رئیس اداره محیط رضوانشهر خبر داد؛

مرگ دسته جمعی گرازها در جنگل های پره سر رضوانشهر

جنگل های پره سر شهرستان رضوانشهر در غرب استان گیلان، این روزها شاهد مرگ دسته جمعی و مشکوک گرازها است.

مرگ دسته جمعی گرازها در جنگل های پره سر رضوانشهر

به گزارش ۸دی، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست رضوانشهر روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، با تأیید این موضوع گفت: اکیپی از نیروهای محیط زیست شهرستان به منطقه اعزام و با مشاهده این لاشه ها، گزارشی تهیه کرده اند.

عارف شادکام ادامه داد: در نمونه برداری های انجام گرفته، به نتیجه خاصی نرسیده ایم اما آنچه آشکار است اینکه دامنه این بیماری در مناطق اسالم و پره سر گسترش یافته و فقط گونه های گراز مبتلا شده اند.

تعدادی از اهالی بومی و ساکنان روستاهای نظرمحله، کلاب و خالیار واقع در حاشیه جنگل های پره سر نیز در گفت وگو با ایرنا بیان می کنند: مرگ و میر حیوانات جنگلی به این صورت، امری غیرعادی و مشکوک است و اگر نوعی مسمومیت باشد، چرا در سایر گونه ها و حتی حیوانات اهلی که در جنگل مشغول چرا هستند، دیده نمی شود؟

این افراد می افزایند: لاشه تعداد زیادی از گرازهای تلف شده در سطح جنگل پراکنده است و براثر گذشت ایام، بخش زیادی از این لاشه ها متلاشی شده اند و بیم آن داریم که نوعی بیماری واگیردار و کشنده باشد که سلامت مردم این مناطق را به خطر بیندازد.

گراز یا خوک وحشی اورآسیا، نوعی خوک است که نیای بیشتر خوک‌های اهلی محسوب می شود. بدن گراز متراکم است، سر بزرگ و پاها به نسبت کوتاه است، خز او از موهای زبر و ضخیم و بلندی است که در پشت سر و گردن تا شانه و تا وسط بدن بلندتر است.

این حیوان تقریباً هر چیزی را که قابل خوردن باشد، می‌خورد. در اکثر مناطق گرازها در مناطقی که پوشش گیاهی متراکم باشد، یافت می‌شوند و بر این اساس، جنگل های منطقه پره سر و رضوانشهر در غرب استان گیلان، مکانی مناسب برای زیست این حیوان است.

شهرستان رضوانشهر با دو بخش مرکزی و رضوانشهر، حدود ۵۵ هزار هکتار جنگل و ۱۲ هزار هکتار مرتع دارد و در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه