برای بالا بردن سطح فرهنگ جامعه نباید “زمان های مرده” خود را صرف امور فرهنگی کنیم

قاری بین المللی قرآن کریم گفت: متأسفانه ما زمان های مرده خود را صرف امور فرهنگی می کنیم به نظر من در مباحث فرهنگی به ویژه قرآنی چهره ها و نخبگان این عرصه باید حضور داشته باشند و ما نباید در این بحث که بحث دینی است در سطوح متوسط حرکت کنیم.

برای بالا بردن سطح فرهنگ جامعه نباید “زمان های مرده” خود را صرف امور فرهنگی کنیم

حامد شاکر نژاد از قاریان بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز در پاسخ به این سوال که چرا به نظر می آید حضور جوانان در عرصه های علمی، ورزشی و هنری از عرصه مذهبی پر رنگ تر شده است، اظهار کرد: عزیزانی که به طور خاص در مباحث مذهبی فعالیت می کنند شاید خیلی نیاز به تبلیغ در رسانه نداشته باشند و یک دلیلش میتواند این باشد که چون می خواهند کارشان برای رضای خدا باشد خیلی دیده نمی شوند اما اساسا هر چقدر برای قرآن کار شود باز هم کم است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه ما زمان های مرده خود را صرف امور فرهنگی می کنیم افزود: در مباحث فرهنگی به ویژه قرآنی چهره ها و نخبگان این عرصه باید حضور داشته باشند و ما نباید در سطوح متوسط این بحث دینی حرکت کنیم مثلا در رشته قرائت و حفظ عقیده بنده این است که بهترین قاریان باید تلاوتشان پخش شود.

shakernejhad00001

شاکر نژاد در بحث ایجاد انگیزه برای جوانان و نوجوانان، خاطر نشان کرد: در نظر گرفتن یک شبکه خاص برای آنان راه حل مناسبی است که بتوانند استعداد های خود را شکوفا سازند.

وی تصریح نمود: آن چیزی که عموم مردم با آن در ارتباط هستند باید بهترین باشد که در حال حاضر، خلأ آن احساس می شود.

وی در رابطه با جامه عمل پوشانیدن به اعتقادات اظهار داشت: اگر یکایک ما در عمل به قرآن و آنچه که در معارف آن می خوانیم قدمی برداریم، قطعا مردمی که ما را نگاه می کنند صد قدم به سوی قرآن می آیند پس ما هم در این زمینه مسئولیت خطیری بر دوش داریم و آن این است که به چیزی که می خوانیم اعتقاد داشته باشیم و عمل کنیم.

شاکر نژاد در پایان با اشاره به سخن مرحوم آیت الله بهجت که «به همان اندازه که یاد گرفته ای عمل کن» بیان نمود: سعی کنیم همان اندکی که آموخته ایم را سر لوحه زندگی قرار دهیم تا مردم ما را الگوی خود قراردهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه