دبیر حزب مردم سالاری گیلان:

روحانی در سیاست خارجی، برجام و سیاست داخلی بسیار خوب عمل کرده است / احزاب مانع دیکتاتوری هستند

دبیر حزب مردم سالاری گیلان با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان باهم رقابت نمی کنند گفت: کواکبیان رقیب روحانی نیست و کمک یار خواهد بود.

روحانی در سیاست خارجی، برجام و سیاست داخلی بسیار خوب عمل کرده است / احزاب مانع دیکتاتوری هستند

به گزارش ۸دی، کمال لشکری در گفتگو با کاسپین با بیان اینکه مصطفی کواکبیان طبق مصوبه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و دبیران استان های حزب مردم سالاری اعلام آمادگی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری کرده است، اظهار کرد: کسی که با الفبای حزبی آشنایی داشته باشد می داند که کسی که در سطح کلان دبیرکلی حزبی را عهده دار است باید طبق مصوبه شورای مرکزی حرکت و فعالیت کند و مصوبه شورای مرکزی را باید اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه برخی می گویند جریان اصلاح طلبی از کواکبیان در انتخابات ریاست جمهوری حمایت نخواهد کرد و اگر بخواهد کاندیداتور شود باید به نام حزب خودش یا بصورت مستقل فعالیت کند، گفت: به نظر من یک حزب پویا در هر شرایطی تصمیماتی را ممکن است اتخاذ کند و دبیرکل حزب نمی تواند نسبت به اجرای تصمیمات بی توجه باشد و اجرا نکند.

دبیر حزب مردم سالاری گیلان ادامه داد: اگر آن دوست عزیز که از سابقون هستند به این نکته توجه کند می داند که هر حزبی برنامه های خود را اجرا می کند و در کل در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با سایر اجزا به اجماع می رسد.

لشکری ادامه داد: کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری است یک زمانی رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بود و الان عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در کشور است.

وی گفت: بنده در استان گیلان نائب رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستم که بعد از دوره ۳ماه نوبت به ریاست من می رسد.

وی با بیان اینکه ما باسایر احزاب اصلاح طلب یکی هستیم، گفت: قصد کواکبیان این نبوده که جلوی روحانی قرار بگیرد بلکه بارها اعلام کرده است که فعلا گزینه ای بهتر از روحانی نداریم و اصل بر این است که به کمک روحانی بیاییم.

دبیر حزب مردم سالاری گیلان با بیان اینکه حزب مانع حرکت به سمت دیکتاتوری می شود، گفت: باید فضا برای ایجاد تشکل ها و فعالیت ها باز شود و همه گرایش ها و باورها باید بتوانند فعالیت کنند.

**هدف کمک به دولت روحانی است

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان باید دغدغه همه مردم را در نظر بگیرند، گفت: قرار نبوده و نیست که ما رقیب روحانی باشیم و هدف کمک به دولت روحانی است.

لشکری در ادامه با بیان اینکه مسائل و مشکلات اقتصادی میراثی است که از دولت قبل باقی مانده است، گفت: روحانی در سیاست های خارجی، برجام و سیاست های داخلی بسیار خوب عمل کرده است و مشکلات اقتصادی نیز از دولت گذشته به ارث مانده است.

وی با اشاره به اعلام کاندیداتوری برخی از اطرافیان رییس جمهور سابق، افزود: برخی سودای کاندیداتوری دارند و فکر می کنند که مسئولین ارشد نظام به هرکسی اجازه کاندیدا شدن می دهند.

لشکری در ادامه با بیان اینکه حزب کاندیدا شدن کواکبیان را مصوب کرده و اختیار قبول کردن یا نکردن آن را بر عهده خود او گذاشته است، گفت: کواکبیان اگر هم قبول کند نه به عنوان رقیب بلکه کمک و یار روحانی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه حزب مردم سالاری از اولین احزاب اصلاح طلبی بود که در دوره گذشته از روحانی اعلام حمایت کرد، ادامه داد: متاسفم که بعضی آقایان نسبت به یک اصلاح طلبی که ریشه در اصلاحات دارد و رییس خانه احزاب، رییس خانه مطبوعات، نماینده مجلس و عضو فراکسیون امنیت ملی مجلس بوده و هست موضع گیری می کنند در حالی که هیچ نماینده اصلاح طلبی در لیست امید به اندازه کواکبیان نتواسته در مجلس صحبت کند.

**اصولگرایان با تعدد زیاد کاندیداها تریبون ها را برای زیر سوال بردن دولت روحانی اشغال می کنند

لشکری ادامه داد: همانطور که اصولگرایان با تعداد زیاد کاندیداهای مختلف دارند ورود می کنند تا بتوانند تریبون های صداو سیما و جاهای مختلف را برای زیرسوال بردن دولت روحانی اشغال کنند بنده هم معتقدم اصلاح طلبان هم به حمایت از دولت روحانی چنین کاری کنند بسیار خوب است.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان باهم رقابت نمی کنند و در مقابل هم قرار نخواهند گرفت، گفت: کواکبیان رقیب روحانی نیست و  کمک یار روحانی خواهد بود.

 

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
اکبر
با سلام اگر قرار باشد هر دولتی مشکلات پیش رو را به دوش دولت قبلی بگذارد حق تقدم با دولت نهم بوده که از این روش برای فرار از پاسخ گویی به مردم استفاده نماید،چرا که شعار دولت اصلاحات توسعه سیاسی بوده است و برنامه های موثری در راستای اقتصادی نداشته است.اما نه تنها دولت نهم از این روش استفاده ننموده بلکه در میدان های اقتصادی کارنامه قابل قبولی از خود برجای گذاشت.برادر محترم ، دولت فعلی با تجزیه و تحلیل شرایط کشور در سال 92 در انتخابات حضور بهم رسانده است.اینکه تمامی مشکلات را به دولت قبلی نسبت می دهند نشان دهنده این است که شرایط و مسائل کشور را در سال 92 به خوبی تجزیه و تحلیل نکرده اند یا توانایی لازم برای اداره و حل مسائل کشور در دولت آقای روحانی ندارند.
در حاشیه