در جلسه علنی امروز ؛

مجلس «مصوبه ۲۴میلیونی مدیران دولتی» را پس گرفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست علی لاریجانی مبنی بر بازگشت به مصوبه قبلی مجلس پیرامون حقوق‌های مدیران موافقت کردند.

مجلس «مصوبه ۲۴میلیونی مدیران دولتی» را پس گرفت

به گزارش ۸دی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (شنبه ۱۴ اسفند) پارلمان، از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر، با ۱۶۸ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع با درخواست علی لاریجانی مبنی بر بازگشت به مصوبه قبلی مجلس پیرامون حقوق‌های مدیران موافقت کردند.

مجلس شورای اسلامی در این جلسه، ماده ۳۸ لایحه برنامه ششم توسعه را از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر، با ۱۷۸ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع اصلاح کردند.

تبصره ۱ ــ شورای حقوق و دستمزد می‌تواند با پیشنهاد رؤسای قوا، وزرا یا معاونان رئیس‌جمهور که ریاست دستگاه‌های اجرایی را به‌عهده دارند و بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی، برای مشاغل تخصصی، مدیریتی، واحدهای عملیاتی و مناطق مرزی و محروم تا ۳۰ درصد دریافت‌های موضوع این ماده علاوه بر سقف مقرر در این ماده منظور نماید.

مصوبه قبلی مجلس درباره تبصره ۳۸ به‌شرح زیر است:

شورای حقوق و دستمزد می‌تواند با پیشنهاد رؤسای قوا، وزرا یا معاونان رئیس‌جمهور که ریاست دستگاه‌های اجرایی را برعهده دارند و بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی، برای مشاغل تخصصی، مدیریتی، واحدهای عملیاتی و مناطق مرزی و محروم تا۶۰ درصد دریافت‌های موضوع این ماده علاوه بر سقف مقرر در این ماده منظور نماید.

علی لاریجانی پس از موافقت نمایندگان مجلس با تغییر در تبصره ۳۸ لایحه برنامه ششم توسعه گفت: از اول انگیزه مجلس این بود که جلوی حقوق‌های نجومی را بگیرد و این جفا به مجلس که رکن مهم کشور است، بود که این طور حرف‌های سخیفی راجع به آن بزنند.

وی افزود: مجلس به‌طور قانونی باید نظرات شورای نگهبان را لحاظ کند و وقتی هم که لحاظ کرد، از نظر ما تغییر مهمی نبود، چون مقامات صدر این ماده بودند و بیشتر از آن حد ۱۰ میلیون نمی‌توانستند بگیرند و این جوسازی فقط مغلطه برای انگیزه‌های دیگر بود.

رئیس مجلس اضافه کرد: اما ما برای اینکه جلوی این مغلطه را هم بگیریم و کسی موج‌سواری بلاوجه نکند، امروز مجلس کار بزرگی کرد و جلوی عده‌ای را که می‌خواستند سوءاستفاده کنند، گرفت؛ فردا نگویند که مجلس نظرش را عوض کرد، ما نظرمان همان بود که اول گفتیم، همین چیزی که الآن تصویب کردیم، نظر مجلس بود.

لاریجانی اضافه کرد: آقایان شورای نگهبان به این تبصره ایراد گرفتند، ما برای رفع ایراد آنها این جمله را اضافه کردیم، ولی مسئله اصلی حقوق‌های مقامات همان نظر قبلی بود، برخی روی موج غلطی می‌خواستند سوار شوند، شما (نمایندگان) با این کارتان جلوی موج غلط را هم گرفتید که کسی نتواند سوءاستفاده کند، مجلس همین نظر را از اول داد و این نظر قبلی مجلس بود، نگویند که مجلس کارنامه سیاه دارد، این که شما رأی نیاوردید، مجلس سیاه شد؟

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه