نایب رئیس شورای شهر رشت:

زمین‌های نسقی از امتیازات آب، برق و گاز بهره‌مند می‌شوند

نایب رئیس شورای شهر رشت گفت: کلانشهر شدن رشت منجر به افزایش حوزه استحفاظی و افزایش ساخت و سازها در حاشیه شهر شد.

زمین‌های نسقی از امتیازات آب، برق و گاز بهره‌مند می‌شوند

به گزارش ۸دی،‌ مظفر نیکومنش نودهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به موافقت کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای ارائه امتیازات آب، برق و گاز زمین‌های نسقی اظهار داشت: در این مورد در چند ماه گذشته مکاتباتی را با ۱۳ نماینده استان گیلان و نمایندگان استان اردبیل انجام داده بودم که در نهایت مجلس شورای اسلامی با آن موافقت کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: کلانشهر شدن رشت منجر به افزایش حوزه استحفاظی این شهرستان و باعث افزایش ساخت وسازها در حاشیه شهر رشت شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۵ روستای اطراف رشت به حوزه شهری رشت وارد شده‌اند عنوان کرد: این موضوع باعث افزایش ساخت وساز حاشیه‌ای در رشت شده است.

نیکومنش نودهی با اشاره به اینکه اکثر زمین‌های حاشیه رشت نسقی هستند بیان داشت: با افزایش ساخت و سازها سازندگان زمین‌های نسقی با مشکل عدم صدور پروانه و عدم برخورداری از امتیازات آب، برق و گاز روبه‌رو می‌شدند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: دستور دولت مبنی بر این بود که امتیازاتی برای زمین‌های نسقی داده نشود و این موضوع برای سازندگان مشکلات زیادی را ایجاد کرده بود.

وی با اشاره به اینکه مشکل صدور پروانه برای زمین‌های نسقی تنها از طریق نمایندگان مردم در خانه ملت میسر می‌شد اظهار داشت: در این راستا مکاتباتی را با ۱۳ نماینده گیلان و حتی نمایندگان استان اردبیل انجام دادم.

نیکومنش نودهی خاطرنشان کرد: در یک فراخوان در شهرداری رشت برای صدور پروانه برای زمین‌های نسقی بیش از ۸ هزار نفر مراجعه کردند تا از امتیازات لازم بهره‌مند شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه