8دی گزارش می دهد؛

آسفالت نامرغوب همچنان دغدغه اول شهروندان رشت / در شورای ترافیک شهر چه می گذرد؟

نامرغوب بودن آسفالت شهری رشت همچنان یکی از دغدغه های شهروندان رشتی است که از سال های ماضی جز اولویت های آها بوده اما همچنان برطرف نشده است.

آسفالت نامرغوب همچنان دغدغه اول شهروندان رشت / در شورای ترافیک شهر چه می گذرد؟

به گزارش خبرنگار ۸دی از رشت، راه شهرها یکی از شاخص های توسعه مناطق بحساب می آیند و بی شک یکی از مهم ترین دشواری های بافت های فرسوده شهری، نارسایی شبکه راه ها و دسترسی به آنها است.

شهر رشت از معدود شهرهای مراکز استان های کشور است که راه شهری و کیفیت آسفالت آن چشم هر بییننده ای را به خود خیره می کند.

جدای از گذرهای کم عرض، پر پیچ و خم، غیر هندسی و نا هماهنگ بودن با نیاز های ترابری، کیفیت نامرغوب آسفالت صدای همگان را در آورده تا جایی که گاها از تریبون های نماز جمعه هم صدای اعتراضات به گوش می رسد.

به قطع یقین اگر از شهروندان رشتی سوال شود که اولویت نخست شهری و نیاز اساسی شما در این کلانشهر چیست، اولین پاسخی که به ذهنشان خطور می کند وضعیت بد آسفالت شهری و کوچه ها و معابر آن است.

3

یکی از دلایلی که موجب پایین آمدن کیفیت آسفالت در معابر شهری عنوان شده مسئله عدم زیرساخت لازم برای آسفالت ریزی است؛ به نحوی که پیمانکاران آسفالت شهری قبل از اینکه زیرسازی های لازم را ترتیب دهند، دست به آسفالت ریزی می کنند.

از جمله مسائلی مورد اشاره در کیفیت آسفالت های شهری کاهش عمر آسفالت است.

بکارگیری از آسفالت های نامرغوب در ایجاد راه های دسترسی برای آمد و شد و حجم ترافیک بالا در شهر رشت یکی از دلایلی است که آسفالت های شهر پس از مدت کوتاهی تقریبا با عمر یک ماه شروع به تخریب و پودر شدن می کنند.

کنده کاری های روزانه و در طول سال ادارات و سازمان های خدمات رسان که باید نظارت بیشتری نسبت به آسیب هایی که وارد می کنند شود موجب شده تا هر چند قدمی از شهر چاله های فضایی ایجاد شوند که طبق گزارشهات این امر موجب خسران های زیاد به وسایل نقلیه شهروندان می شود.

شرح حال نویسی از وضعیت آسفالت شهری رشت بسیار است البته ناگفته نماند که شرح وضعیت کوچه های شهر تفسیر جدا گانه دارد که در این مجال نمی گند اما تنها باید به این ضرب المثل اکتفا کرد که آنی که عقابی پر بریزد، از پشه لاغر چه خیزد؟!

ما در منطقه ای از کره زمین هم زندگی نمی کنیم که باران های اسیدی مدام بر جاده ها و معابر آسفالته شهر ببارد و موجب تخریب آنها شود اما نمی دانیم چرا با کوچکترین بارانی که ببارد، سطح وسیعی از آسفالت های شهری پودر می شوند و این سوالی است که باید دستاندرکاران شهری علاوه بر اینکه در آینده اهتمام کامل به ساخت راه ها داشته باشند، باید پاسخگوی افکار عمومی نیز شوند.

اینکه چرا از آسفالت نامرغوب برای ایجاد معابر درخور برای شهروندان استفاده می شود، اطلاعاتی در دست نیست اما باید سوال کرد که در شورای ترافیک شهر رشت چه می گذرد؟

با شروع سال جدید حجم انبوهی از گردشگران و مسافران وارد شهر رشت می شوند اما کدام مسئول شهری در رشت آماده پاسخگویی به نیاز گردشگران و مسافران در مقابل کم کاری ها و اهمال کاری خود در عرصه آسفالت معابر شهری است.

آسفالت شهر رشت که کیلومتر، کیلومتر آن از نظر ارتفاع، کیفیت و عریض بودن با هم تفاوت دارند در شهری که سالانه میلیون ها نفر گردشگر و مسافر جذب می کند به هیچ وجه زیبنده آن نیست.

به نظر می رسد باید تدابیر اندیشیده شده در رشت که مرکز استان است در خصوص کنده کاری ها بیشتر شود و مصوبه لغو و تعطیلی تمامی قعالیت های کنده کاری ادارات خدمات رسان از ۱۵ روز قبل از سال به دو ماه قبل سال برگردانده شود چرا که اکنون بسیاری از معابر شهر در محور های مختلف کنده کاری شده اند که ساعات ترافیک بی عذر و بهانه را برای مردم به وجود آورده اند.

بنابراین مسئولان شهری باید جدیت بیشتری نسبت به ایجاد زیرساخت مهم شهری نظیر آسفالت راه های شهری داشته باشند تا علاوه بر اینکه کارنامه خوبی در پرونده کاری خود ثبت می کنند موجب جلب رضایت حق تعالی و مردم شریف شهر، استان و گردشگران شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه