8دی گزارش می دهد؛

اخراج گسترده کارگران از شرکتهای شهرک صنعتی شفت / بانک ها با تبر به جان کارگران افتاده اند

صدها کارگر شفتی در شهرک صنعتی شفت به سبب مطالبات بانک ها از شرکت ها در آستانه شب عید از کار بیکار شدند.

اخراج گسترده کارگران از شرکتهای شهرک صنعتی شفت / بانک ها با تبر به جان کارگران افتاده اند

به گزارش خبرنگار ۸دی، دو شرکت صنعتی در شهرک صنعتی شهرستان شفت به ورطه تعطیلی کشیده شدند.

پس از تعطیلی شرکت تن ماهی در شفت که حدود دو سال از بسته شدن و اخراج کارگرانش می گذرد، خبرها حکایت از اخراج کارگران شرکتی دیگری در این شهرک صنعتی می دهد.

از دیگر شرکت هایی که در شهرک صنعتی شفت بسته شد و صدای کارگران را درآورده، شرکت خزر فوم شفت است.

این شرکت با داشتن حدود یکصد نفر کارگر و پرسنل تقریبا یک هفته ای است که تعطیلی کشانده شده است و تولیداتش دیگر خریدار ندارد و کارگرانش ایام عید باید به همسران خود در امر غبار روبی خانه ها همت کنند.

نبود بازار برای تولیدات و عدم سرمایه در گردش کارخانه داران از سوی دیگر از جمله مواردی است که مانع از تولید کارخانه ها و شرکت ها در شهرستان شفت شده است.

شرکت مهتاب بافت از جمله شرکت های فعالی است که تولید پارچه ها و پرده های آن زبان زد عام و خاص است و بهترین و مرغوبترین کالاها را تولید می کرده اما شنیده های غیر رسمی حکایت از به مزایده گذاشتن این شرکت می دهد.

این در حالی است که شرکت تجاری برلیان مهتاب بافت گیلان، پیش از این، ۹ سال پیاپی به عنوان واحد صنعتی نمونه استان گیلان انتخاب شده بود و در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه سال ۸۹، به عنوان صادرکننده نمونه سال مورد تجلیل قرار گرفت. این شرکت در سال ۹۱ با نیز کارآفرین نمونه و واحد نمونه استانی معرفی و همواره از واحدهای نساجی نمونه کشور بوده است.

اصلی ترین عاملی که موجب حذف واحد های صنعتی شفت می شود و آنها را از خط تولید خارج می کند، فشار بانک ها بر شرکت های صنعتی است که در ازای طلب خود، بانک ها را به مزاینده می گذارند و کاری هم به بیکاری کارگران و تولید ندارند.

گویا بانکها نمی خواهند در راستای اعتلای اقتصاد جامعه گامی بردارند و دست به تبر به جان کارگران افتاده اند و بدون اینکه به اقتصاد و معیشت جامعه کارگری توجهی داشته باشند کارگران شرکت ها را یکی پس از دیگری از کار بیکار می کنند.

در حال حاضر با تعطیلی شرکت های مذکور صدها کارگر شفتی از کار بیکار شده اند و معلوم نیست سرنوشت امرار و معاش آنها چه می شود؟

اخراج کارگران در آستانه عید نوروز موجی از اعتراضات را به راه انداخته و گمانه زنی ها حکایت از تشکیل تجمعات مردمی و کار و کارگری در مجامع دولتی از جمله فرمانداری و بخشداری می دهد.

تاکنون پیگیری های نماینده شهرستان و فرماندار در خصوص ادامه به کار شرکت ها بی نتیجه مانده و زوایای اوضاع و مشکلات این واحد های صنعتی در هاله ای از ابهام باقی مانده اند و کسی تاکنون پاسخگوی حقوق بحق مردم و ادای دین به جامعه کار و کارگری نمی باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه