آجر در ساختمان‌ها بالا می‌ انداختم، شرایطم بهتر بود!

نایب قهرمان جهان: پنج سکه‌ام را می‌دهم تا روحانی خرج انتخاباتش کند/ سکه‌های ما را به خرزوخان دادند

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی تالو گفت: این پنج سکه را به رئیس جمهور کمک می‌کنم تا برای برگزاری انتخابات سال آینده هزینه کند.

نایب قهرمان جهان: پنج سکه‌ام را می‌دهم تا روحانی خرج انتخاباتش کند/ سکه‌های ما را به خرزوخان دادند

به گزارش ۸دی به نقل از خبرگزاری فارس، طی چند روز گذشته مسئولان ورزش مراسم تجلیل از ورزشکاران و مدال آوران ایران در بازی های المپیک و پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ و مدال آوران ورزش ایران در سال ۹۴ را با حضور رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان برگزار کردند. سهم مدال آوران تالو که نایب قهرمان مسابقات جهانی اندونزی بودند تنها ۵ سکه طلا بود.  محسن احمدی عضو تیم تالو (دوئلین) کشورمان به پاداشی که از سوی مسئولان ورزش و دولت پرداخت شده، به شدت معترض است.

محسن احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با گلایه از پاداشی که به او از سوی مسئولان ورزش پرداخت شده است، گفت:‌ تنها تالوکاری هستیم که ۱۶ سال سابقه حضور در تیم ملی تالو را دارم. سال ۲۰۰۸ قهرمان آسیا شدیم و ۲۰۰۹ قهرمان جهان در کانادا شدیم و به همین دلیل در آن مقطع ۴۰ سکه برای نتایج رقم خورده در سال ۲۰۰۸ و ۸۰ سکه برای مدال آوری در سال ۲۰۰۹ به ما پرداخت کردند. ما تیم سه نفره دوئلین هستیم که به هر کدام از ما این تعداد سکه‌ها را به عنوان پاداش پرداخت کردند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: متأسفانه هر چه رو به جلو می‌رویم و مدال‌های خوش رنگ‌تری کسب می‌کنیم تعداد سکه‌های ما کمتر می‌شود، حالا با این شرایط نگران این هستیم که اگر دوره بعدی در مسابقات آسیایی و جهانی مدال کسب کنیم باید پولی را هم به آقایان پرداخت کنیم.

احمدی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: سال ۲۰۱۵ نایب قهرمان جهان در اندونزی شدیم و عملکرد ما واقعا بازتاب بسیار زیادی از سوی کشور میزبان داشت. به همین دلیل ۲۰ روز پس از اینکه به ایران بازگشتیم فدراسیون چین ما را به کشورشان دعوت کرد و قرار شد یک نمایش ۳۰ ثانیه‌ای برای چینی‌ها برگزار کنیم. در آن مقطع هزینه تمام سفر ما را آنها پرداخت کردند و فقط ۵ میلیون تومان پول توجیبی به ما دادند، اما متأسفانه در مراسم تقدیر از قهرمانان به ما سه نفر که عضو تیم دوئلین تالو هستیم تنها پنج سکه طلا دادند!

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد:‌ پس از اینکه مطلع شدیم قرار است شب عید پاداش مدال آوری در سال ۹۴ را پرداخت کنند، بسیار خوشحال شدیم. البته به خاطر حضور در یک پروژه سینمایی نتوانستم در این مراسم حضور پیدا کنم، اما پس از اینکه حواله را از سوی مسئولان فدراسیون دریافت کردم با کمال تعجب دیدم که تنها ۵ سکه پاداش ما برای نایب قهرمانی در سال ۲۰۱۵ است. در واقع پاداش تیم سه نفره ما ۲۵ سکه است که من نمی‌دانم مسئولان وزارت ورزش و جوانان چطور ۲۵ را بین ما سه نفر تقسیم کردند که به هر کدام از ما پنج سکه رسیده است! این برایم خیلی عجیب است که آیا مسئولان وزارت ورزش که هر کدام از‌ آنها برای خود یک کارشناس برجسته هستند یک ضرب و تقسیم معمولی را بلد نیستند؟! گویا این جایزه را تقسیم بر ۴ کردند و نفر چهارم مشخص نیست که چه کسی است. البته احساس می‌کنم خرزو خان نفر چهارم است که سکه‌های ما را او برداشته است.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد:‌ با مسئولان وزارت ورزش و جوانان تماس گرفتم و دلیل پرداخت پاداش به این نوع را سوال کنم که آنها مدعی شدند که ورزش ما درجه سه حساب می‌شود و پاداشش به همین اندازه است. این برایم جای سوال دارد که چرا باید ووشو درجه سه باشد؟ ما در تمام رویدادهای جهانی، قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی حضور داریم و حقمان نیست که جزو ورزش‌های درجه سه محسوب شویم. من ۳۷ سال سن دارم و با توجه به اینکه بیش از ۱۶ سال در اردوهای تیم ملی حضور داشتم هیچ شغل دیگری را ندارم. من و دوستانم برای کدام کشور مسابقه داده‌ام؟ غیر از این است که فقط برای کشور عزیزمان مسابقه داده‌ام؟ همه جای دنیا به دنبال ورزشکاران ایرانی هستند، اما اینجا گویا اصلا زحمات ما برای آقایان مهم نیست. من زن و بچه دارم و خجالت می‌کشم از اینکه نمی‌توانم هزینه زندگی‌ام را فراهم کنم. واقعا حالا متوجه شدم که در طول این سال‌ها کلاه سر من رفته است؛ چون اگر وارد کار دیگری می‌شدم می‌توانستم درآمد خوبی داشته باشم.

احمدی در ادامه انتقادهای خود، خاطرنشان کرد: پس از حضور در مسابقات جهانی کانادا که قهرمان جهان شدیم بلافاصله از کشور میزبان پیشنهاد بسیار خوبی به من دادند و حتی حاضر بودند تمام هزینه زندگی،‌ حقوق، خانه، دانشگاه و … را برایم مهیا کنند تا در آن کشور بمانم اما پیشنهاد آنها را رد کردم. در حال حاضر ناراحت نیستم که چرا این کار را کردم چون پرچم کشورم برایم مهم است. فقط این صحبت‌ها درد و دل است می‌گویم تا مسئولان بدانند.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی کانادا در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: مسئولان زحمت کشیده‌اند و مصوبه‌ای را تصویب کردند که قهرمانان می‌توانند در ارگان‌های دولتی استخدام شوند. البته باید مدرک آنها بالای فوق دیپلم باشد. سوال من این است که من چطور باید کنار این همه فعالیت ورزشی تحصیل می‌کردم. متأسفم از اینکه تفکرات آنهایی که به عنوان کارشناس هستند این چنین غلط است. من اگر طول این ۱۶ سال آجر در ساختمان‌ها بالا می‌انداختم شرایط زندگی‌ام بهتر از این بود. همسرم مربی تیم ملی بانوان است و کاملا به یاد دارم زمانی که فرزندمان به دنیا آمد همسرم به خاطر تیم ملی ماه‌های زیادی را در خوابگاه کنار ملی‌پوشان زندگی می‌کرد، اما آقایان اگر یک روز استخر نروند پوست‌شان خراب می‌شود، اما ما باید با چنین شرایط سختی زندگی کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: سال گذشته ما در مسابقات جهانی اندونزی نتایج خوبی را کسب کردیم و به همین دلیل به ما پنج سکه طلا دادند. من از همین تریبون استفاده می‌کنم و اعلام می‌کنم من حامی بزرگ رئیس‌جمهور هستم و می‌خواهم این پنج سکه را به دولت کمک کنم. این پنج سکه را به دولت کمک می‌کنم تا برای برگزاری انتخابات سال آینده هزینه کند.

احمدی در پایان صحبتهای خود گفت: سال گذشته سه ماه در اردوی تیم ملی بودم که در مجموع ۳ میلیون تومان به عنوان حقوق دریافت کردم. ۷۰۰ دلار نیز مسئولان فدراسیون برای کسب مدال نقره مسابقات جهانی به من پاداش دادند. این کل درآمد من بوده که فدراسیون لطف کرده است. هیچ درآمد یا پاداش دیگری دریافت نکرده‌ام. من با زن و بچه خیلی پایین تر از خط فقر زندگی می کنم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه