به دست پدر؛

نواخته شدن زنگ طبیعت در مدرسه دوران کودکی استاندار گیلان در کیاشهر

زنگ طبیعیت در مدرسه دکتر حشمت روستای کیاسر با حضور مسئولان و مدیران کل نواخته شد.

نواخته شدن زنگ طبیعت در مدرسه دوران کودکی استاندار گیلان در کیاشهر

به گزارش ۸دی، به نقل از آستان‌خبر؛ محمد احمدی پور در این آیین که به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در دبستان دکتر حشمت روستای امیرکیاسر بخش کیاشهر برگزار شد بابیان اینکه هفته منابع طبیعی، هفته رویش است اظهار داشت: ارتباط دادن منابع طبیعی به مدرسه و محیط آموزش اقدامی ارزشمند است.

%image_alt%

وی با تأکید بر اینکه آموزش در جهت حفظ منابع طبیعی باید از سنین کودکی آغاز شود، افزود: منابع طبیعی یکی از پایه‌های مهم پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای است و باید به آن توجهی ویژه شود.

معاون استاندار گیلان ادامه داد: هر جامعه‌ای که فکر کند می‌تواند بدون حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست پیشرفت کند، سخت در اشتباه است.

وی با گرامیداشت ایام منابع طبیعی، از همه اقشار جامعه خواست تا در جهت حفظ و احیاء درختان و منابع طبیعی گام‌هایی اصولی بردارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: آنچه مهم است توجه دانش آموزان عزیز به نصایح معلمان، والدین و بزرگان خود است و اینکه هر کاری که به شما سپرده شود به‌خوبی انجام دهید چون آینده‌سازان ایران اسلامی از میان شما خواهد بود.

%image_alt%

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای آموزش‌وپرورش، امسال هشت هزار نهال به یاد هشت هزار شهید گیلان و ۱۲ هزار نهال دیگر توسط دانش‌آموزان در مراکز آموزشی استان کاشته می‌شود.

مهدی حاجتی با اشاره به تأکیدات اسناد بالادستی همچون منشور حقوق شهروندی و سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش گفت: داشتن محیط‌زیست سالم در زمره حقوق طبیعی شهروندان است و اگر بخواهیم دانش‌آموزان با طبیعت مأنوس شوند لازمه آن آموزش درست آنان از دوران کودکی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با تأکید بر نقش دانش‌آموزان در حفظ و حراست از منابع طبیعی افزود: ضروری است هر دانش‌آموز از نهال دست کاشته خود مراقبت ویژه به عمل آورد.

حاجتی بر آمادگی آموزش‌وپرورش جهت همکاری‌های دوجانبه با اداره کل منابع طبیعی در جهت ارتقای فرهنگ عمومی در زمینه گسترش فضاهای طبیعی تأکید کرد.

%image_alt%

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در این مراسم اظهار داشت: رشد جمعیت و فشار حاصل از آن به اراضی و منابع آب و افزایش مصرف این منابع که ناشی از پیشرفت فن‌آوری‌ها و بالا رفتن سطح زندگی مردم شده است دلایل کاهش منابع آبی و افت سطح بسترهای زیرزمینی بوده و این در حالی است که تعادل بین خروجی منابع مصرفی با ورودی منابع آبی وجود ندارد.

داوود زارع با اشاره به وجود ۴ حوزه آبخیز اصلی و ۵۲ زیر حوزه فرعی آبخیز در استان گیلان گفت: مهم‌ترین حوزه‌های آبخیز در گیلان حوزه سفیدرود و تالاب انزلی است که برای حفظ آن‌ها بایستی نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های آبخیزداری داشت تا ضمن کاستن از رسوبات ناشی از رواب آب‌های سطحی ورودی به این حوزه‌ها که باعث کاهش سطح آبگیری در آن‌ها می‌شود موجبات بالا بردن سطح آب را فراهم کنیم.

وی با اشاره به وسعت یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار هکتاری منابع طبیعی در استان گیلان بیان کرد: در استان گیلان یک‌میلیون و ۱۷ هزار مرتع و جنگل وجود دارد که از این میزان ۵۶۴ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ مرتع و الباقی مربوط به اراضی ساحلی است که توسط مردم صیانت می‌شود.

 

فرماندار آستانه‌اشرفیه نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: در دوسال اخی تجاوز به منابع طبیعی در آستانه‌اشرفیه به صفر رسیده است.

رحیم حیدری گلرودباری گفت: کمبود میزان ذخایر آبی مشکلات عدیده‌ای را برای ما ایجاد می‌کند.

%image_alt% %image_alt% %image_alt%   %image_alt% %image_alt%  %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt%

در ادامه این مراسم، چند اصله نهال در دبستان دکتر حشمت غرس شد. محمدعلی نجفی استاندار گیلان درس آموخته دبستان دکتر حشمت روستای امیرکیاسر است.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه