نماینده مردم فومن در مجلس خبر داد:

پنج سال آینده هیچ آب سالمی در گیلان برای مصرف وجود ندارد/ هر ثانیه ۱۸ لیتر شیرآبه وارد زمین می شود

نماینده مجلس گفت: هر ثانیه ۱۸ لیتر شیرآبه وارد زمین می شود و با ادامه این روند در پنج سال آینده هیچ آب سالمی برای مصرف وجود ندارد.

پنج سال آینده هیچ آب سالمی در گیلان برای مصرف وجود ندارد/ هر ثانیه ۱۸ لیتر شیرآبه وارد زمین می شود

به گزارش ۸دی، به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری در همایش مدیریت بحران و کارگروه پسماند که عصر دوشنبه در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان شفت برگزار شد، اظهار کرد: موفقیت امروز شهرستان شفت در کنترل و مدیریت بحران به دلیل وجود تعامل و همکاری همه دستگاه و استفاده از تمام ظرفیت شهرستان است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در میان کارکنان جمعیت هلال احمر، افزود: ایشان فرمودند تحرک و حضور دائم مسئولان در  همه زمان ها و در حوزه های مختلف دو نکته ای است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه در تمام بحران ها و لحظات سخت مسئولان باید حضور دائم و پر تحرک داشته باشند، گفت: در این تحرک ها و حضورهای به موقع بوده که نواقص و مشکلات شناسایی می شوند.

وی وجود برخی نواقص را به دلیل نبود اعتبارات و کمبود در مسائل مالی عنوان و خاطرنشان کرد: ایرانیان همیشه ایام ثابت کرده اند که در هنگام بحران و سختی بهترین عملکرد را از خود به نمایش می گذارند.

حجت الاسلام افتخاری با بیان اینکه رضایت مندی مردم از اقدامات مسئولان بسیار مهم و حائز اهمیت است، تصریح کرد: در برخی بخش ها نواقص وجود دارد ولی این دلیلی برای دوری از نظام و انقلاب محسوب نمی شود.

ضرورت تبلیغات و فرهنگ سازی مناسب در حوزه محیط زیست

وی در ادامه به معضلات مربوط به حوزه محیط زیست اشاره کرد و یادآورشد: متاسفانه در حوزه محیط زیست تبلیغات و فرهنگ سازی مناسبی دیده نمی شود و نیازمند فرهنگ سازی مناسب در زمینه هستیم.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی مدیریت پسماند در حوزه روستایی را برعهده دهیاران و شورای روستا دانست و گفت: امروز روستائیان برخلاف گذشته خود تولیدکننده حجم بسیار زیادی زباله هستند.

وی با اشاره به تولید روزانه ۱۵ تُن زباله در شهر شفت و بین ۳۰ تا ۴۰ تُن زباله در شهرستان، افزود: ساماندهی این میزان زباله بسیار دشوار بوده و به همین دلیل باید از راهکارهایی استفاده شود که سبب کاهش حجم زباله تولیدی در سطح شهرستان شفت شود.

افتخاری با بیان اینکه تولید زباله در سطح استان گیلان نیز بسیار وحشتناک است، خاطرنشان کرد: در هر ثانیه ۱۸ لیتر شیرآبه وارد زمین می شود که اگر این روند ادامه یابد در پنج سال آینده هیچ آب سالمی برای مصرف وجود ندارد.

به گفته این مسئول فرهنگ سازی و تبلیغات مناسب در خصوص حفظ محیط زیست و مدیریت پسماند باید به صورت ویژه مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه