هر پرونده که بررسی می‌شود میلیون‌ها تومان هزینه دارد/ نباید اجازه دهیم زمین های گیلان تصرف شود + تصاویر

سراج با این توضیح که هر پرونده که بررسی می‌شود میلیون‌ها تومان هزینه دارد بیان کرد: بررسی پرونده ها به صورت کیفی اثربخش تر خواهد بود.

هر پرونده که بررسی می‌شود میلیون‌ها تومان هزینه دارد/ نباید اجازه دهیم زمین های گیلان تصرف شود + تصاویر

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی گیلان رسیدگی سریع به پرونده‌های دانه‌ درشت های مفاسد اقتصادی را مورد تاکید قرارداد و با اشاره به اینکه نباید اجازه داد افراد ثروتمند به راحتی به انباشت ثروت خود بپردازند اظهار کرد: توجه به کیفیت در پرونده‌های قضایی باید مورد توجه مسئولان قضایی و بازرسی باشد.

سراج با این توضیح که هر پرونده که بررسی می‌شود میلیون‌ها تومان هزینه دارد بیان کرد: بررسی پرونده ها به صورت کیفی اثربخش تر خواهد بود.

 bazrasi00007

وی تاکید کرد: این دانه درشت ها که کاری جز نق زدن ندارند بیشترین ضربه را به نظام می زنند.

وی با اشاره به مشکلات زمین خواری، دریا خواری و جنگل خواری در گیلان بیان کرد: مشکلات بازرسی و نظارت در گیلان با سایر استانها متفاوت است.

سراج نظارت را بر بازرسی مقدم دانست و با بیان اینکه بازرسی به معنای دیر رسیدن و نظارت یعنی زود رسیدن و به هنگام است خاطرنشان کرد: اگر تذکر دادیم و مدیری تمکین نکرد وارد بازرسی خواهیم شد.

bazrasi00001

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادراک مردم و افکار عمومی از فساد و اشتباهات مسئولان را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: باید هوشیار باشیم که مردم اشتباه نمی کنند و باید در ارتباط با دغدغه های مردم فکری کنیم.

سراج با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی قصد مچ گیری ندارد اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی، مبارزه با فساد اقتصادی را در راس امور قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه مردم از کمبودها نمی‌نالند، بلکه از تبعیض‌ها نارحت هستند گفت: مسئولان باید قدر مردم را با کار مضاعف خود بدانند.

سراج با تصریح بر اینکه باید هوشیار باشیم تا اتفاقاتی مانند پرونده سه هزار میلیاردی و بابک زنجانی تکرار نشود گفت: وظیفه ما این است که به دغدغه های مردم بیندیشم و برای آنها راه چاره ای پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اقدام بازرسی در ارتباط به دوشغله ها، به بررسی پرونده ۵ نفر از اعضای شورای شهر تهران که خود را برای کاندیداتوری فدراسیون‌های مختلف معرفی کرده بودند اشاره کرد و گفت: سازمان بازرسی وارد عمل شد و مطابق قانون جلوی این امر را گرفت و به هیچ کدام از این افراد اجازه ندادیم تصمیم خود را عملی کنند.

سراج با اشاره به وجود ۸ هزار شهید، ۲۰ هزار جانباز و ۲۵ هزار آزاده در استان گیلان خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم افراد فرصت طلب و سودجو، زمین ها، جنگل ها و دریا را تصرف کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت بازرسی و جلوگیری از فساد بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته کار جدی برای مقابله با فساد اقتصادی انجام نشده است.

احمد سیاوش‌پور رئیس کل دادگستری گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه گیلان دارای مردمانی همراه با انقلاب و پیشرو در جریانات انقلابی و همراه با رهبری در تمام عرصه های مبارزاتی و سیاسی است به ظرفیتها و استعدادهای گیلان اشاره کرد و با انتقاد از عدم بهره درست از این امکانات در استان گفت: پیمودن مسیر توسعه در مطالبات به حق مردم محقق میشود.

bazrasi00004

رئیس کل دادگستری گیلان به نرخ بالای بیکاری  در استان اشاره کرد و افزود: این نرخ معادله ای است که تناسب ناهنجاری و جرائم را در گیلان نشان می دهد.

وی حرکت در جهت توسعه در گیلان را کند عنوان کرد و گفت : حفظ و صیانت از استعدادها و امکانات استان با تعارف و ملاحظات امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به فعالیت شورای نظارت استان تصریح کرد: شورای نظارت استان باید بستر مناسب را در مسیر سالم حرکت کردن به سمت توسعه پایدار فراهم کنند.

سیاوشپور با اشاره به اینکه شورای نظارت استان شامل مدیرکل اطلاعات استان، مدیرکل بازرسی، مدیرکل دیوان محاسبات و یکی از معاونین استاندار است بیان کرد: این شورا یک تشکل قانونی است که می تواند بستر موافق برای حرکت در مسیر سالم توسعه پایدار را فراهم نماید.

bazrasi00013

bazrasi00010

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه