مدیر کل اوقاف گیلان خبر داد؛

برگزاری نخستین کنگره ی ملی آقا سید جلال الدین اشرف در رشت

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از برگزاری نخستین کنگره ی ملی آقا سید جلال الدین اشرف در رشت خبر داد.

برگزاری نخستین کنگره ی ملی آقا سید جلال الدین اشرف در رشت

به گزارش هشت دی، حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی صبح امروز در نشست خبری کنگره ی ملی آقا سیدجلال الدین اشرف و طرح نوروزی آرامش بهاری اظهار اظهار داشت: بنابر فرموده نبی اسلام (ص) بقاع متبرکه تاثیر به سزایی در جامعه دارند ، ایشان می فرمایند ؛ کسی که من یا  فرزندانم را زیارت کند روز قیامت به زیارت او خواهم رفت، این فرموده تاثیر و فضیلت زیارت را نشان می دهد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه زیارت بقاع متبرکه تاثیرات اجتماعی دارد تصریح کرد: نقش امامزادگان در شهرسازی تاثیرگذار بوده و هست، برای نمونه آستانه اشرفیه روستایی به نام کاچان بود که به برکت حضور آقا سید جلال الدین اشرف به یک شهر تبدیل شد.

عادلی با اشاره به نقش تربیتی امامزادگان گفت: وجود بقاع متبرکه از موارد ارتقای بخش هویت دینی شهری هستند و در همبستگی اسلامی بسیار موثر اند.

وی بقاع متبرکه را نیرومند ترین قطب جذب گردشگری معرفی کرد و افزود: وجود این امامزادگان موجب جذب توریست مذهبی میشوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان وجود بقاع متبرکه را موجب ایجاد فرصت های شغلی دانست و خاطر نشان کرد: زائرانی که به شهرهای مذهبی سفر می کنند از مناطق دیدنی نیز بازدید می کنند بنابراین این موجب ایجاد فرصت شغلی خواهد شد.

وی به تاثیرات سیاسی امامزادگان اشاره کرد و یاد آور شد: تاثیرات سیاسی زیارت امامزادگان که در مقابل طاغوت ایستادند مخصوصا آقا سید جلال الدین اشرف  که در شمال حکومت شیعی تشکیل داد از دیگر نمونه های برکت این بقاع است.

عادلی عزت طلبی و تسلیم ناپذیری را از دیگر مصادیق حضور امامزادگان دانست و در خصوص کنگره ی آقا سید جلال الدین اشرف اظهار کرد: شروع به کار کنگره از دو سال قبل استارت خورد و  نهایتا هیئت علمی آن که متشکل از اساتید دانشگاه است تشکیل شد.

وی به بحث و تبادل موضوعات مختلفی در کنگره اشاره کرد و افزود: موضوعات مختلف در خصوص این کنگره مورث بحث و تبادل نظر قرار گرفت و با نشست های تخصصی تصمیم بر این شد که در خصوص کنگره سید جلال اشرف، مباحث تاریخی، دینی و اجتماعی از صاحب نظران مقاله کسب کنیم.

عادلی در خصوص طرح آرامش بهاری برای ایام نوروز اظهار داشت: چند سالی است توفیق داریم طرح آرامش بهاری را در جوار امامزادگان داشته باشیم و در این ۷ سال استقبال خوبی از این طرح شد.

وی با بیان اینکه این طرح برگرفته از بیانات حضرت امام (ره ) است که فرمود ما میخواهیم مردم در جوار امامزادگان در آرامش زندگی کنند تصریح کرد: استان گیلان رتبه سوم کشور و از استان های بقعه محور است،  و زائران زیادی به استان سفر می کنند بنابراین  این طرح نمود خاصی در استان دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آغاز طرح آرامش بهاری را از ۲۸ اسفند و پایان آن را ۱۴ فروردین دانست و افزود: طرح آرامش بهاری به طور رسمی و جدی از تحویل سال شروع می شود و مردم از لحظه ی  تحویل سال در امامزادگان حضور میابند، این نشانه ی ارادت و علاقه ی مردم به امامزادگان است.

عادلی با بیان اینکه بازرسینی از استان برای سرکشی از این طرح خواهند بود گفت: سازمان نیز  به طور غیر محسوس این طرح را  کنترل می کند.

وی به ویژه برنامه های طرح آرامش بهاری اشاره کرد و یادآور شد: یکی از این برنامه ها مراسم دعا و زیارت در لحظه تحویل سال است، همچنین طرح خیمه های معرفت با حضور روحانی های دوره دیده از مرکز اعزام مبلغ قم و روحانیون استانی از دیگر برنامه های فرهنگی در این ایام خواهد بود.

عادلی ادامه داد: این افراد در زمینه ی کار تخصصی  کودک و نوجوان و بحث چند رسانه ای، نمایشگاههای عفاف و حجاب و دفاتر مشاوره و پاسخگویی به سوالات و شبهات خدمت گزار مسافران خواهند بود. که ۲۶  نفر روحانیون اعزامی از قم و ۹۵ نفر از روحانیون استانی و ۵۶ روحانی و امام جماعت ثابت در ۲۳۰ بقعه در این طرح ما را همراهی می کنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه