شهردار شاندرمن اظهارات خودش را تکذیب کرد

شهردار شاندرمن با ارسال جوابیه ای ضمن انتقاد از انتشار مصاحبه اش گفت: ایستگاه تاکسی به مصوبه شورای ترافیک ربطی ندارد بلکه کارشناس تاکسیرانی با هماهنگی کارشناس راهور ایستگاه تاکسی را مشخص می‌کنند.

شهردار شاندرمن اظهارات خودش را تکذیب کرد

به گزارش ۸دی، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، انتشار اظهارات یکی از کسبه بلوار شهید عبدی در نقد ایجاد ایستگاه تاکسی بدون مصوبه شورای ترافیک و اظهارات شهردار شاندرمن در این خصوص، بار دیگر گلایه های شهردار شاندرمن را در پی داشت.

وی که با خبرنگار رسمی ماسال نیوز مصاجه کرده بود، ضمن انتقاد از انتشار مصاحبه اش در این پایگاه خبری تحلیلی، جوابیه ای را به خبرنگار ما ارسال کرد.

متن این جوابیه بدون دخل تصرف منتشر می شود:

 

 

” بنده به شماگفتم که با ماسال نیوز صحبتی ندارم وصحبت های من را به ماسال نیوز ندهید.

آن مطلبی را نوشته اند غیرواقعیست.

اولا ایستگاه تاکسی به مصوبه شورای ترافیک ربطی ندارد. بلکه کارشناس تاکسیرانی با هماهنگی کارشناس راهورکارشناسی میکنند و ایستگاه تاکسی رامشخص میکنند  و در این رابطه کارشناس تاکسیرانی شهرداری نماینده راهور سرکار جعفری مسیرهای پونل، ضیابر و اولم را ساماندهی کرده و با خط کشی مشخص کردند و مشکل چندین ساله را مرتفع نمودند.

همچنین گره های ترافیک را تا حد زیادی حل کرده و این نوید را به شهروندان می‌دهم در چند روز آینده مشکل ترافیک در شاندرمن حل میشود.

باپیگیری‌های چندماهه ای که داشتیم در نهایت گشت تاکسیرانی را در شاندرمن راه اندازی کردیم. در اینجا از فرماندار محترم، بخشدار محترم و جناب سرهنگ اصلانی فرماندهی محترم انتظامی و راهور تقدیر و تشکر می‌کنم که با شهرداری همکاری کردند. در رابطه با اظهارات شهروندی که با ماسال نیوز مصاحبه کرده گویا از قوانین شهرداری و وظیفه و اختیارات مغازه دار اطلاعی ندارد.

آن مکان با حضورنماینده راهور و جانمایی ایشان مشخص شده است. از صبح در آنجا خط کشی شده بوده نه غروب.  آن آقای مغازه دار گویا کاسبی را با ایجاد درگیری و زورآزمایی اشتباه گرفته است. همین آقا تلفنی با بنده تماس گرفت و با بدترین لحن با اینجانب برخورد کرد و سپس تلفن را قطع کردند.

در ضمن اگر این شهروند شکایتی داشتند میتوانست از طریق قانونی پیگیر باشند نه ایجاد درگیری نمایند و با ریختن مبل در خیابان ایجاد سد معبر نماید و با بازکردن شیر و ریختن آب بر روی مردم و گذاشتن تابلو در خیابان که موجب خرابی یک ماشین هم شده  و با بکار بردن الفاظ خارج از نزاکت در فضای مجازی بر علیه شهردار و پرسنل شهرداری جو را متشنج نماید.

بنده از ماسال نیوز این سوال را دارم که یک طرفه این مطالب را نوشته؛ بهتر بود یک مقداری خودش {را به} زحمت می‌انداخت بررسی بیشتری می‌کرد بعد خبر را درج می‌کرد.

در ضمن اگر  هر مغازه داری بخواهد برای هرکاری که شهرداری به استناد قانون انجام دهد جلوگیری نماید آن زمان دیگر شهر و شهرداری معنی ندارد. مغازه دار باید به خود قانع باشد.

آقای شهروند اظهار داشته که بنده باید جلوی مغازه خودم از ماشین های تصادفی عکس بگیرم درحالی‌ که این برادر باید برای این کارش پارکینگ داشته باشد و حق ندارد ماشین های تصادفی داخل  شهر بیاورد.

در ضمن شهرداری هیچ وظیفه ای ندارد که حتما برای ماشین صاحب مغازه جلوی مغازه اش محل پارک مهیا کند.

از اینکه رسانه‌ها باید جهت اجرای قانون با شهرداری همکاری نمایند ولی ماسال نیوز نه اینکه همکاری نمی‌کند بلکه آتش بیار معرکه هم هست و خبرهای غیر واقعی را می‌نویسد و بلکه از قانون شکنان حمایت می‌کند.

 

 

***

 

ماسال نیوز:  جوابیه سید نظام عبدالحسین زاده حاوی نکات جالبی است که در صورت بررسی همه ابعاد آن می‌توان به رویکرد شهرداری در برخورد با معضلات شهری پی برد.

در این خصوص تنها به چند نکته کوتاه بسنده می‌کنیم:

عبدالحسین زاده باید پاسخگو باشد که بالاخره نیاز به مصوبه شورای ترافیک هست یا نه؟ اگر نیاز هست، چرا مصوبه نگرفته اید و اگر نیاز نیست چرا اولین بار مدعی شده اید مصوبه داریم؟!

البته که اینکار نیاز به مصوبه دارد. هر چند لزوم مصوبه شورای ترافیک برای ایجاد ایستگاه روالی مشخص و لازم در طول سالیان اخیر بوده است اما جهت کسب اطمینان بیشتر طی تماس تلفنی خبرنگار ماسال نیوز با تعدادی از کارشناسان شهری مشخص شد نه تنها ایستگاه، بلکه ایجاد یک سرعتگیر ساده در شهر هم نیاز مند مصوبه این شورا است.

همچنین با مراجعه به متن صریح قانون، در بند «پ» ماده ۲ آیین نامه اجرایی تبصره (۱) ماده (۴) قانون اصلاح موادی از قانون تأسیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ، در توضیح وظایف و اختیارات شورای ترافیک شهرستان ها ، تصمیمات مربوط به نقاط تبادل شهری و برون شهری بر عده شورای ترافیک شهرستان هاست: “هماهنگی و اتخاذ تصمیمات لازم در امور مربوط به مبادی ورودی و خروجی شهرها و نقاط تبادل سفرهای شهری و برون شهری در سطح شهرستان با رعایت استانداردهای مربوط و دستورالعمل و طرح های ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی” (بخوانید: متن کامل مصوبه هیات وزیران)

به نظر می رسد عدم نظارت مسئولین شهرستانی علت فراقانونی عمل کردن مسئولین پایین دستی باشد.

  • شهردار شاندرمن مدعی شده است مغازه دارانی که در این ایستگاه جدید الاحداث خودروی خود را جلوی مغازه شان پارک می‌کنند قانون شکن هستند.

طی مراجعات مکرر به راهنمایی و رانندگی ماسال، قانونی بودن این ایستگاه و جریمه مغازه داران به صرف پارک خودروی شخصی در ایستگاه بدون مصوبه، انکار شده است.  همچنین طی نامه نگاری های صورت گرفته با بخشداری شاندرمن و فرمانداری ماسال، مسئولین مربوطه از وجود مصوبه ای قانونی جهت ایجاد ایستگاه در آن مکان اظهار بی اطلاعی کردند.

  • خبرنگار ماسال نیوز در خصوص ارائه مصاحبه شهردار به ماسال نیوز به وی متذکر شده بود.
  • در پایان ما هم امیدواریم همانگونه که شهردار شاندرمن گفت؛ مشکل ترافیک شاندرمن ظرف چند روز آینده حل شود.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه