روز شمار تاریخ ترور در ایران / 15 اسفند؛

ترور و قتل ۱۹ نفر در سراسر کشور توسط منافقین / ۱۵ اسفند هم رنگ خون گرفت

پانزدهم اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۹ ایرانی در بین سالهای ۵۹ تا ۱۳۸۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور و قتل ۱۹ نفر در سراسر کشور توسط منافقین / ۱۵ اسفند هم رنگ خون گرفت

به گزارش هشت دی، پانزدهم اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۹ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۱۳۸۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

آقاجان پورمیرزایی در سال ۱۲۸۹ در استان گیلان متولد شد و ۱۵ اسفند مه ۱۳۵۹ در حالی که به شغل کشاورزی اشتغال داشت در شهر لاهیجان توسط گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خالد زندی ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در استان کردستان متولد شد و ۱۵ اسفند ماه ۱۳۶۰ در خیابان شهدای سنندج توسط گروهک کوموله ترور شد و به شهادت رسید.

علی طهماسبی ۱۰ آبان ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۱۵ اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در تهران توسط گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدباقر غفاری در سال ۱۳۳۰ در استان تهران متولد شد و ۱۵ اسفند ماه ۱۳۶۰ در خیابان انقلاب تهران توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

ابراهیم کاظمی سوم شهریور ماه ۱۳۴۴ در استان تهران متولد شد و ۱۵ اسفند ماه ۱۳۶۰ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمود مرتضی پور ۲۵ اسفند ماه ۱۳۳۲ در استان گیلان متولد شد و ۱۵ اسفند ماه ۱۳۶۰ در مقابل مسجد قائمی تهران توسط گروهک تروریستی منافقین در حالی که کارمند بود ترور شد و به شهادت رسید.

شاهحسین حقی قلعه حق ۳۰ مرداد ماه ۱۳۰۴ در استان تهران متولد شد و ۱۵ اسفند ماه ۱۳۶۰ در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مسعود بیات ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ در استان گلستان متولد شد و ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غفور خزایی یکم فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان همدان متولد شد و ۱۵ اسفند ماه ۱۳۶۲ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

هاشم کردستانی ۱۱ شهریور ماه ۱۳۳۹ در استان کردستان متولد شد و ۱۵ اسفند ماه ۱۳۶۲ در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد محمدپور ۵ تیر ماه ۱۳۴۳ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ اسفند ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی کاشکویی ۱۵ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۱۵ اسفند ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یوسف سوری دوم فروردین ماه ۱۳۳۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ اسفند ماه ۱۳۶۳ در حالی که پیشمرگ کرد بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قربان فرجی ۱۳ اسفند ماه ۱۳۲۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ اسفند ماه ۱۳۶۳ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم تقوی گوران قشلاق سوم دی ماه ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ اسفند ماه ۱۳۶۳ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمل بخش آرام یکم مهر ماه ۱۳۴۷ متولد شد و ۱۵ اسفند ماه ۱۳۶۴ توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

حسن ناصری ۱۰ شهریور ماه ۱۳۵۳ در استان مرکزی متولد شد و ۱۵ اسفند ماه ۱۳۷۴ در حالی که پاسدار وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا حشمتی سوم خرداد ماه ۱۳۵۳ در استان مرکزی متولد شد و ۱۵ اسفند ماه ۱۳۷۴ در حالی که پاسدار وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامحسین مولوی وردنجاتنی ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۵۱ در استان چهار محال و بختیاری متولد شد و ۱۵ اسفند ماه ۱۳۷۴ در سنندج در حالی که پاسدار انقلاب بود در آلواتان سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

تقی سالاری ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۲۵ متولد شد و ۱۵ اسفند ماه ۱۳۸۲ توسط تروریست ها به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه