نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

تخصیص ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق معلمان حق التدریس و پایان خدمت بازنشستگان در بودجه ۹۶

نماینده مجلس گفت: ۱۱۰۰میلیارد تومان برای پرداخت حقوق معلمان حق التدریس و پایان خدمت بازنشستگان در بودجه ۹۶ تخصیص یافته است.

تخصیص ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق معلمان حق التدریس و پایان خدمت بازنشستگان در بودجه ۹۶

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اعلام اینکه هزاران نفر از فرهنگیان حق التدریس در کشور وجود داشتند که ساز و کاری مشخص برای پرداخت حقوق و معوقات آنها وجود نداشت، اظهار داشت: به همت نمایندگان مردم در مجلس بستر های لازم برای پرداخت معوقات معلمان حق التدیس در بودجه ۹۶ فراهم شده است.

وی با بیان این نکته که دو نوع حق التدریس در سیستم آموزش وپرورش وجود دارد، افزود:  حدود ۲۵ هزار نفر از معلمین هستند که حق التدریس آزادند و فقط به ازای ساعات تدریس خود حقوق می گیرند و هیچ رابطه استخدامی با آموزش و پرورش ندارند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در تشریح بند دیگر از معلمان حق التدریس، گفت: یک گروه هم از حق التدریسان افرادی هستند که از نیروهای استخدامی آموزش و پرورش هستند به این معنی که استخدام هستند و به دلیل اینکه معلم کم دارند از ساعات مازاد آنها در کلاس های خالی خود استفاده می کنند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه حقوق معلمان حق التدریس از محل سایر آموزش و پرورش پرداخت می شود، اظهار کرد: محل پرداخت حقوق این دسته از معلمان از ردیف سایر حقوق و دستمزد آموزش و پرورش است و از فصل اول و دوم حقوق و دستمزد نیست.

کوچکی نژاد در ادامه افزود: دولت در برنامه های خود تخصیص اعتبار به بخش سایر را به شدت کاهش داده است و آموزش و پروش به همین دلیل توان پرداخت حقوق معلمان حق التدریس را نداشت.

وی با بیان اینکه مجلس مشکل پرداخت حقوق و دستمزد معلمان حق التدریس را در بودجه بندی ۹۶ حل و فصل کرده، متذکر شد: ما برای جلو گیری از مشکل پرداخت حقوق حق التدریس ها در بودجه سال ۹۶، ۱۱۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده ایم تا حقوق حق التدریسان و پایان خدمت بازنشستگان را پرداخت کنند که با این رقم می توان مشکل فرهنگیان و حق التدریسان را حل کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه