مدیر عامل شرکت کشت و صنعت خزر:

آمار بیکاری در گیلان بسیار نا امیدکننده است / ۱۰ محصول فرآوری شده زیتون را تا ۵ سال آینده صادر خواهیم کرد

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت خزر گفت: آمار بیکاری در گیلان با توجه به ظرفیت کشاورزی و گردشگری در استان، بسیار نا امیدکننده است.

آمار بیکاری در گیلان بسیار نا امیدکننده است / ۱۰ محصول فرآوری شده زیتون را تا ۵ سال آینده صادر خواهیم کرد

به گزارش هشت دی، فرزین کاظمی نوری مدیر عامل شرکت کشت و صنعت خزر صبح امروز در رشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ۲۶ دی ماه سال جاری دوره ی دوم سه ساله ی مدیریت خود را در شرکت کشت و صنعت خزر شروع کردیم.

وی با بیان اینکه  این شرکت در سال ۸۹ توسط بخش خصوصی با کمک های دولتی در استان ثبت شد تصریح کرد: در ابتدا توانستیم سایت ۱۸ هکتاری در اتوبان منجیل به سمت لوشان را از جهاد تحویل بگیریم و پس از آن استارت کاری شرکت کشت در استان زده شد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت خزر با اشاره به اینکه از سال ۹۰ تا امروز ۶۵ متخصص با این شرکت همکاری کرده اند گفت: امسال فاز نخست بزرگترین پروژه ی اقتصاد مقاومتی کلید زده شد که پس از احداث شرکت و سایت ۱۸ هکتاری باغ زیتون که در جنوب استان احداث شده است از اقدامات مهم است.

کاظمی مشکلات زیست محیطی را از مهم ترین مشکلات پیش روی شرکت کشت و صنعت خزر دانست و افزود: ما در زمینه شرکت های دانش بنیان در حوزه ی محیط زیستی هم به استانداری اعلام آمادگی کردیم.

وی با بیان اینکه  بحث شرکت خزر در خصوص صادرات زیتون و فرآورده های آن است خاطر نشان کرد: در نظر داریم ۱۰ محصول فرآوری شده را تا پنج سال آینده بتوانیم به کشور های دیگر صادر کنیم.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت خزر به  هشت طرح در حال اجرا در جنوب گیلان اشاره کرد و یاد آور شد: در حال حاضر سایت ۱۸ هکتاری زیتون به مرحله ی اجرا رسیده است.

کاظمی مهمترین معضل پس از بیکاری در گیلان را مشکلات زیست محیطی دانست و اظهار کرد: به فراموشی سپردن محیط زیست این بخش را تحت الشعاع قرار می دهد و  به مشکلات در آینده خواهد افزود.

وی ادمه داد: در مجموعه اداری کشت و صنعت و محیط زیستی در نظر داریم ۱۹۶ نفر را  تا پایان سال ۹۶ از طریق برگزاری آزمون و شناسایی نخبگان استخدام کنیم.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت خزر با اشاره به آغاز صادرات از سال ۹۷ گفت: در مجموع شرکت کشت و صنعت خزر امیدوار است بحث صادرات خود را از سال ۹۷  انجام دهد.

وی به مهمترین معضل این شرکت در بحث صادرات اشاره و اظهار کرد: مشکل اول شرکت در بحث صادرات، موضوع در انبار قرار گرفتن محصولات است.

کاظمی فقر وجود دانش آموختگان را از دیگر معضلات دانست و افزود: متأسفانه سیاستی برای بکارگیری دانش آموختگان وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت خزر با اشاره به آمار بیکاری در استان گفت: آمار بیکاری در گیلان با توجه به ظرفیت صنعت کشاورزی و گردشگری در استان، بسیار نا امیدکننده است.

کاظمی بنگاههای زود بازده را از دیگر مشکلات خزر دانست و اظهار کرد: امیدواریم تا حدودی بتوانیم این مشکل را رفع کنیم، من بعنوان فردی که افتخار میکنم بتوانیم از دانش آموختگان دانشگاهی در جایگاههای درست استفاده کنیم.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت خزر به واگذاری زمین سایت از سوی دولت اشاره کرد و ادامه داد: در این شرکت سرمایه گذاریها صد در صد توسط بخش خصوصی انجام گرفته است.

وی مشکل آبیاری زمین های سایت را از مشکلات عدیده در بخش کشاورزی برشمرد و اظهار کرد: در بخش ۱۸ هکتاری از مجموعه از آبیاری قطره ای استفاده شده است.

 کاظمی با بیان اینکه نهال های زیتون پس  از سه سال به مرحله ی بهره برداری میرسند گفت: بسیاری از دوستان می گفتند در این زمین که بیابان لم یزرع است نمیتوان چیزی برداشت کرد اما آنچه مسلم است این خاک در واقع زرخیز است.

وی با بیان اینکه ۷۰۰۰ نهال در ۳۰ درصد از ۱۸ هکتاری که در فاز یک به بهره برداری رسید کاشته شده است افزود: ما در کاشت زیتون ارگانیک بودن را لحاظ و حتی از کود حیوانی استفاده کردیم، اما متأسفانه این محصولات به اسپانیا رفته و نام تولید کننده ی اسپانیایی در پلمپ آن زده می شود و به کشور وارد می شود امیدواریم بتوانیم این مشکلات را مرتفع کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه