نکرده اند.

وی در ادامه به واگذاری اخیر شرکت غله و بازرگانی به بخش خصوص اشاره کرد و افزود: یکی از مثال هایی که دولت نتوانست نقش خود را درست ایفا کند واگذاری سازمان غله و بازرگانی منطقه ۷ است که به مدیریت گیلان ادامه فعالیت می کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واگذاری شرکت غله در تضاد با اصل ۴۴ قانون اساسی است، گفت: این شرکت شامل سه استان گیلان، قزوین و اردبیل است که در روزهای اخیر واگذار شد اما متاسفانه هماهنگی با مقامات عالی استان نشد و به صورت صد در صد قوت لایموت مردم واگذار شد که این برخلاف اصل ۴۴ قانون اساسی و مبحث واگذاری ها است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر این نکته که باید ۸۰درصد سازمان غله و بازرگانی واگذار می شد، اظهار کرد: از یک طرف این سازمان قوت لایموت مردم است، از طرفی دیگر مسئله حاکمیتی می باشد.

نیکفر با بیان اینکه اکنون نمایندگان و مسئولان پیگیر این هستند تا شرایط این واگذاری به مرحله قبل برگردد، خاطرنشان کرد: باید گفت که هیچ گونه تکلیفی برای کارکنان و پرسنل این شرکت قائل نشدند و وضعیتشان تعیین و تکلیف نشده است.

وی با اشاره به اینکه نوعا خصوصی سازی ها با این مشکلات همراه هستند، افزود: واگذاری اخیر شرکت غله به بخش خصوصی به تنها شرکت کننده مزایده واگذار شد که این محل اشکال است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه هرگاه ما خواستیم خصوصی سازی کنیم کاری کردیم که اصل خصوصی سازی زیر سوال برود، متذکر شد: در برخی اوقات جاهایی را رفته ایم خصوصی سازی کرده ایم که باید حاکمیتی اداره می شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به مشکلاتی که اکنون در کالاهای اساسی و غله و بازرگانی وجود دارد متاسفانه واگذار شد که در آینده می تواند مشکلات سیاسی و اجتماعی هم برای ما به وجود بیاورد.

نیکفر با تاکید بر اینکه خصوصی سازی شرکت ها باید در بهترین شرایط موجود خود باشند، اذعان داشت: دستاندرکاران خصوصی سازی ها باید امین اموال مردم باشند و شرکت ها را در عالی ترین شرایط واگذار کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه