روز شمار تاریخ ترور در ایران / 16 اسفند؛

شهادت مظلومانه ۲۴ ایرانی به دست عناصر ضد انقلاب / ۱۶ اسفند هم لکه دار شد

شانزدهم اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۴ ایرانی در بین سالهای ۶۰ تا ۱۳۸۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

شهادت مظلومانه ۲۴ ایرانی به دست عناصر ضد انقلاب / ۱۶ اسفند هم لکه دار شد

به گزارش هشت دی، شانزدهم اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۴ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۶۰ تا ۱۳۸۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

محمد صالحی قلعه سوخته یکم خرداد ماه ۱۳۴۰ در استان چهار محال و بختیاری متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۶۰ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید عزت الله حسینی ۲۰ مهر ماه ۱۳۴۱ در استان زنجان متولد شدو ۱۶ اسفند ماه ۱۳۶۲ در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صدیق سلیمی دوم مرداد ماه ۱۳۵۰ در استان کردستان متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۶۲ در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحیم قدیری ۳۰ شهریور ماه ۱۳۴۸ در استان اردبیل متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۶۱ در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد کریمی یکم فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجتبی کریمی طالخونچه ۲۴ آبان ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۶۳ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اکبر گچی بیگلو ۲۰ دی ماه ۱۳۴۲ در استان زنجان متولد شد  و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۶۲ در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد مشهدی باقر ۱۵ اسفند ماه ۱۳۳۴ در اتسان تهران متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس میرزائی دوم شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان همدان متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۶۳ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

میرجلیل هدایتی ۵ خرداد ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۶۳ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جمال امامی ۲۵ خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۶۳ در مهاباد توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

اروجعلی حسین نژاد ۷ فروردین ماه ۱۳۴۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۶۳ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجتبی وکیلی سهروفی روزانی دوم اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد ظاهری دوم دی ماه ۱۳۴۰ در استان چهار محال و بختیاری متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۶۳ در حالی که پیشمرگ کرد بود توسط گروهک دموکرات ترور شد و به شهادت رسید.

خلیل شاعری ۹ تیر ماه ۱۳۳۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۶۴ در سردشت در حالی که پیشمرگ کرد بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامرضا شکری ۲۰ آذر ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۶۷ در میاندوآب توسط گروهک دموکرات ترور شد و به شهادت رسید.

درویش (عید محمد) ریگی ۱۹ مرداد ماه ۱۳۳۵ متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۶۸ در میرجاوه زاهدان توسط اشرار مسلح به شهادت رسید.

جواد ابراهیمی  ینگجه ۲۰ فروردین ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۷۱ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حبیب فاضل پور ۱۰ خرداد ماه ۱۳۵۳ در استان یزد متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۷۲ در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد سقزی یکم فروردین ماه ۱۳۰۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۷۲ در داخل شهر مهاباد توسط گروهک کوموله در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی قربانی کهریز سنگی ۱۰ شهریور ماه ۱۳۵۸ متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۷۸ توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

احمد نخعی‌پور یکم مرداد ماه ۱۳۵۱ متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۷۸ توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

عبدالوهاب راسق قزلباش یکم خرداد ماه ۱۳۵۹ متولد شد و ۱۶ اسفند ماه ۱۳۸۴ توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

سید علی شکوری ۱۶ اسفند ماه ۱۳۸۵ بوسیله گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه