در آستانه انتخابات شورای شهر؛

درگیری اعضای شورای شهر شفت یک نفر را راهی بیمارستان کرد

یکی از اعضای شورای شهر شفت در جلسه اخیر این شورا توسط دیگر اعضا مورد ضرب و جرح همکاران خود قرار گرفت و راهی بیمارستان شد.

درگیری اعضای شورای شهر شفت یک نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش خبرنگار ۸دی از شفت، در جلسه اخیر شورای شهر شفت که روز گذشته برگزار شد، مباحث و مطالبات شهروندان از شورای شهر و همچنین جذب غیر قانونی و غیر اصولی برخی افراد در شهرداری مطرح شد که منجر به درگیری های لفظی اعضای شورا و سپس ضرب و شتم و جراحت یکی از اعضای شورای شهر شد.

طبق خبرهای واصله از یک منبع آگاه، برخی از اعضای شورای شهر به تعدادی از شهروندان قول بکارگیری در شهرداری داده بودند اما تحقق این وعده منوط به موافقت فرماندار و نماینده مردم در مجلس شده بود که این امر با مخالفت رضا راد، از اعضای شورای شهر مواجه شد.

یکی از اعضای شورای شهر در این جلسه اظهار داشت: اگر شهرداری نیاز به نیرو داشته باشد باید به شورای اعلام کند و این فرایند جذب نیرو نیاز به موافقت فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ندارد.

یکی از اعضای شورای شهر شفت که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با ۸دی اظهار داشت: به جوانان وعده کار داده شده است تا نظر شهروندان به سبد آرایشان جذب شود که این موضوع با مخالفت بنده مواجه شد.

به گفته یکی از شاهدان عینی، اختلافات شورای شهر رشت در جلسه روز گذشته در نهایت به درگیری فیزیکی بین رضا راد و یکی از دیگر از اعضای شورای شهر انجامید و این درگیری با دخالت عضو سوم شورا ادامه پیدا کرد و در نهایت جراحاتی به رضا راد وارد شد و این جراحت وی را راهی بیمارستان کرد.

اکنون وضعیت عمومی این عضو شورای شهر مساعد است اما به گفته پزشک معالج وی انگشت شصت دست چپ وی شکسته است که باید هرچه سریعتر مورد عمل جراحی قرار بگیرد.

رضا راد، عضو  مضروب شورای شهر شفت در گفتگو با خبرنگار صبح شفت؛ با تایید خبر درگیری دیروز در صحن علنی شورا، اظهار کرد: این درگیری بر سر مطالبات مردمی بود و متاسفانه پاسخ درستی به سئوالات ندادند.

وی با بیان اینکه شهردار شفت هیچ مدارکی به شورا ارائه نمی دهد و اعضای شورای شهر هم پیگیر این قضیه نیستند، گفت: وظیفه شهردار است که آمار، عملکرد و میزان درآمد و هزینه های شهرداری را به شورای شهر ارائه کند.

برخی اعضای شورا برای کسب رأی مجدد به دروغ وعده استخدام می دهند

عضو شورای شهر شفت با اشاره به اینکه در کنار این قضایا دلیل اصلی درگیری موضوع دیگری بود، گفت: چند تن از اعضای شورای شهر به دروغ وعده استخدام در شهرداری به یک فرد دادن بودند و در جلسه با مطرح کردن این موضوع خواستار نامه به شهردار برای این موضوع شدند، اما من با بیان اینکه این مسئله جزء اختیارات شورای شهر نیست از امضای برگه سرباز زدم و گفتم نمی خواهم این فرد را به دروغ سرگردان کنم.

راد با بیان اینکه سخنان دیگری در جلسه طرح شد و آن سه عضو شورای شهر خواستند فرد مذکور را با پاس دادن به فرمانداری و دفتر نماینده مجلس به نوعی سرگردان کنند، گفت: من در جلسه به ایشان گفتم که استخدام شما تنها در حیطه شهردار است و اگر هم کسی بخواهد در این قضیه دخالت کند از عهده همین افرادی بر می آید که شهردار را آوردند.

وی با بیان اینکه این صحبت ها منجر به جدال لفظی یکی از اعضا با بنده شد، گفت: بنده از ایشان خواستار ارائه آمار شهرداری در رسانه ها شدم ولی ناگهان او حالت تهاجمی گرفت و به همراه دو عضو دیگر به من حمله ور شد که البته این قضایا به درگیری فیزیکی منجر نشد و در نهایت هم با وساطت حاضرین خاتمه یافت.

این عضو شورای شهر شفت با تکذیب شکستگی دستش در جریان درگیری، گفت: تنها در این گیرو دار انگشتم ناخوسته به میز برخورد کرد و آسیب دید که سبب شد الان دستم در گچ باشد ولی در این زمینه شکایتی ندارم چون این اتفاق بخاطر درگیری نبود.

%image_alt%

وی با بیان این اینکه بنده به سه نفر از اعضای شورای شهر شک دارم و ایشان وظیفه دارند با مستندات و ارائه آمار شک و شبهه های من را برطرف کنند، گفت: تا زمانی که قانع نشوم این گلایه ها و مسائل پشت پرده را در نزد مردم شفاف سازی خواهم کرد.

راد با بیان اینکه برخی اعضا دائما می گویند درآمدی نداریم و دولت پولی به ما اختصاص نمی دهد، گفت: این حرف ها در حالی است که دولت به عناوین مختلف مبالغ و کمک هایی به شهرداری ارائه می دهد اما تفریغ بودجه شهرداری دائما مازاد کسری دارد و آقایان از ارائه آمار هراس دارند و سکوت کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون هم که به زمان انتخابات شورای شهر نزدیک شده ایم با وعده استخدام به این و آن سعی در گمراه کردن مردم و کسب رأی مجدد دارند.

راد با اشاره به اینکه حاضرم برای دفاع از حق شهرندان جانم را هم فدا کنم، گفت: از روز اول سعی در بیان حقیقت آنچه در شورای شهر گذشته به مردم داشته ام و کوتاه نخواهم آمد.

عضو شورای شهر شفت با بیان اینکه چندی پیش شهرداری نامه ای به شورای شهر بابت برای معرفی دو نفر به فرمانداری ارسال کرد که حقوقشان از شهرداری شفت تامین شود، گفت: در هر صورت این افراد هم معرفی شدند ولی در نهایت معلوم شد که یکی از دو نفر مشغول شده در فرمانداری از شهر احمدسرگوراب بوده است و  در اینصورت پرداخت حقوق این فرد از شهرداری شفت منطقی نیست!

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه