امام جمعه رضوانشهر:

مردم با خرید کالای ایرانی به بحث اشتغال جوانان کمک کنند

امام جمعه رضوانشهر گفت: اگر مردم می خواهند به کارگر ایرانی و حل مشکل اشتغال جوانان کمک کنند از کالاهای داخلى استفاده کنند.

مردم با خرید کالای ایرانی به بحث اشتغال جوانان کمک کنند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین هادی حبیبی در خطبه های این هفته نماز جمعه انزلی با اشاره به سخنان هفته گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با شعرا و مداحان اظهار داشت: بنا به فرموده رهبر انقلاب شعرای ما در سرودن اشعار و مداحان و روضه خوان های ما در روضه خواندن ها جهت‏گیری های سیاسی را فراموش نکنند. عده ای در صدد هستندکه هیئت ها و مداحان و روضه خوان ها و شعرای ما سکولار باشند.

وی افزود: اخطار حضرت آقا این است که اینها مسائل روز زندگی را و مسائل اجتماعی را در داخل اشعارشان و مداحی هایشان و روضه هایشان بگنجانند. چون اهل بیت عصمت و طهارت سیره و رفتارشان سیاسی بود. حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها ۹۵ روز در جایی که عموم مردم می دیدند گریه می کردند این گریه یک گریه عاطفی نبود گریه حضرت گریه سیاسی بود.

امام جمعه رضوانشهر ادامه داد: حضرت با گریه خودش به جهانیان پیام می دهد که گریه من بخاطر مظلومیت ولایت هست و در همین راه هم حضرت به شهادت رسیدند. دعبل خزاعی یکی از شعرای در زمان امام رضا علیه السلام در جواب یکی از شعرای هم عصر خودش (ابواسحاق ابراهیم بن المدبر) که به دعبل گفت مرد بسیار شجاعى هستى چون خطاب به خلیفه مقتدر زمان مأمون عباسى شعری گفته اى که «من از قومى هستم که شمشیرهایشان برادرت را کشت» دعبل به او گفت مرا از دشمنان حق و حقیقت هرگز باکى نیست! چهل سال است چوبه دارم را به دوش مى کشم و من در برابر ستمگران طرفدار حق هستم.

جبیبی افزود: البته اینکه حضرت آقا فرمودند سیاسی بودن به معنی سیاست‏زدگی نیست بلکه به معنی دفاع ازحق در همه‏ ی عرصه‏ ها است.

امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه رهبر انقلاب هر از چندگاهی به مناسبت های مختلف کلیدواژه هایی را مطرح می کنند اظهار کرد: در فتنه ۸۸ و کودتای بر علیه دموکراسی و مردم سالاری که توسط پادوهای آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی انجام شد حضرت آقا کلیدواژه بصیرت را که نیاز همیشگی هاست مطرح کردند. بعد هم کلیدواژه ای را تحت عنوان «نفوذ» مطرح کردند که باید دقت کنیم خدای نکرده خصوصا در زمینه مسائل سیاسی و اقتصادی دشمنان ما در بعضی از مراکز نفوذ نکنند.

وی گفت: یک کلیدواژه دیگر که اخیرا حضرت آقا خیلی روی آن تاکید دارند و در مقاطع مختلف آن را مطرح کردند حتی بعضی از شاخصه های آن شاخص‏های پنجگانه آن را هم مطرح کردند بحث «انقلابی‏گری» و «انقلابی بودن»است. چرا در این مقطع این واژه را مطرح کردند؟ از مدت ها پیش دشمنان ما دارند تلاش می کنند بعضی نهادهای انقلابی را در داخل کشور زیر سوال ببرند توطئه می کنند برنامه ریزی می کنند این را از مد تها قبل حضرت آقا متذکر شدند و به همه ما اعلام کردند که مراقب باشید روحیه انقلابی گری خودتان را از دست ندهید ما اگر روحیه انقلابی خودمان را ازدست دادیم به راحتی دشمنان در ما نفوذ می کنند.

حجت االسلام حبیبی تأکید کرد: روحیه انقلابی با خدمت گزاری با هم توام هستند یک انسان انقلابی یک خدمت گزار به معنای واقعی هست. از اول انقلاب تا به الآن همینطور بوده است. انقلابی ترین افراد در کشور ما خدمت گزارترین افراد بودند و دشمن تا وقتی که روحیه انقلابی در مردم ما وجود داشته باشد نمی توانند در داخل مردم ما نفوذ کنند.

امام جمعه رضوانشهر ادامه داد: نکته دیگری که خیلی باید توجه شود و خصوصا مسئولان ما باید خیلی دقت کنند مردم از تکرار بعضی از کلمات خسته می شوند چون الآن شما در هرخانه ای که بروید مشکل اقتصادی دارد و در زمینه اقتصادی مردم عزیز ما خیلی در فشار هستند و دارند از مشکلات اقتصادی که در داخل کشور هست رنج می برند. بحث تورم و گرانی و رکود و مشکل اشتغال که در خانواده ها وجود دارد.

وی افزود: بعضی از بزرگواران و مسئولان محترم خودشان فرمودند معیار اصلى تورم جیب مردم است نه بانک مرکزى. الآن بایستی عرصه خدمت گزاری توسعه پیدا کند اگر می خواهیم دل مردم را به دست بیاوریم و مردم با ما همراه باشند همان بساط خدمت گزاری را توسعه بدهیم و الا راه به جایی نخواهیم برد. ما ایام پایانى سال ۹۵ را پشت سر می گذاریم. آقا فرمودند اقتصاد مقاومتی؛ مسئولان باید بیایند در زمینه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گزارش دهند که چه کار کردند. این وظیفه مسئولان است.

حجت الاسلام حبیبی با تشریح وظیفه مردم در بحث اقدام و عمل گفت: اگر می خواهیم به ندای مقام معظم رهبری لبیک بگوییم با توجه به اینکه پایان سال اوج خرید است باید با خرید کالای ایرانی به اقتصاد کشور کمک کنیم.

وی ادامه داد: ما معمولا مثال می زنیم و می گوییم کشورهای چین و ژاپن آنقدر پیشرفت کرده اند که به غربی ها و کشورهای پیشرفته در زمینه اقتصادی تنه می زنند. چینی ها و ژاپنی ها به اقتصاد مقاومتی عمل کردند و به کالای داخلی کشورخودشان اهمیت دادند. آنها از کارگر کشور خودشان خرید کردند. ببینید کار به کجا رسیده که رئیس جمهور فعلی آمریکامی گوید من قائل به اقتصاد مقاومتی هستم من شعارم این است که کالای آمریکایی بخر.

امام جمعه رضوانشهر تأکید کرد: اگر مردم عزیز ما می خواهند به کارگر کشور ما کمک کنند و اگر می خواهند مشکلات اشتغال جوانان ما حل شود از کالاهای داخلی و تولیدات داخلى استفاده کنند. وقتی که کالای داخلی هست خرید کالای خارجی مخالف اقتصاد مقاومتى است. وقتی که مشابه داخلی داریم کالای خارجی نخریم. باید مقاومت کنیم. کشورهای دیگر هم همین کار را کردند و موفق شدند.

حبیبی با اشاره به در پیش بودن جشن نیکوکاری اظهار کرد: همیشه سال باید به افراد نیازمند کمک کنیم و جزء فرامین و دستورات دینی ما است ولی این ایام بخاطر مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد بیشتر باید از فقرا دستگیری کنیم. خصوصا کسانی که دستشان به دهن شان می رسد. کسانی که وضعیت اقتصادی مناسب تری دارند وظیفه سنگین تری دارند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه