دبیر شاخه گیلان حزب اراده ملت:

با چه منطق و توجیه عقلی بودجه ۱۲۰۰ میلیاردی برای شهرداری رشت پیشنهاد داده اند

دبیر شاخه گیلان حزب اراده ملت گفت: طبق چه توجیه عقلی برای سال ۹۶ رقم ۱۲۰۰ میلیارد تومان را برای شهرداری پیشنهاد شده است.

با چه منطق و توجیه عقلی بودجه ۱۲۰۰ میلیاردی برای شهرداری رشت پیشنهاد داده اند

به گزارش ۸دی، به نقل از «دیارباران»، غلامرضا مقدسی در همایش «رشت سربلند» با بررسی بودجه های پیشنهادی شهرداری رشت و محورهای مدیریتی حاکم بر آن با اشاره آماری به عملکرد شهرداری رشت، اظهار کرد: منطقی که در این اعداد و ارقام دیده می شود به نفع شهروندان و شهرداری نیست و ظاهراً فقط سود بانک شهر در آن منظور شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۴ بودجه شهرداری از سوی شهردار ۶۵۰ میلیارد تومان پیشنهاد شد که با تحقق ۶۰ درصدی رقم آن عملا نزدیک به  ۴۰۰ میلیارد تومان بود.

دبیر شاخه گیلان حزب اراده ملت با بیان اینکه در سال ۹۵ با بودجه پیشنهادی ۸۵۰ میلیارد تومان شاهد تحقق ۳۸ درصدی آن بودیم که باز رقمی بالغ بر چهارصد میلیارد بوده است، گفت: حال سوال  این است که‌ طبق چه منطق و توجیه عقلی برای سال ۹۶ رقم ۱۲۰۰ میلیارد تومان را برای شهرداری پیشنهاد داده شده است.

وی ادامه داد:  آیا راهکار  وام گرفتن از بانک شهر جز اینکه به خود بانک و سهام داران آن سودهای کلان برساند چه نفعی برای دیگران خواهد داشت؟

مقدسی با برشمردن منابع مالی شهرداری، اعم از عوارض ساختمان و عوارض صدور پروانه و فروش تراکم، عنوان کرد:  فروش تراکم شهر در واقع فروش آرامش و آسایش شهر است زیرا بلند مرتبه سازی در کوچه های کم عرض نتیجه اش سلب آرامش شهروند، کمبود پارکینگ و نازیبایی شهر و معضلات متعدد دیگر است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه