نماینده شرکت شهرکهای صنعتی در شفت:

بانکها به صراطی مستقیم نیستند/ مزایده پی در پی شرکتها با حکم قانونی بانکها / مشکل مهتاب بافت بصورت موقت حل شده است

نماینده شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در شفت با بیان اینکه بانکها برای طلب خود شرکتها را به مزایده می گذارند، گفت: بانک ها به صراطی مستقیم نیستند و تلاش میکنند شرکتها به تعطیلی کشیده شوند.

بانکها به صراطی مستقیم نیستند/ مزایده پی در پی شرکتها با حکم قانونی بانکها / مشکل مهتاب بافت بصورت موقت حل شده است

یوسف زاد در گفتگو با خبرنگار ۸دی در پاسخ به انتشار گزارشی که از تارنمای پایگاه خبری تحلیلی ۸دی نیوز مبنی بر تعطیلی شرکت های صنعتی در شفت و بیکاری گسترده کارگران به دلیل مطالبات بانک ها از صاحبان شرکت ها و صنایع کوچک در شهرستان مذکور منتشر شد، اظهار داشت: شرکت تن ماهی در شهرک صنعتی شفت در زمان مدیریت من به تعطیلی کشیده نشده و حدود یک سالی و نیم است که تعطیل است.

وی در خصوص وضعیت شرکت مهتاب بافت و با بیان اینکه این شرکت تعطیل نیست و هم اکنون کارگران مشغول کار کردن هستند، افزود: شرکت مذکور به دلیل اینکه به بانک بدهکار است، بانک از مراحل قانونی استفاده کرده و این شرکت را به مزایده گذاشته است.

نماینده شرکت شهرک های صنعتی در شفت با اعلام اینکه بانک فرصتی کوتاه به شرکت ها برای پرداخت مطالباتشان داده است، گفت: فعلا شرکت مهتاب بافت مشکلش را حل کرده و این شرکت اجازه داده که اگر بدهی خود را پرداخت نکند، مجددا شرکت را به مزایده بگذارد.

یوسف زاد همچنین در خصوص وضعیت شرکت خزر فوم در شهرک صنعتی شفت، اظهار کرد: در ۱۰ روز گذشته در خصوص وضعیت شرکت خزر فوم صحبت هایی صورت گرفت و مدیر شرکت اعلام کرد که بانک به دلیل مطالباتش شرکت را مزایده گذاشته اما من نتوانسته ام بدهی های شرکت به بانک را پرداخت کنم.

وی با تاکید بر اینکه بانک ها به هیچ صراطی مستقیم نیستند، تصریح کرد: متاسفانه تلاش ها و لابی ها برای سرپا ماندن شرکت خزر فوم بی نتیجه مانده و حتما در همین جریان بانک شرکت را گرفته و با خود برده است.

نماینده شرکت شهرک های صنعتی شفت با بیان این نکته که بانک ها نسبت به استقرار و امتداد خط تولید در جامعه و رونق اقتصاد پایدار بی تفاوت هستند، بیان داشت: وقتی با حضور مدیر عامل شرکت مهتاب بافت و نماینده بانک در حال رایزنی و صحبت بودیم اعلام کردیم که حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر در این شرکت در حال اشتغال و تولید هستند اما بانک زیر بار نرفت و گفت که ما کاری به کار اینکه چقدر نیرو بیکار می شود، نداریم بلکه ما به ازای بدهی خود این شرکت را بر می داریم.

یوسف زاد با اشاره به اینکه تلاش هایی نیز در این راستا برای بهبود شرایط صورت گرفته، مطرح کرد: در این راستا فرماندار شهرستان کمک هایی را ترتیب داد و پیگیری های انجام شد و یک فرصت یک ماهه تا ۴۵ روزه گرفتند که مدیر عامل شرکت مهتاب بافت ۲۰۰ میلیون به بانک واریز کرد تا بتوانند مابقی بدهی ها را نیز پرداخت کند.

وی با اذعان به اینکه بانک با حکم قانونی وارد عمل می شود، متذکر شد: نظر بانک ها این است که اگر هر واحدی اقساط و پول را به آنها عودت ندهد ما در عوض شرکت ها را می گیریم.

نماینده شرکت شهرک ها با ابراز ناامیدی مبنی بر اینکه تلاش ها برای سرپا ماندن شرکت های بدهکار بی نتیجه است، اظهار کرد: فرماندار و نماینده شهرستان در مجلس برای حل این مشکلات تلاش هایی کردند اما باید تلاش های بیشتری در این زمینه انجام شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه