مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی :

مجوز فعالیت و کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا صادر شد

جعفر آهنگران گفت: در اسفندماه ۱۳۹۳ از سوی هیئت وزیران ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در استان گیلان تصویب و ابلاغ شد.

مجوز فعالیت و کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا صادر شد

به گزارش ۸دی به نقل از آستارا پرس،جعفر آهنگران با بیان اینکه در جلسه اخیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی موضوع فعالیت منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا مورد بررسی قرار گرفت اظهار داشت:
در این جلسه مجوز فعالیت و کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا تصویب شد.

وی با اشاره به علت تاخیر در صدور کد گمرکی و مجوز فعالیت برای منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا گفت: طبق قانون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بایستی موضوع فعالیت مناطق در مصوبه هیئت وزیران دقیقاً  قید شده باشد که به‌دلیل وجود مشکل در این مورد موضوع برای بررسی بیشتر به مراجع ذیربط جهت رفع مشکل منعکس شد.

آهنگران با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده و ارجاع آن به گمرک ایران این مشکل رفع شد افزود: پس از صدور مجوز کد گمرکی برای منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا و همچنین مشخص شدن موضوع فعالیت، در جلسه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مجوز فعالیت این منطقه مورد تصویب قرار گرفت.

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران درباره منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان گفت: تاکنون به‌دلیل عدم تعیین محدوده منطقه، گرایش فعالیت و سازمان مسئول، هیچ اقدامی برای این منطقه صورت نگرفته و پس از فراهم شدن شرایط قانونی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، این موضوع قابل طرح خواهد بود.

وی اظهار داشت: در اسفندماه ۱۳۹۳ هیئت وزیران به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در استان گیلان تصویب و ابلاغ شد.

به گزارش تسنیم، منطقه ویژه اقتصادی بندر  آستارا به وسعت ۶۱ هکتار درمحدوده بندر چند منظوره این شهرستان در خشکی و شاخه‌های موج شکن دریایی آن ایجاد می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه