دعوت از ایران برای حضور در ژنو ۲ بدون پیش شرط بود/ لابی گری آمریکا باعث پس گرفتن این دعوت شد/ موضع مسئولان قاطعانه بود

نماینده مردم آستارا اظهار داشت: علی رغم اینکه در دعوتنامه ای که از سوی بان کی مون برای ایران ارسال شده بود حرفی از پذیرش پیش شرط ها نزده شده بود؛ اما پافشاری های آمریکا و اسرائیل باعث لغو این دعوت شد.

دعوت از ایران برای حضور در ژنو ۲ بدون پیش شرط بود/ لابی گری آمریکا باعث پس گرفتن این دعوت شد/ موضع مسئولان قاطعانه بود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از دانا، صفر نعیمی رز عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در خصوص پس گرفته شدن دعوت بان کی مون از ایران برای حضور در ژنو ۲ اظهار داشت: بان کی مون نه تأثیر گرفته از عدم پذیرش ژنو ۱ از سوی ایران بود و نه تحت تأثیر معارضان سوری قرار گرفت؛ در واقع عدم پذیرش پیش شرط برای حضور در ژنو۲ توسط ایران، وی را وادار به عقب نشینی نکرد.

وی علت اصلی پس گرفته شدن دعوت بان کی مون از ایران برای حضور در ژنو ۲  را فشار کنگره دانست و افزود: سردمداران و حکام خودکامه و شیطان صفت، جنایتکار و تجاوز گر آمریکا و همچنین رژیم صهیونیستی، این فرزند چموش، خبیث و ناخلف شیطان بزرگ بودند که بان کی مون را از موضع خود برای حضور در ژنو ۲، وادار به عقب نشین کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: مسئولین رژیم صهیونیستی و آمریکا نان به نرخ روز نمی‌خورند؛ بلکه نان را به نرخ لحظه می‌خورند و بنابراین تصمیم گیری لحظه ای دارند؛ چرا که در یک لحظه تصمیم می گیرند و در لحظه ای دیگر از آن تصمیم سرباز می زنند و این از رفتار آنها برای دعوت و سپس فشار برای لغو دعوت از ایران به چشم می خورد.

نعیمی یادآور شد: نیازی به وجود و حضور ایران در جلسه ژنو ۲ نبود؛ به عبارت دیگر ایران نیازی به حضور در ژنو ۲ ندارد؛ ولی پافشاری آمریکا و رژیم صهیونیستی و همپیمانان غربی آنها باعث شد تا ایران برای حضور در ژنو ۲ اصرار کند؛ اما مسئولین کشور ما موضع به حق و قاطعانه ای را در قبال نادانی های آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص اینکه هیچ شرطی را نمی پذیرد، اتخاذ کردند.

وی اذعان داشت: دعوت اولیه بان کی مون بدون پیش شرط بود و در آن صحبتی از ژنو ۱ نشده بود؛ اما ایران باز هم اعلام کرد که بدون پیش شرط در ژنو ۲ شرکت می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه