نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی:

آب شرب رودبار نامناسب است/ عقب‌ماندگی رودبار در گازرسانی

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: آب شرب و وضعیت فاضلاب شهرها و روستاهای رستم‌آباد، رودبار و لوشان نامناسب است.

آب شرب رودبار نامناسب است/ عقب‌ماندگی رودبار در گازرسانی

به گزارش ۸دی به نقل از خبرگزاری فارس از رودبار، منوچهر جمالی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان با اشاره به اینکه بسیاری از روستاهای بالای ۲۰ خانوار بخش‌های عمارلو و خورگام هنوز از نعمت گاز برخوردار نیستند اظهار کرد: امر مذکور نشان‌دهنده عقب‌ماندگی رودبار در گازرسانی نسبت به شهرستان‌های دیگر است.

وی به خسارت‌های به‌جام مانده از زلزله ۳۱ خردادماه سال ۶۹ در بافت شهری رودبار اشاره کرد و افزود: هنوز شبکه‌های برق‌رسانی و آبرسانی رودبار باقی‌مانده از زمان زلزله است و اکنون در شهرستان با مشکل مواجه هستیم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌های روستایی در بخش‌های مختلف این شهرستان هنوز آسفالت نشده است، تصریح کرد: رودبار از شهرستان‌های دارای مساحت بسیار در گیلان محسوب می‌شود و این امر نیازمند توجه بیشتر مسؤولان استانی است.

جمالی، آب شرب شهرها و روستاهای رودبار را نامناسب خواند و بیان کرد: شهرها و روستاهای رستم‌آباد، رودبار و لوشان دارای آب شرب و فاضلاب نامناسب هستند.

وی به پیش‌بینی اختصاص بخشی از آب سد شهربیجار به روستاهای اطراف این سد اشاره کرد و گفت: امر مذکور هنوز تحقق پیدا نکرده و مردم با مشکل آب شرب مواجه هستند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آسیب عبور راه‌آهن و بزرگراه در این شهرستان بیشتر از فایده آن برای مردم منطقه است، خاطرنشان کرد: عبور راه‌آهن و بزرگراه سبب قطع بعضی از راه‌های روستایی به راه اصلی  در رودبار شده است.

جمالی، ایجاد تونل در زیر بعضی از روستاها را سبب نگرانی مردم این مناطق دانست و یادآور شد: موضوع مذکور موجب مهاجرت روستائیان به شهرها می‌شود و این امر به دلیل عبور راه‌آهن و آزادراه از رودبار است.

*اجرای پروژه‌های عمرانی رودبار زمان‌بر است

فرماندار رودبار نیز در جلسه مذکور اجرای پروژه‌های عمرانی در این شهرستان را به لحاظ شرایط جغرافیایی کمی سخت و زمان‌بر عنوان کرد و گفت: امر مذکور موجب شده در اجرای پروژه‌ها متمایز از شهرستان‌های جلگه‌ای باشیم.

اسماعیل میرغضنفری به وضعیت نامناسب و نگران‌کننده شهرداری‌های رودبار اشاره کرد و متذکر شد: امر مذکور موجب شده بسیاری از پروژه‌های شهری از پیشرفت فیزیکی کمی برخوردار باشد ضمن اینکه در بعضی از مواقع شهرداری‌ها در پرداخت برخی از هزینه‌ها عقب می‌مانند و این امر نیازمند پیگیری مسؤولان استانی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه