مشروح خطبه های نماز جمعه شهرهای مختلف گیلان؛

جاده های شهر رشت مایه ی سرافکندکی است / برجام هم فایده ای نداشت/ با فتنه گران قهریم

امام جمعه رشت گفت: چاله های موجود در خیابانها با وجود پیش رو بودن ایام عید نوروز مایه ی سرافکندگی است و دولت باید با تعجیل در پرداخت خسارات برف اخیر در رفع مشکلات مردم پیش قدم باشد.

جاده های شهر رشت مایه ی سرافکندکی است / برجام هم فایده ای نداشت/ با فتنه گران قهریم

به گزارش ۸دی، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت  اظهار داشت: خانواده و جایگاه آن در جامعه دارای اهمیت است، لذا باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان روایاتی در خصوص اهمیت ارکان خانواده افزود: یکی از معضلاتی که امروزه بیشتر بانوان از  آن به ستوه آمده اند این است که می گویند “ما امنیت جانی نداریم.

قربانی با اشاره به وظایف زن در مقابل مرد گفت: امروز دنیای غرب با نام  آزادی زنان وظایف را از دوش او برداشته است اما غرب نمی داند که محیط خانواده را متلاشی کرده است.

نماینده ی ولی فقیه با اشاره به ویژگی های همسرداری حضرت صدیقه ی طاهره(س) به ذکر مصیبت شهادت بی بی دوعالم زهرای مرضیه(س) پرداخت.

قربانی در خطبه ی دوم ضمن اشاره به وقایع تاریخی هفته آینده اظهار داشت: هفته ی پیش رو مصادف با مناسبت احسان و نیکو کاری است و شایسته است آنهایی که خداوند امکاناتی را به آنها ارزانی داده است، با مساعدت، هم وطنان بی بضاعت خود را در شادی عید شریک کنند.

وی یادآور شد: خانه ی خاندان رسول خدا(ص) مصداق حقیقت احسان و نیکو کاری بود.

خطیب جمعه ی رشت با اشاره به هفته ی منابع طبیعی و درختکاری و با طرح این سوال که  “چه بر سر منابع طبیعی آورده اند” اظهار کرد: روزی مردم در رودخانه ها به استحمام می پرداختند چه شده است که اگر دستمان را به آب رودخانه بزنیم باید با آب و صابون آن را  بشوییم؟

نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان با مایع افتخار خواندن «نوبخت» معاون رئیس جمهور تصریح کرد: از این مقام دولتی خواسته ام که دو رودخانه ی گوهر رود و زرجوب را اصلاح کند.

وی ادامه داد: نوبخت گفته است ۱۶ میلیارد پرداخت کردیم اما کاری انجام ندادند لذا گفتم بازخواست کنید و آن را به دست بچه های حزب الله در خاتم الانبیای سپاه بدهید تا این کار را انجام دهند.

خطیب جمعه ی رشت با بیان اینکه جنگل و دریا و پوشش طبیعی، گیلان را بهشت کرده است تاکید کرد: اگر این منابع طبیعی را از دست بدهیم گیلان دیگر چیزی برای شادابی نخواهد داشت.

قربانی با اشاره به حوادث بارش های برف در استان تصریح کرد: در برف اول به دلیل شرایط خاص و عدم آمادگی خسارات بیشتری مردم احساس کردند اما در برف دوم با وجود ججم بیشتر بارش برف، مسئولین شبانه روز پابه کار بوده اند، لذا خسارات کمتری وارد شده است.

امام جمعه ی شهرستان رشت با بیان اینکه چاله های موجود در خیابانها با وجود پیش رو بودن ایام عید نوروز  مایه ی سرافکندگی است، گفت: میطلبد دولت با تعجیل در  پرداخت خسارات برف اخیر در رفع مشکلات مردم پیش قدم باشد.

خطیب جمعه ی رشت به نقل از نجفی  استاندار گیلان گفت: پیش بینی می شود برای عید امسال بیش از هفت میلیون مسافر، گیلان را برای سفر انتخاب کنند لذا اگر امکانات مساعدی نباشد مایه ی  سرافکندگی ما خواهد بود.

قربانی با اشاره به حوادث به وجود آمده در کشور آذربایجان خطاب به الهام علی اف رئیس جمهور این کشور گفت: انسان شیعه نباید از آمریکا و اسرائیل الهام بگیرد.

وی با اشاره به حادثه ای در تشییع جنازه ی شهیدی در این کشور و دستگیری یکی از تشییع کنندگان به اتهام فرستادن صلوات، با تعجب پرسید: اینقدر غرب زدگی؟

قربانی خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد مردم آذرباییجان شیعه هستند و زیر حاکمیت یک شیعه زندگی می کنند چگونه است که دستور می دهید مسجدی به نام فاطمه ی زهرا (س) صرفا به خاطر این نام را تعطیل کنند؟ خاک بر سر تو شیعه که مسجدی به نام زهرا(س) را تعطیل کرده ای!

نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان خطاب به علی اف تاکید کرد: “می شود بر سر نیزه تکیه زد اما روی سر نیزه نمی توان نشست”، شوروی نتوانست با سرنیزه موفق شود تو نیز متلاشی خواهی شد.

امام جمعه ی این هفته ی نماز جمعه ی رشت در پایان به علی اف تذکر داد: امیدوارم به هوش بیایی و دست استعمار را قطع کنید، برادر شیعه ی ما هستید و فردا هم قرار است به استان گیلان سفر کنید لذا قدمت را خیر مقدم می گوییم.

……

…..

امام جمعه ماسال :
منابع طبیعی با روستائیان در ساختن خانه برای فرزندانشان همکاری کند / منظور رهبر انقلاب از مبارزه با زمین خواران، بومیان روستایی نیست

http://8deynews.com/wp-content/uploads/2017/03/موسوی-حجت-الاسلام-سید-هادی-امام-جمعه-ماسال-230x175.jpg

امام جمعه ماسال گفت:  اینکه رهبری فرمودند جلوی زمین خواری را بگیرید منظورشان آن گردن کلفت ها هستند. بومی ییلاقات ما برای ساختن خانه آبا و اجدادی اش با مشکل روبرو است آن وقت یک عده خوشگذران ویلاهای آنچنانی ساخته اند.

به گزارش ۸دی به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، حجت الاسلام سید هادی موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته ماسال با اشاره به ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: دین ما اجازه نمی دهد که یک مسلمان نسبت به همنوع خود بی تفاوت باشد. حتی در روایات داریم که اگر صبح کنی و در اندیشه حل مشکلات جامعه مسلمین نباشی باید در اسلامت شک کنی.

امام جمعه ماسال ضمن تقدیر از خدمات کمیته امداد امام خمینی اظهار داشت: بسیاری از مردم با کمک های کمیته به خودکفایی رسیده اند و از تحت پوشش این اداره خارج شده اند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان در خصوص ۱۵ اسفند روز درختکاری و منابع طبیعی گفت: منابع و طبیعتی که در اختیار ماست برای نسل‌های بعدی هم هست و اجازه دخل تصرف به هر نحو نداریم.

وی افزود: بسیاری از حوادث طبیعی به واسطه دخالت های بی‌جای بشر در طبیعت رخ می دهد. به همین دلیل مردم باید با اداره منابع طبیعی همکاری داشته باشند.

امام جمعه ماسال با انتقاد از سختگیری به بومیان جهت ساخت و ساز خاظر نشان کرد: می بینیم که یک روستایی می‌خواهد برای فرزندش در زمینش خانه ای بسازد انواع استعلامات و پیچ و خم های قانونی را جلوی راهش می گذارند به بهانه اینکه رهبر انقلاب گفتند جلوی زمین خواری گرفته شود.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: نباید قانون را به نحوی بنویسیم و اجرا کنیم که روستائیان به شهر بروند و از یک عنصر تولید کننده و مفید به عده ای مصرف کننده تبدیل شوند. چرا باید روستائیان نهایتا مجبور شوند غیر قانونی بسازند و بعد هم روانه کمیسیون های مختلف و وادار به پرداخت جریمه شوند.

وی افزود: اینکه رهبر انقلاب فرمودند جلوی زمین خواری را بگیرید منظورشان آن گردن کلفت هایی هستند که می‌بینیم ده هکتار ده هکتار زمین را می‌گیرند. می‌بینم که آن بومی ییلاقات ما برای ساختن خانه آبا و اجدادی اش با مشکل روبرو است آن وقت یک عده خوشگذران ویلاهای آنچنانی ساخته اند.

….

….

امام جمعه املش:

مصوبه قانونی شدن حقوق های نجومی در مجلس، سوء استفاده از اعتماد مردم است

به گزارش ۸دی به نقل از املش ما، حجت الاسلام محمد صفری قاسم آبادی در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر با تقدیر از حضور پرشور مردم در یادواره شهدای شهرستان گفت: برگزار کنندگان باید جوانان را درگیر برگزاری کنند و برگزاری باید در دست جوانان باشد و مسئولین فقط کمک کنند.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره ها به شناخت ، بصیرت و هم افزایی و مشارکت مردم کمک می کند، شهید فقط برای خانواده شهدا نیست ، برای همه مردم است و مردم موظف اند حداقل کاری که نسبت به آنها انجام می دهد حضور در مراسم یادواره های شهدا باشد.

امام جمعه املش اظهار داشت : باید فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت که از شهدا به یادگار مانده است به نسل های سوم و چهارم انتقال داده شود چرا که امنیتی دفاعی ، نظامی و امنیتی کشور یادگار شهدای عزیز ماست ، جنگ ما با همه دنیا فرق داشت ، در جنگ ما ، عقیده می جنگید نه کلاش و ژ – ۳٫

حجت الاسلام صفری قاسم آبادی در ادامه به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره  کرد و گفت: اولین نهادی که امام راحل پس از انقلاب دستور تاسیس آن را داد، کمیته امداد بود، کمک به محرومین ریشه در دین ما دارد، اگر این روحیه تقویت شود انسان را سعادت مند می کند.

وی افزود: در شهرستان مذهبی املش، تشکیلات مجمع خیرین وجود ندارد که ان شاء الله در ابتدای سال ۹۶ با همکاری مردم متدین این شهر اقدامات راه اندازی آن صورت خواهد گرفت.

امام جمعه املش در ادامه خطبه های نماز جمعه به مسئله تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: پس از حقوق های نجومی که دل همه را به درد آورد و موجب شد از رهبر انقلاب تا مراجع تقلید و رجل سیاسی و مذهبی به آن اشکال بگیرند ، این مصوبه موجب مبهوت ماندن ما شده است.

حجت الاسلام صفری اظهار داشت: ما به این آقایان نماینده رای می دهیم تا برای مردم و مستضعفین وضع قانون کنند نه برای خودشان، این چه قانونی است که مدیر می تواند ماهی ۲۴ میلیون تومان حقوق بگیرد یعنی روزی ۸۰۰هزار تومان در مقابل آنها حقوق کارگران ماهیانه فقط ۸۰۰ هزار تومان است، کدام انصاف است که مدیران اینگونه حقوق بگیرند و فرزندان جامعه یا بیکار باشند و یا برای حقوق های ناچیز به شهر های دور دست بروند.

وی خاطرنشان کرد: این دروغ است، مردم و جامعه به شما رای دادند و اعتماد کردند که برای شان قانون وضع کنید، این اقدام شما ، کلاه گذاشتن بر سر مردم است ، این دروغ است ، شما از اعتماد مردم دارید سوء استفاده می کنید. امروز حقوق های نجومی را قانونی کردید ، یعنی براساس قانون می تواند حقوق نجومی بگیرد ، حالا این فقط این حقوق نیست ، پاداش و اضافه کاری را به آن اضافه کنید و متاسفانه وقت واریز یارانه ها برخی در کشور زانوی غم بغل می کنند.

امام جمعه املش تصریح کرد: از حوزه علمیه قم که روزی مولد انقلاب بود و برای انقلاب هزینه کرد انتظار می رود در مقابل اینگونه بی عدالتی ها قد علم کند ولی متاسفانه معلوم نیست چرا فقط تماشاچی شده است ، تماشاچی همه فسادها و فسق های جامعه. بچه های انقلابی هم که دیگر جرات حرف زدن ندارند اگر حرفی بزنند باز انگ تندرو بودن و مخالف دولت ، مجلس و قوه قضائیه بهشان می چسبانند و می گویند شما افراطی هستید. حقوق و ثروت بد نیست ، اینها مسابقه گذاشتند برای جمع ثروث و اینها در نظام دینی ما درست نیست.

….

