نماینده مردم رودسر و املش در گفتگو با 8دی:

کاشت نهال از اولویتهای ملی است / استان های شمالی سرآمد فرهنگ درختکاری هستند

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت: کاشت نهال یکی از اولویت های ملی است و باید همیشه مورد توجه همگان قرار گیرد.

کاشت نهال از اولویتهای ملی است / استان های شمالی سرآمد فرهنگ درختکاری هستند

اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، ۱۵ اسفند، روز درختکاری را یک روز ملی برشمرد و اظهار داشت: روز درختکاری همچون روز مجلس و روز زن باید گرامی داشته شود.

وی کاشت درخت و توجه به آن را یکی از اساسی ترین اولویت های هر شخص برشمرد و افزود: روز درختکاری آغازی بسیار خوب برای حفظ و سلامت طبعیت و جنگل های ما است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی منشاء و توجه کاشت درخت در ایران را از دیرباز دانست و گفت: کاشت درخت یک فرهنگ در تاریخ مردم با فرهنگ کشور است که از گذشته وجود داشته و اکنون نیز وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کاشت نهال باید در طی ایام کاشت نهال استمرار داشته باشد، اظهار کرد: نمی توان روز درختکاری را به چند روز تعمیم داد و ممکن است وقت گیر باشد اما شروع درختکاری باید در روز ۱۵ اسفند آغاز شود و در طول ایام ادامه پیدا کند.

عباسی خواستار درج هفته درختکاری در تقویم کشور شد و افزود: پیشنهاد می شود که هفته درختکاری در تقویم گنجانده شود تا سهم کشور از پوشش جنگلی و درختان بیشتر شود.

وی توجه مردم به کاشت نهال را یکی از نقاط قوت و بارز استان های شمالی دانست و گفت: معمولا کاشت درخت از ۱۰ اسفند به بعد در کشور به دلیل نزدیک شدن به فصل بهار صورت می گیرد که حرکت بسیار خوبی است.

نماینده مردم رودسر و املش با تاکید بر اینکه استان های شمالی نمونه ای از اهتمام ورزیدن به امر درختکاری و فرهنگ کاشت درخت هستند، متذکر شد: حفظ جنگل و مراتع و همچنین کاشت نهال یکی از اولویت های ملی است و باید همیشه مورد توجه همگان قرار گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه