نماینده آستارا مطرح کرد؛

آمفی‌تئاتر ارشاد آستارا بدون امکانات افتتاح شد / وضعیت اسفناک پایانه بار آستارا / شهرک صنعتی آستارا جانمایی درستی ندارد

نماینده مردم آستارا با بیان اینکه سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان بدون امکانات افتتاح شد گفت: سالن آمفی تئاتر ارشاد اسلامی آستارا از امکانات سرمایشی و گرمایشی بی‌بهره است.

آمفی‌تئاتر ارشاد آستارا بدون امکانات افتتاح شد / وضعیت اسفناک پایانه بار آستارا / شهرک صنعتی آستارا جانمایی درستی ندارد

به گزارش ۸دی، ولی داداشی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه دغدغه نبود امکانات ورزشی در بین قشر جوان تحصیل‌کرده از سال‌ها پیش در این شهرستان وجود داشته است، اظهار کرد: برای بحث زمین چمن مصنوعی آستارا با وزرای نفت و ورزش و جوانان رایزنی‌هایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه وزرای مذکور تأمین بودجه احداث زمین چمن مصنوعی را در آستارا متقبل شده‌اند، تصریح کرد: استخر سرپوشیده آستارا به دلیل مواجه‌شدن دولت با کسر بودجه به مرحله واگذاری به بخش‌خصوصی رسیده و مراحل اداری آن نیز به اتمام رسیده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث ورزش روستایی، دو روستای باغچه‌سرا و قره‌سو در برنامه کاری قرار گرفته‌ و زمین چمن ورزشی روستای باغچه‌سرا به دلیل قرار گرفتن در مسیر راه‌آهن آستارا‌ـآستارا موجب محروم شدن جوانان این روستا از ورزش فوتبال شد.

داداشی با اشاره به اینکه یک مکان دیگری به منظور جابه‌جایی زمین چمن روستای باغچه‌سرا در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی مبلغی به میزان ۲۰۰ میلیون تومان به منظور بازسازی این زمین چمن ورزشی به حساب ثبت اسناد و املاک واریز کرده است.

وی به ترویج فرهنگ دینی در جامعه اسلامی و حمایت از هیأت‌های مذهبی و مساجد اشاره کرد و گفت: امام جمعه آستارا درباره احیای ستاد اقامه نماز به طور جد پیگیر هستند و برای فعال شدن ستاد اقامه نماز در این شهرستان باید تمام ارگان‌های اجرایی در صحنه حضور داشته باشند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت احداث حوزه علمیه خواهران در این شهرستان، بیان کرد: بسیاری از خواهران در این زمینه به بنده مراجعه کرده‌اند و در تلاش هستیم سال آینده پس از تأمین بودجه، زمین احداث حوزه علمیه خواهران در آستارا مشخص شود.

* شهرک صنعتی آستارا جانمایی درستی ندارد

داداشی به وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری در بخش مرکزی و بخش لوندویل آستارا اشاره کرد و گفت: آستارا سالانه میزان ۳.۵ میلیون نفر گردشگر بوده و امیدواریم با ارتقای ظرفیت‌های گردشگری، این شهرستان در آینده میزبان ۶ میلیون نفر گردشگر در سال شود.

وی، آبشار لاتون را یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور دانست و یادآور شد: طرح مطالعاتی راه آبشار لاتون پس از سال‌ها وقفه به دنبال رایزنی‌های انجام شده با مدیران ارشد استان آغاز شده و حدود یک میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه‌و بودجه برای راه این آبشار اختصاص پیدا کرده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی آستارا از ابتدا جانمایی درستی نداشته است، متذکر شد: از ۳۳ واحد صنعتی در شهرک صنعتی آستارا تعداد ۶ واحد فعال، سه واحد نیمه فعال و ۲۴ واحد غیرفعال بوده و در تلاش هستیم واحدهای شهرک صنعتی آستارا توسعه پیدا کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که واحد صنعتی دارند و به مشکل برخورد کرده‌اند می‌توانند مشکلات خود را در دفتر ارتباطات مردمی مطرح کنند و تاکنون سه واحد صنعتی با ظرفیت بالغ‌بر ۵۰ نفر که راکد بودند با پیگیری‌های بنده فعال‌ شده‌اند.

داداشی به حق‌ و حقوق پره‌داران صیادی آستارا اشاره کرد و گفت: با توجه به تذکرات ارائه شده به وزیر جهاد کشاورزی و پیگیری‌های صورت گرفته، کار حق ‌و حقوق پرده‌داران به پایان رسیده و اکنون پول پره‌داران در استان وجود دارد و امیدواریم تا پایان سال به حساب آنها واریز شود.

وی با بیان اینکه سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا بدون امکانات افتتاح شد، خاطرنشان کرد: سالن آمفی تئاتر ارشاد این شهرستان از امکانات سرمایشی و گرمایشی بی‌بهره بوده و مسؤولان وقت باید در این زمینه پاسخگوی مردم و هنرمندان شهرستان باشند.

این مسؤول وضعیت پایانه بار آستارا را بسیار اسفناک دانست و یادآور شد: یک‌دهم از ناوگان حمل‌ونقل کشور در آستارا استقرار پیدا کرده و مسؤولان وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به ارتقای پایانه بار این شهرستان تدابیری بیندیشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه