مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه آمریکا:

کسانی که می گویند برجام سایه جنگ را از سر ایران برداشت یا خائن اند یا نادان / آمریکا در غلطهای گذشته اش مانده است

مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه و استاد تمام دانشگاه راتگرز نیوجرسی آمریکا گفت: کسانی که می گویند برجام سایه جنگ را از سر ایران برداشت خائن و یا نادان هستند.

کسانی که می گویند برجام سایه جنگ را از سر ایران برداشت یا خائن اند یا نادان / آمریکا در غلطهای گذشته اش مانده است

به گزارش هشت دی، هوشنگ امیراحمدی استاد دانشگاه راتگرز ایالت نیوجرسی آمریکا، مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه این دانشگاه و رییس و بنیاگذار شورای ایران – آمریکاست. وی از روز پنجشنبه ۱۹ اسفند برای انجام برخی دیدارهای غیررسمی و خانوادگی به زادگاهش در دهستان شیخ نشین شاندرمن در استان گیلان سفر کرده است. یکی از مهم ترین برنامه های امیراحمدی در این سفر کوتاه، گفتگوی اختصاصی از قبل برنامه ریزی شده وی با پایگاه خبری هشت دی، است. این گفتگوی مفصل یک ساعت و نیمه که شب گذشته (شامگاه جمعه) انجام شد سخنان جالبی درباره وضعیت آینده کشور آمریکا، آینده روابط ایران و آمریکا و برجام را به مخاطبان ارایه می کند.

مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه در واکنش به این سوال که «برخی در داخل کشور می گویند برجام سایه جنگ را از سر ایران دور کرد آیا این موضوع واقعیت دارد»، اظهار داشت: «بی خود می گویند. غلط کرده اند می گویند. کسانی که این حرف را می زنند خائن و یا نادان هستند».

وی افزود: فقط یک زمان امکان حمله آمریکا به ایران وجود داشت و آن هم زمان حمله آمریکا به عراق در زمان بوش (در سال ۹۲، همزمان با دولت اصلاحات) بود. غیر از این هیچ وقت آمریکایی ها برنامه ای برای حمله به ایران نداشتند. حتی اگر ایران بمب هسته ای هم می ساخت آنها به ایران حمله نمی کردند.

امیراحمدی در واکنش به اینکه چرا آنها برنامه حمله نداشتند گفت: آمریکایی ها هنوز در غلطهایی که قبل از این کرده اند (جنگ افغانستان، عراق، لیبی و …) هنوز مانده اند.

متن کامل گفتگوی اختصاصی و مفصل ۸دی با رئیس و بنیاگذار شورای ایران – آمریکا به زودی در همین پایگاه خبری منتشر می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه