نماینده مردم رشت در گفتگو با 8دی:

شهرداری موظف به فراهم آوری سازوکاری مشخص برای دستفروشان است/ فعالیت آزادانه و بدور از تنش، حق مشروع دستفروشان

نماینده مردم رشت در مجلس فعالیت آزادانه و بدور از تنش را حق مشروع دستفروشان اعلام کرد و متذکر شد: شهرداری ها موظف به ایجاد زیرساخت های لازم برای دستفروشان در حاشیه خیابان ها هستند.

شهرداری موظف به فراهم آوری سازوکاری مشخص برای دستفروشان است/ فعالیت آزادانه و بدور از تنش، حق مشروع دستفروشان

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار ۸دی شهرداری ها را موظف به ایجاد زیرساخت های لازم برای دستفروشان و کسبه دانست و اظهار داشت: در رابطه با دستفروشان کنار خیابان و معابر عمومی شهرداری موظف است که ساز و کاری مشخص برای آنها فراهم و آنها را ساماندهی کند.

وی با بیان اینکه برخورد با دستفروشان امری ناپسند است، افزود: نمی توان دستفروشان را از بین برد چون بسیاری از دستفروشان از همین طریق ارتزاق و کسب روزی می کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که دستفروشان با سرمایه ای اندک هزینه های زندگی خود را تامین می کنند، گفت: تنها راه دستفروشان برای کسب روزی حلال نشستن در کنار خیابان ها و معابر عمومی است که با همان سرمایه کم امرار و معاش می کنند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی فعالیت آزادانه و بدور از تنش دستفروشان را حق مشروع آنها برشمرد و اظهار کرد: شهرداری ها باید ساز و کارهای درخور و معقول را برای دستفروشان و بساط کنندگان حاشیه خیابان ها فراهم کند تا علاوه بر اینکه معابر عمومی را سد نکنند، بتوانند آزادانه کسب روزی کنند.

کوچکی نژاد بهرگیری از روزهای با بار ترافیکی کمتر را یکی از زمان های مناسب برای دستفروشان اعلام کرد و متذکر شد: نباید دستفروشان برای عابران مزاحمتی را ایجاد کنند و باید از طریق قانونی و زمانی که ترافیک کم است مثل روز جمعه که رفت و آمد کم است، بتوانند به کار خود ادامه دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه