شبهات؛

آیا واقعا اشک ریختن برای امام حسین و اهل بیت تمام گناهان را می ریزد؟

آیا واقعا اشک ریختن برای امام حسین(ع) و اهل بیت تمام گناهان را می ریزد؟ من فردی را می شناسم که بسیار انسان بد دهن و بی ادبی است اما او برای اهل بیت زیاد گریه می کند آیا خداوند با گریه کردنش گناهانش را می بخشد اگر چه انسان بدی باشد؟

آیا واقعا اشک ریختن برای امام حسین و اهل بیت تمام گناهان را می ریزد؟

به گزارش ۸دی، کانال تلگرامی پرسمان به موضوع گریه بر اهل بیت (ع) و آمرزش گناهان پرداخت:

پرسش

آیا واقعا اشک ریختن برای امام حسین(ع) و اهل بیت تمام گناهان را می ریزد؟ من فردی را می شناسم که بسیار انسان بد دهن و بی ادبی است و همه خانواده اش از او ناراضی هستند اما او برای اهل بیت زیاد گریه می کند آیا خداوند با گریه کردنش گناهانش را می بخشد اگر چه انسان بدی باشد؟

?پاسخ?

?در این شکی نیست که گریه برای اهل بیت از جمله اعمال صالحه ای است که اگر مقبول درگاه الهی واقع شود تمام گناهان انسان آمرزیده می شود.

?امام صادق علیه السلام فرمود:

«هر کس برای مصائب ما اهل بیت به مقدار بال پشه ای گریه کند خداوند تمام گناهانش را می آورزد اگر چه گناهانش به اندازه کف روی دریاها باشد»

?بحار الانوار ج۴۴ ص۲۷۸

❗️اما باید توجه کرد؛

?گریه کردن برای اهل بیت(ع) زمانی برای انسان موثر است و سبب آمرزش انسان می شود  که این گریه و عزاداری مقبول درگاه الهی واقع شود.

?خداوند می فرماید:

« خدا تنها (اعمال نیک را) از پرهیزکاران می پذیرد»

?سوره مائده۲۷

?امام صادق علیه السلام فرمود:

«خداوند تنها اعمال نیک و صالح را قبول می کند و اعمال نیک را نیز تنها در صورتی قبول می کند که شما به عهد و پیمان او عمل کنید (در صورتی که گناه نکنید و پرهیزکار باشد)»

?الکافی ج۱ ص۱۳۹ – ج۲ ص۳۹

❗️بنابراین زمانی گریه برای اهل بیت زمینه آمرزش تمام گناهان را فراهم می کند که فرد مصداق متقین باشد.

?یعنی از گذشته خود نادم و پشیمان بوده و در حالی که از گذشته خود توبه واقعی کرده است برای اهل بیت گریه کند در این صورت خداوند به سبب توبه اش و گریه برای اهل بیت تمام گناهان او را می آمرزد.

?اما اگر فرد بر انجام  گناهان خود اصرار داشته باشد و توبه و استغفار واقعی را ترک کرده باشد هیچگاه گریه برای اهل بیت سبب آمرزش او نمی شود چنان که امام صادق علیه السلام فرمود:

« به خداوند سوگند پرودگار هیچ اطاعت و کار نیکی را از بنده اش قبول نمی کند تا زمانی که بنده بر انجام معاصی خداوند اصرار داشته باشد»

?الکافی ج۲ ص۲۸۸

?وسائل الشیعه ج۱۵ ص۳۳۷

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه