با حضور مقامات عالی ایران و آذربایجان صورت گرفت؛

ریل گذاری راه آهن آستارا – آستارا در محدوده خاک جمهوری اسلامی ایران آغاز شد

صبح امروز با حضور مقامات عالی آستارای ایران و جمهوری آذربایجان، ریل گذاری راه آهن آستارا – آستارا در محدوده خاک جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

ریل گذاری راه آهن آستارا – آستارا در محدوده خاک جمهوری اسلامی ایران آغاز شد

به گزارش ۸دی به نقل از آستارا پرس، صبح امروز با حضور برخی از مقامات محلی دو شهر آستارای ایران و  جمهوری آذربایجان ریل گذاری خط آهن دو کشور در محدوده خاک جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در حاشیه عملیات ریل گذاری خط آهن آستارا آستارا در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اجرائی شدن پروژه راه آهن آستارا – آستارا در جمهوری آذربایجان و اقدامات زیر ساختی در خاک جمهوری اسلامی، ریل گذاری در محدوده سر زمینی ایران نیز از امروز آغاز شده است.

یونس رنجکش،  طول ریل گذاری در این منطقه را ۶٠٠ متر در عمق خاک ایران در محدوده باغچه سرا عنوان کرد و افزود: با اجرائی شدن این پروژه ملی شاهد تحولات خوبی در رشد و توسعه کشور داشته باشیم.

به گزارش آستارا پرس، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال جاری به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی بین دو کشور متعهد شده بودند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد دو و نیم کیلومتر و بارانداز مربوطه در آستارای ایران اجرا می شود و به عنوان دروازه اقتصادی ایران و اوراسیا قرار است بزودی به بهره برداری برسد.

شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پر تردد کشور است و سالیانه بیش از ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه