خطیبان جمعه استان مطرح کردند

مردم بیکار و خانواده‌های آنها گرسنه هستند/ آیا مشکل اصلی کشور ما چند کنسرت بی محتوا است!؟

امام جمعه موقت رشت امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: بیکاری معضل بزرگ مردم و خانواده ها است.

مردم بیکار و خانواده‌های آنها گرسنه هستند/ آیا مشکل اصلی کشور ما چند کنسرت بی محتوا است!؟

به گزارش ۸دی به نقل از «دیارباران»، حجت‌الاسلام یوسف صدیق‌عربانی در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی (ره) این شهر، اظهار کرد: همگان را به تقوای الهی و ترس از خدا سفارش می کنم.

وی با تأکید قرآن بر جاری شدن امور درجهان بر اساس نظم، گفت: خداوند نظم را در تمام امور جاری و ساری کرده است این امر در نگاه به طبیعت هویدا است.

امام جمعه موقت رشت با تأکید مردم بر رعایت نظم در جامعه، گفت: در استانه ایام عید هستیم و کنترل جاده ها توسط پلیس راه جاده‌های کشور به منظور ایجاد نظم است.

صدیق عربانی با اشاره به صفوف وحدت بخش نمازجمعه، بیان کرد:این نظم و وحدت راه نفوذ شیطان را می بندد.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات سال ۹۶ از کسانی که قصد ورود به این عرصه را دارند خواست اگر توانایی این کار را دارند ورود کنند، و تصریح کرد: در امر انتخابات باید به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه داشته باشیم.

صدیق عربانی با تأکید بر اینکه مسئولان باید به فکر محرومان جامعه باشند، بیان کرد: بیکاری معضل بزرگ مردم و خانواده ها است.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن فصل کشاورزی در گیلان، گفت: تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیاز کشاورزان را برطرف کند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه تنها راهکار مقابله با دشمن اجرای برنامه هایی مانند راهیان نور است، ادامه داد: هرگز نباید دشمن را امیدوار کنیم و طبق گفته رهبر انقلاب حرکت انقلابی را باید همیشه مد نظر داشت.

وی در ادامه با اشاره به حوادث بالا در چهارشنبه آخر سال، گفت: برنامه هایی همچون چهارشنبه سوری و بازی با آتش فایده‌ای ندارد.

حجت الاسلام موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته ماسال با اشاره به دیدار دست اندرکاران راهیان نور با رهبری گفت: راهیان نور عاملی برای جلوگیری از فراموشی ارزشها و درسهای دفاع مقدس است.دفاع مقدس گنجی فرهنگی و یک معدن طلای پرارزش برای ملت ایران است.

امام جمعه ماسال خاطرنشان کرد: اگر امروز اقتدار و کرامت و عزتی در دنیا داریم به برکت هشت سال دفاع مقدس است. جوانهایی که این دوران را ندیده اند لذا باید بروند و با این دوران بصورت حضوری آشنا شوند و ببینند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان دلیل جنگ تحمیلی را احساس ضعف دانست و تاکید کرد: امروز هم رهبری تذکر داده که هیچ مسوولی حق ندارد طوری رفتار کند که دشمن طمع حمله کند و  ضعف از ما احساس کند. چرا که امروز جمهوری اسلام اصلا با گذشته قابل قیاس نیست.
امام جمعه ماسال با انتقاد از افرادی که بزرگترین مشککل زنان ما را عدم حضور در ورزشگاهها عنوان میکنند گفت: آیا مشکل اصلی کشور ما چندتا کنسرت بی محتوا است!؟ چرا باید فردی در جمع ورزشکاران احکام اسلام را به سخره بگیرد؟ چرا باید  در سخنان بعضی مسوولین تقابل با رهبری برداشت شود؟ امروز دشمن با فشارهای اقتصادی دنبال شکاف بین مردم و نظام است اما هرگز موفق نخواهند شد.

حجت الاسلام انصاری امام جمعه تالش در نماز جمعه تالش با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری گفت: مهمترین مطلبی که در این دیدار رهبری فرمودند و مهمترین موضوعی که رهبری در این دیدار تاکید کردند موضوع اقتصاد مقاومتی بود.

وی در ادامه با اشاره به ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا اظهار داشت : ما تا ابد مدیون شهدا هستیم و عزت ما از خون شهدا بوده وی در آخر خطبه از مشکلات سد معبد خواست مراعات حال دست فروشان را داشته باشند چون وضعیت بازار خوب نیست.

 

 

به گزارش ۸دی به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مسعود داوودی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به ایام جشن نیکوکاری اظهار کرد: تعداد ۵۰۰ نفر کودک نیازمند زیر حمایت در رودبار داریم که منتظر کمک مردم و مسؤولان هستند و امیدواریم بتوانیم دل آنها را در سال جدید شاد کنیم.

وی در ادامه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و افزود: با قدردانی از خانواده شهدا، می‌توانیم فرهنگ ایثارگری را بین نسل جوان نهادینه کنیم زیرا مقاومت شهیدان در ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی در جامعه تاثیرگذار است.

امام جمعه رودبار با بیان اینکه امنیت کشور مرهون خون شهیدان است، تصریح کرد: تکریم از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در راستای پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت است.

داوودی همچنین اقتصاد مقاومتی را تنها راهکار نجات اقتصاد کشور خواند و بیان کرد: مقام معظم رهبری حمایت از تولید داخلی را در راستای اقتصاد مقاومتی می‌دانند بنابراین مسؤولان باید سیاست‌های اقتصادی خود را براین پایه تنظیم کنند و اقتصاد کشور را نجات دهند.

وی بر تحقق اقتصاد مقاومتی با تلاش مسؤولان تأکید کرد و گفت: نگرانی و گلایه مردم از شرایط اقتصادی را نمی‌توان نادیده گرفت و مسؤولان باید پاسخگوی مشکلات در بخش‌های مختلف جامعه باشند.

امام جمعه رودبار با اشاره به مقوله فرهنگ در رهنمودهای مقام معظم رهبری، متذکر شد: اگر در فرهنگ ضعف داشته باشیم به طور قطع تهاجم فرهنگی اتفاق می‌افتد.

داوودی بر استمرار حرکت فرهنگی راهیان نور تأکید کرد و یادآور شد: راهیان نور نهادینه‌کننده فرهنگ مقاومت است و مسؤولان باید این حرکت فرهنگی را برای انتقال فرهنگ مقاومت به نسل جوان حفظ کنند زیرا مقاومت بر تداوم فرهنگ اسلامی در جامعه کمک می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن صفوی در آغاز خطبه های نماز جمعه فومن با اشاره به فرارسیدن وفات حضرت ام البنین(س) افزود: حضرت ام البنین(س) مادر چهار شهید والامقام است وبعد از جریان کربلا می گفت دیگر مرا ام البنین نگوئید چرا که مرا به یاد شیران بیشه شجاعت می اندازید.لذا ایشان و حضرت زینب(س) اسوه و الگوی خانواده های شهدا و مادران شهدا هستند که با تمام وجود مدافع انقلاب  اسلامی می باشند.

امام جمعه فومن با اشاره به فرارسیدن هفته منابع طبیعی اظهار کرد:همه ما باید قدر طبیعت را بدانیم و حتما برای این نعمت غیر قابل وصف به درگاه الهی شاکر باشیم و در اینجا لازم می دانم از همه عزیزانی که از جنگلها در برابر سوداگران محافظت می کنند صمیمانه تشکر کنم چرا که این عزیزان با جان خود از طبیعت و سرمایه ملی ما دفاع می کنند و تا کنون در این راه شهدایی را تقدیم ملت کرده اند.

 

به گزارش ۸دی به نقل از رودسریها ، حجت الاسلام محمدحسن لطیفی در خطبه های نماز جمعه امروز با دعوت همگان به تقوای الهی به جایگاه نیکوکاری و احسان پرداخت و گفت: شیرینی و حلاوتی که به انسان پس از این کار خیر دست میدهد بسیار بالاست و خداوند آن را برای امتحان و آژمایش بندگان قرار داده و بسیاری از شخصیت ها بنا به رسیدن به ثروت و مال از آن دور می شوند.

 

وی با بیان اینکه خداوند برای اینگونه حسنات مومنین پاداش قرار داده ، اظهار داشت: طول عمر ، وفور نعمت از جمله این نعمات الهی در دنیاست و برای آخرت نیز برّ و بهشت وعده داده شده است.

 

امام جمعه کلاچای به مناسبت های هفته پیش رو اشاره کرد و افزود: ۲۰ اسفند ماه بنام روز راهیان نور نام گذاری شده است که جای قدردانی از تمام مسئولین اجرایی این عمل خیر دارد چراکه با اعزام جوانان و نوجونان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس آنها را با چگونگی جانفشانی آن بزرگمردان و زنان آشنا می کنند.

 

حجت الاسلام لطیفی ادامه داد: ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است، کار بسیار بزرگی که بر عهده این نهاد قرار دارد می توان در چند بخش دنبال شود، معرفی شهدای منطقه و چگونگی زندگی آنها ، ارتباط با اسرای جنگ تحمیلی و خانواده معزز شهدا و به یاد آنها بودن از جمله آن اقدامات می باشد.

 

وی در بخشی از خطبه های نماز جمعه به روزهای پایانی سال و خرید و فروش های نوروزی اشاره کرد و از بازاریان و کسبه انصاف در کسب و کار را خواستار شد و گفت: در هنگام فروش به یاد افراد کم درآمد هم باشید ، انصاف ، عدالت و اعتدال را رعایت کنید و با وجدان کالای تان را بفروشید.

 

امام جمعه کلاچای به خرید و فروش ترقه و مواد منفجره که  از سوی مراجع حرام اعلام شده ، اشاره کرد و تصریح نمود: خانواده ها جلوی فرزندان خود را بگیرند تا سال جدید را به مصیبت برای شان تبدیل نشود و آرامش در فضای شهر باقی باشد.

 

حجت الاسلام لطیفی به فرمایشات رهبر انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره نمود و گفت: دولت کارها و اقداماتی انجام داده ولی باید بررسی شود که گره کارهایی که انجام نشده کجاست و چرا اقتصاد مقاومتی در اقتصاد خانواده ها لمس نشده است.

وی همچنین به حرام بودن تاخیر در جریمه بانک ها توسط مراجع تقلید اشاره کرد و گفت: امیدواریم هرچه سریع تر بانک ها اینگونه اقدامات ربوی خود را حل کنند تا جامعه اسلامی ما بیش از این آلوده به گناه نشود.

 

امام جمعه انزلی با اشاره به ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، درخطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: ایجاب می کند نسبت به جایگاه شهدا و خانواده های معزز آنها و فزرندان آنان که یادگاران شهدا هستند به نحو شایسته ای قدردانی و تجلیل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین گفت: ایشان بعد از فاطمه حضرت زهرا در اداره خانه امیر المومنین بسیار فداکاری کرد و با اخلاص و ارادت ویژه و تربیت فرزندانی چون قمر بنی هاشم پرداخت.

وی افزود: این روز، روز تکریم از مادران و همسران شهدا هم نامگداری شده که به تاسی از فاطمه زهرا این راه درخشان را در عصر حاضر بنیانگداری کردند و به برکت این مادران شهدا خط شهادت در جهان اسلام رشد کرد و مورد توجه قرا گرفت.

امام جمعه انزلی تصریح کرد: امروز هم مادرانی را می بینیم که در ادامه راه حضرت ام البنین، در سایر نقاط جهان اسلام نیز شهدایی را تقدیم جامعه و اسلام می کنند.

 

به گزارش املش ما ، حجت الاسلام محمد صفری قاسم آبادی در خطبه های نماز جمعه امروز املش با دعوت همکان به تقوای الهی اظهار داشت : بیش از ۴۵۰۰ نفر در سطح شهرستان املش تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند، که در ماه ۱۸۵ میلیون و در طول سال قریب ۳ میلیارد تومان مستمری می گیرند، این رقم بالایی است ، باید مسئولین برای کاهش آن اقدامات و تمهیداتی بیاندیشند ، بالا بودن این رقم از تحت پوششی ها افتخار نیست و تاسف دارد.

وی ادامه داد: در شهرستان املش با این همه منابع طبیعی و خدادادی و نیروی انسانی نباید فقر زیاد باشد ، این آمار غم انگیز و خطرناک است باید برایش فکری شود.

امام جمعه املش گفت: در هفته ای که گذشته بنام منابع طبیعی نام گذاری شده است، باید قدر و ارزش جنگل و مرتع خود را بدانیم چرا که وجود درخت موجب سلامتی و بهداشت در جامعه میشود، یک هکتار جنگل ۳۶ تن گرد و غبار را تصفیه می کند، برخی درختان با پخش اسانس هایی موجب از بین رفتن میکروب ها می شوند.

حجت الاسلام لطیفی در ادامه به ۲۲ اسفند روز شهدا اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح شهرستان املش تلاش های بزرگی انجام داده که قابل تقدیر است ، خانواده شهدا هم از این مجموعه راضی هستند.

وی ادامه داد: اعزام کاروان های راهیان نور که عصر امروز به مناطق عملیاتی جنوب کشور برگزار می گردد موجب انتقال فرهنگ شهادت از نسل به نسل دیگر می شود که در این خصوص برادرمان سیدجعفر حسینی فرمانده سپاه املش زحمات زیادی کشیده و تمام هزینه ها را خودش جمع کرده است تا این عزیزان را به مناطق جنوبی کشور اعزام کند.

امام جمعه املش خاطرنشان کرد: مناطق عملیاتی جنوب کشور سرزمین نور بود چرا که شخصیت های با معرفتی را برای ما نمایان کرد که براساس توان داخلی جنگ را به پیروزی رساندند.

حجت الاسلام صفری قاسم آبادی با انتقاد از تفکر برخی ها در کشور از احساس ضعف در اقتصاد گفت: این تفکر موجب آن میشود دشمن بیشتر فشار بیاورد ، چرا اینقدر به مردم تان بی اعتماد هستید و جلوی واردات بی رویه را نمی گیرید و با عث می شوید کارخانجات کشور به تعطیلی برسد.

وی ادامه داد: تمام این تفکرات از خوی اشرافی گیری است، تا این روحیه وجود دارد هیچ اعتمادی به ملت نمی شود ، فساد و فجور ،طلاق و تعطیلی کارخانجات بیشتر می شود، این ها ریشه در لیبرالیسم دارد، هواپیما خریدید نمی توانید پول آن را بدهید، چندنفر از مردم املش می توانند با هواپیما سفر کنند، بجای آن ها کارخانجات منطقه را به رشد برسانیدو جلوی ورشکستگی آن ها را بگیرید

امام جمعه املش در پایان خطبه ها به ماجرای شهرداری املش اشاره کرد و گفت: از بالا سفارش شدیم که در این خصوص وارد نشوم ، سنگ کسی را به سینه نمی زنم ولی سکوت ماهم اندازه ای دارد ، پایان سال است ، آقایان خودشان این ماجرا را ختم به خیر کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
مشکل ما کنسرت نیست؛ اما اگر برای ما نان نداره برای آقایان رای که داره
در حاشیه