امام جمعه انزلی:

کمک های مردمی به کمیته امداد در دیگر کشورها هزینه نمی شود

%image_alt%

به گزارش ۸دی به نقل از افق انزلی، امام جمعه انزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر اظهار داشت: شایعاتی در خصوص کمک این کمیته  به کشورهای دیگر از جمله سوریه و عراق و لبنان و غیره، صحت ندارد و ریاست کمیته امداد نیز بارها تاکید کردند که به لحاظ شرعی هم نمی توانیم ریالی از درآمدهای کمیته امداد را  به اینگونه موارد اختصاص دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با اشاره به شنبه ۱۴ اسفند روز تاسیس کمیته امداد اظهار کرد: این نهاد یکی از نهادهای مقدس و الهی و موثری بود که حضرت امام (ره) بنیانگداری کردند.

امام جمعه انزلی افزود: در سال ۵۷ به لحاظ نیاز کشور، فلسفه بنیان این نهاد فقر زدایی و توانمند سازی نیازمندان بود که از تلاش همگان در طول انقلاب و در این راستا تشکر میکنیم.

وی تصریح کرد: دکتر فتاح پس از حضور در کمیته امداد اول تجمل زدایی کردند و سپس  تسریع در خوداتکایی مدد جویان و اصلاح ساختار و سیستم اداری را در دستور کار قرار دادند.

شمس الدین گفت: یکی از مشکلات امروز جامه ما مشکلات معیشتی در بخش قابل توجهی از مردم است و دولت  هم گاهی تلاش می کند با تخصیص سبد کالا و مواردی از این دست کمک کن,اما امیدواریم با برنامه ریزی ها، نسبت به رفع کمبود های  قشر صعیف در جامعه اهتمام شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت کمیته امداد بر مبنای شرع و رعایت تقوا بوده و هست و شایعاتی در خصوص کمک این کمیته  به کشورهای دیگر از جمله سوریه و عراق و لبنان و غیره، صحت ندارد و ریاست کمیته امداد نیز بارها تاکید کردند که به لحاظ شرعی هم نمی توانیم ریالی از درآمدهای کمیته امداد را  به اینگونه موارد اختصاص دهیم.

امام جمعه انزلی تاکید کرد: باید دقت کنیم که انتشار این شایعات اعتماد مردم را نسبت به کمیته امداد  کم می کند و باعث کاهش کمک مردم به کمیته می شود.

وی با اشاره به ۱۵ اسفند روز درختکاری و روز منابع طبیعی گفت: اهمیت درختکاری از سیره امامان و معصومین برمی اید، هم به لحاط رعایت صرفه جویی و هم به لحاظ اهمیت بهره مندی از اثار و منافع درخت اهمیت دارد و باید نسبت به حفظ منابع طبیعی اهتمام داشته باشیم.

….

….

امام جمعه لاهیجان:

تلاش همه جانبه آمریکا برای ضربه به ایران/ «برجام» هم فایده ای نداشت/ با فتنه گران قهریم

%image_alt%

به گزارش ۸دی به نقل از لاهیجان؛ حجت الاسلام عبدالله زاده با بیان اینکه مقام معظم رهبری درسال های گذشته و بخصوص در فتنه ۸۸ درباره بصیرت بسیار گفته اند که جای تامل دارد گفت: چند روز قبل هم فرمودند که ما با فتنه گران قهریم.

وی با بیان اینکه آشتی ملی برای تطهیر فتنه گران است و کسانی که این حرف ها را بیان می کنند به دنبال تطهیر آنها هستند گفت: برخی مسولین تا به امروز هم هنوز یک کلمه درباره فتنه حرف نزدند که ما با آنها قهر هستیم.

خطیب جمعه لاهیجان افزود: برخی فتنه را یک بازی سیاسی بین احمدی نژاد و فلانی می دانند که تفکری مسمومی است.

حجت الاسلام عبدالله زاده با بیان اینکه مقام معظم رهبری روی کلید واژه نفوذ پافشاری دارند گفت: تغییر اساسی در ساختار رسانه ها و بدبین کردن و بی اعتمادی مردم به مسئولین و خودشان یکی از حربه های دشمن برای نفوذ است که همچنان ادامه دارد و برجام هم در بهبود رابطه آمریکا و ایران فایده ای نداشته است.

وی با بیان اینکه آمریکا به عنوان شیطان بزرگ به دنبال راه های جدید برای نفوذ و ضربه زنی به جمهوری اسلامی ایران و ملت است گفت: آنها رویکرد جدیدی درباره رسانه ها بخصوص صدای آمریکا دارند و معتقدند که  نهادهای انقلابی را باید با خاک یکسان کنند.

امام جمعه لاهیجان انتشار اخبار ساختگی و دروغ از ایران، تقویت شیعه انگلیسی، موج جنگ اطلاعاتی علیه ایران، کمک گرفتن از سعودی ها برای ضربه زنی به ایران، فشار به ایران به بهانه های حقوق بشر و دامن زدن به فتنه مذهبی تنها بخشی از سیاست های کثیف آمریکا در مبارزه سرد علیه ایران است گفت: آنهابا رسانه های خود در پی  تشدید ایران هراسی دربین مردم دنیا هستند.

خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با شاعران و مادحان گفت: ایشان در این جلسه شاعران و مادحان را به مطابعت عملی از حضرات معصومین سفارش کردند و تاکید داشتند که زبان و عمل مداح باید یکی باشد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به اندک روحانیونی که با ماشین های گران قیمت پای درس ایشان می آمدند، تذکر جدی دادند و فرمودند که اگر زمانی ثروتمند هم شدید، حق ندارید مثل ثروتمندان  رفتار کنید.

امام جمعه لاهیجان در ادامه افزود: در این شرایط همه باید به اسلام واقعی عمل کنیم و این درس عملی اسلام است.

وی افزود: افرادی که معتقدند در مسجد حرف سیاسی نباید گفت دیدگاه سکولار دارند و تابع تفکر جدایی دین از سیاست هستند.

وی با اشاره به دستگیری سارقان مسلح بانک پاسارگاد در لاهیجان گفت: از نیروی انتظامی شهرستان و فرماندهی انتظامی آن برای دستگیری سارقان ملسح بانک پاسارگاد که قصد داشتند سرقت دیگری داشته باشند، تشکر میکنیم.

حجت اسلام احمدعبدالله زاده پاشاکی گفت: نماد بد برای یک شهر این است که مسولین آن به فکر فقرا نباشند، گاها کودکانی دیده می شوند که با سن کم به کارهای سختی مشغول هستند که باعث ناراحتی انسان می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از آفت هایی که در استان ما وجود دارد اسراف است، که اگر پول این اسراف به فقرا داده شود باعث خوشحالی آنان می‌شود گفت: در مراسمات عزاداری دسته گل هایی که گاها میلیونی برای آنها هزینه می شود وجود دارد و در هر مراسم صدها کاغذ صرف امور تسلیت به خانواده متوفی می شود که سازمان تبلیغات اسلامی و ائمه مساجدباید برای جلوگیری از این اخلاق زشت روشنگری کنند.

….

….

امام جمعه رودسر :

کمیته امداد یادگار ارزشمند امام راحل است / در احادیث و روایات به انفاق و دستگیری از نیازمندان تاکید شده است

امام جمعه رودسر در خطبه های نمازجمعه با بیان اینکه تشکیل کمیته امداد یادگار ارزشمند امام راحل است، گفت: دراحادیث و روایات به انفاق و دستگیری از نیازمندان تاکید شده است

به گزارش ۸دی به نقل از رودسریها، حجت الاسلام تقی روحانی در خطبه های نماز جمعه امروز رودسر پس از دعوت همگان به تقوای الهی و پرهیز از محرمات گفت: دل اگر فاطمی شد، جوارح انسان را هم اینگونه خواهد شد ، به اهل بیت (ع) هرچقدر نزدیک تر شویم به نقوا نزدیک تر می شویم.

وی در ادامه از هیئت های مذهبی و برگزارکنندگان عزاداری و افرادی که تلاش کردند قطره ای از اقیانوس حضرت زهرا را معرفی کنند، تقدیر کرد و اظهار داشت : هرچند عمر بانوی دوعالم کوتاه بود و ۱۸ بهار را سپری کردند اما سخن درباره ایشان زیاد است و امثال ما نمی توانیم در خصوص ایشان حرف به زبان بیاوریم.

امام جمعه رودسر افزود: بهترین سخن و معرف درباره حضرت فاطمه (س) کلام خداست ، خدا با نزول سوره کوثر برپیامبر اوج عظمت ایشان را نشان داد. پیامبر اکرم (ص) نیز در خصوص شخصیت ایشان از کلمات و سخنان استثنایی همچون ام ابیها و فداها ابوها بکار برده است.آن زمانی که امام علی مامور به سکوت بود ، حضرت فاطمه خطبه می خواند و تمام وجود برای استمرار ولایت قدم برداشت و در آن راه به شهادت رسید.

حجت الاسلام روحانی در ادامه خطبه های نماز به آغاز عفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: حفظ منابع طبیعی وظیفه همه ماست ، رهبر انقلاب نیز در خصوص حفوظ منابع طبیعی و نهال کاری فرمایشات گرانبهایی دارند و پیامبر اکرم نیز می فرماید هرکسی درختی بکارد و برنگهداری آن بکوشد تا ثمر دهد ، هرآنکه از آن بهره مند شود ثوابش بر آن کسی است که آن را کاشته است.

 

وی به سالروز تاسیس کمیته امداد امام نیز اشاره ای داشت و گفت: یادگاری امام خمینی(ره)بسیار ارزشمند بوده است ، جرا که از فقیران و نیازمندان دستگیری می کند آنچیزی که در دین بارها به آن تاکید شده است.و حضرت زهرا نیز در وصیت نامه اش به انفاق در راه خدا و دستگیری نیازمندان تاکید داشته است.

 

امام جمعه رودسر در پایان خطبه های نماز گفت: کسانی که می خواهند در انتخابات شرکت کنند خداترس باشند و تقوا پیشه کنند، مردم بصیرتر از ۴ سال پیش هستند، حرف هایی را نزنند که دل امام عصر (عج) را به درد بیاورد.

 

امام جمعه رضوانشهر:

مردم با خرید کالای ایرانی به بحث اشتغال جوانان کمک کنند

به گزارش هشت دی، حجت الاسلام و المسلمین هادی حبیبی در خطبه های این هفته نماز جمعه انزلی با اشاره به سخنان هفته گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با شعرا و مداحان اظهار داشت: بنا به فرموده رهبر انقلاب شعرای ما در سرودن اشعار و مداحان و روضه خوان های ما در روضه خواندن ها جهت‏گیری های سیاسی را فراموش نکنند. عده ای در صدد هستندکه هیئت ها و مداحان و روضه خوان ها و شعرای ما سکولار باشند.

وی افزود: اخطار حضرت آقا این است که اینها مسائل روز زندگی را و مسائل اجتماعی را در داخل اشعارشان و مداحی هایشان و روضه هایشان بگنجانند. چون اهل بیت عصمت و طهارت سیره و رفتارشان سیاسی بود. حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها ۹۵ روز در جایی که عموم مردم می دیدند گریه می کردند این گریه یک گریه عاطفی نبود گریه حضرت گریه سیاسی بود.

امام جمعه رضوانشهر ادامه داد: حضرت با گریه خودش به جهانیان پیام می دهد که گریه من بخاطر مظلومیت ولایت هست و در همین راه هم حضرت به شهادت رسیدند. دعبل خزاعی یکی از شعرای در زمان امام رضا علیه السلام در جواب یکی از شعرای هم عصر خودش (ابواسحاق ابراهیم بن المدبر) که به دعبل گفت مرد بسیار شجاعى هستى چون خطاب به خلیفه مقتدر زمان مأمون عباسى شعری گفته اى که «من از قومى هستم که شمشیرهایشان برادرت را کشت» دعبل به او گفت مرا از دشمنان حق و حقیقت هرگز باکى نیست! چهل سال است چوبه دارم را به دوش مى کشم و من در برابر ستمگران طرفدار حق هستم.

جبیبی افزود: البته اینکه حضرت آقا فرمودند سیاسی بودن به معنی سیاست‏زدگی نیست بلکه به معنی دفاع ازحق در همه‏ ی عرصه‏ ها است.

امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه رهبر انقلاب هر از چندگاهی به مناسبت های مختلف کلیدواژه هایی را مطرح می کنند اظهار کرد: در فتنه ۸۸ و کودتای بر علیه دموکراسی و مردم سالاری که توسط پادوهای آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی انجام شد حضرت آقا کلیدواژه بصیرت را که نیاز همیشگی هاست مطرح کردند. بعد هم کلیدواژه ای را تحت عنوان «نفوذ» مطرح کردند که باید دقت کنیم خدای نکرده خصوصا در زمینه مسائل سیاسی و اقتصادی دشمنان ما در بعضی از مراکز نفوذ نکنند.

وی گفت: یک کلیدواژه دیگر که اخیرا حضرت آقا خیلی روی آن تاکید دارند و در مقاطع مختلف آن را مطرح کردند حتی بعضی از شاخصه های آن شاخص‏های پنجگانه آن را هم مطرح کردند بحث «انقلابی‏گری» و «انقلابی بودن»است. چرا در این مقطع این واژه را مطرح کردند؟ از مدت ها پیش دشمنان ما دارند تلاش می کنند بعضی نهادهای انقلابی را در داخل کشور زیر سوال ببرند توطئه می کنند برنامه ریزی می کنند این را از مد تها قبل حضرت آقا متذکر شدند و به همه ما اعلام کردند که مراقب باشید روحیه انقلابی گری خودتان را از دست ندهید ما اگر روحیه انقلابی خودمان را ازدست دادیم به راحتی دشمنان در ما نفوذ می کنند.

حجت االسلام حبیبی تأکید کرد: روحیه انقلابی با خدمت گزاری با هم توام هستند یک انسان انقلابی یک خدمت گزار به معنای واقعی هست. از اول انقلاب تا به الآن همینطور بوده است. انقلابی ترین افراد در کشور ما خدمت گزارترین افراد بودند و دشمن تا وقتی که روحیه انقلابی در مردم ما وجود داشته باشد نمی توانند در داخل مردم ما نفوذ کنند.

امام جمعه رضوانشهر ادامه داد: نکته دیگری که خیلی باید توجه شود و خصوصا مسئولان ما باید خیلی دقت کنند مردم از تکرار بعضی از کلمات خسته می شوند چون الآن شما در هرخانه ای که بروید مشکل اقتصادی دارد و در زمینه اقتصادی مردم عزیز ما خیلی در فشار هستند و دارند از مشکلات اقتصادی که در داخل کشور هست رنج می برند. بحث تورم و گرانی و رکود و مشکل اشتغال که در خانواده ها وجود دارد.

وی افزود: بعضی از بزرگواران و مسئولان محترم خودشان فرمودند معیار اصلى تورم جیب مردم است نه بانک مرکزى. الآن بایستی عرصه خدمت گزاری توسعه پیدا کند اگر می خواهیم دل مردم را به دست بیاوریم و مردم با ما همراه باشند همان بساط خدمت گزاری را توسعه بدهیم و الا راه به جایی نخواهیم برد. ما ایام پایانى سال ۹۵ را پشت سر می گذاریم. آقا فرمودند اقتصاد مقاومتی؛ مسئولان باید بیایند در زمینه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گزارش دهند که چه کار کردند. این وظیفه مسئولان است.

حجت الاسلام حبیبی با تشریح وظیفه مردم در بحث اقدام و عمل گفت: اگر می خواهیم به ندای مقام معظم رهبری لبیک بگوییم با توجه به اینکه پایان سال اوج خرید است باید با خرید کالای ایرانی به اقتصاد کشور کمک کنیم.

وی ادامه داد: ما معمولا مثال می زنیم و می گوییم کشورهای چین و ژاپن آنقدر پیشرفت کرده اند که به غربی ها و کشورهای پیشرفته در زمینه اقتصادی تنه می زنند. چینی ها و ژاپنی ها به اقتصاد مقاومتی عمل کردند و به کالای داخلی کشورخودشان اهمیت دادند. آنها از کارگر کشور خودشان خرید کردند. ببینید کار به کجا رسیده که رئیس جمهور فعلی آمریکامی گوید من قائل به اقتصاد مقاومتی هستم من شعارم این است که کالای آمریکایی بخر.

امام جمعه رضوانشهر تأکید کرد: اگر مردم عزیز ما می خواهند به کارگر کشور ما کمک کنند و اگر می خواهند مشکلات اشتغال جوانان ما حل شود از کالاهای داخلی و تولیدات داخلى استفاده کنند. وقتی که کالای داخلی هست خرید کالای خارجی مخالف اقتصاد مقاومتى است. وقتی که مشابه داخلی داریم کالای خارجی نخریم. باید مقاومت کنیم. کشورهای دیگر هم همین کار را کردند و موفق شدند.

حبیبی با اشاره به در پیش بودن جشن نیکوکاری اظهار کرد: همیشه سال باید به افراد نیازمند کمک کنیم و جزء فرامین و دستورات دینی ما است ولی این ایام بخاطر مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد بیشتر باید از فقرا دستگیری کنیم. خصوصا کسانی که دستشان به دهن شان می رسد. کسانی که وضعیت اقتصادی مناسب تری دارند وظیفه سنگین تری دارند.

 

این خبر تکمیل می شود …

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه