روز شمار تاریخ ترور در ایران / 18 اسفند؛

ضد انقلاب ۲۶ نفر را ترور کردند / منافقین ۱۸ اسفند را هم لکه دار کردند

هجدهم اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۶ ایرانی در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۷۱ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ضد انقلاب ۲۶ نفر را ترور کردند / منافقین ۱۸ اسفند را هم لکه دار کردند

به گزارش هشت دی، هجدهم اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۶ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۷۱ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

محمدتقی شفیعیان ششم بهمن ماه ۱۳۲۹ در استان گیلان متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۵۸ در حالی که کارمد بود در بندر انزلی در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سعید ملکی نوجه دهی یکم فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۵۹ در سقز در حالی که سرباز وظیفه بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

رحیم ذوالفقاریان یادگاری یکم خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۰ در اشنویه ترور شد و به شهادت رسید.

محمدصالح مصطفی پور ۵ آذر ماه ۱۳۳۲ در استان کردستان متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۱ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

علی اصغر ملایی ۴ شهریور ماه ۱۳۴۸ در استان مرکزی متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۱ در سقز در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نادر منتخب سوم فروردین ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۱ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

کرمعلی مهدیلی ۴ خرداد ماه ۱۳۴۵ در استان مرکزی متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۱ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله میرباقری ۱۲ اسفند ماه ۱۳۴۴ در استان مرکزی متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

محمدرضا یاری ۵ بهمن ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۱ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کاظم احمدی یکم فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان مرکزی متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۱ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

آقاشیرین امیرنادری یکم مهر مه ۱۳۱۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۱ در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اکبر پاکروان یکم فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان مرکزی متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

حبیب الله خانه زر دوم فروردین ماه ۱۳۲۹ در استان مرکزی متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا زمانی سوم مرداد ماه ۱۳۴۵ در استان اصفهان متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۱ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

علی اکبر غفاری ۱۹ خرداد ماه ۱۳۴۶ در استان تهران متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۱ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالحریم قاسمی یکم آذر ماه ۱۳۴۱ در استان کردستان متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۱ در سقز در حالی که پیشمرگ کرد بود در اثر شکنجه ضدانقلاب به شهادت رسید.

حمید کریمی یکم شهریور ماه ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۱ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

یوسف ممولو ۱۳ مهر ماه ۱۳۴۳ در استان همدان متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۲ در بیجار در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

علیرضا گنجعلی ۱۲  خرداد ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۳ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ذوالفقار مالکی ۱۳ اسفند ماه ۱۳۰۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۳ در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نجات اله محبوبی سوم شهریور ماه ۱۳۱۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۳ در تکاب در حالی که کارمند یکی از نهادها بود  در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدتقی نوری دستجرد ۱۱ خرداد ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۳ در سلماس در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

زاهد محمدی دوم مهر ماه ۱۳۴۰ در استان لرستان متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۳ در سلماس در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عیوض عیسی خواجه لو ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۳۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۳ در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

مجید حاج سلمانی یکم مهر ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۳ در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عوض سالاری‌زاده در سال ۱۳۲۹ متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۷۱ در مقابل درب منزلش توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه