شهردار رشت طی نامه ای ؛

ثابت قدم نام بدهکاران دانه درشتی که بدهی شان را پرداخت کردند را منتشر کرد+ لیست

شهردار رشت در نامه ای این بار بجای انتشار نام بدهکاران دیگر شهرداری، نام کسانی را که در این مدت بدهی کلان خود را به شهرداری پرداخت کردند، اعلام کرد.

ثابت قدم نام بدهکاران دانه درشتی که بدهی شان را پرداخت کردند را منتشر کرد+ لیست

به گزارش ۸دی به نقل از تابناک،‌ شهردار رشت در نامه ای این بار بجای انتشار نام بدهکاران دیگر شهرداری، نام کسانی را که در این مدت بدهی کلان خود را به شهرداری پرداخت کردند، اعلام کرد.

در این نامه آمده است:

به نام الله پاسدار خون شهیدان
مملکت از عدل بود پایدار
کار تو از عدل گیرد قرار

نظامی

همشهریان عزیز
سه ماه پیش بود که تصمیم گرفتم با انتشار اسامی مختلف بدهکاران دانه درشت شهرداری، گامی جدی برای احقاق حقوق شهروندان عزیز و مطالبات شان برداریم. آن موقع عده ای تصور کردند این کار، نتیجه‌بخش نخواهد بود و چون قیاس به نفس می‌کردند مدعی بودند این اقدام شهرداری، تبلیغاتی است و منجر به بازستاندن حقوق مردم نخواهد شد.
تنها خدا عالم است که علت این همه بدبینی مدعیان به آن دسته از همشهریان عزیز که هریک به دلیلی امروز جزو بدهکاران دانه درشت شهرداری هستند و خواسته یا ناخواسته پول مردم را در جیب خود دارند، چیست. اما نیک می‌دانیم که تک تک همشهریان عزیز ما از هر طبقه اجتماعی اگر به این باور برسند که آنچه به عنوان بهای خدمات شهری می‌پردازند برای خدمت‌رسانی به آنان خرج خواهند شد، به مرور بیشتر و بهتر به خادمان خود در شهرداری اعتماد می کنند و وظایف شهروندی خود را ادا می کنند.
در نامه پیش عرض کردیم که در نامه بعد نام کامل بدهکاران دانه درشتی که حقوق مردم را در جیب خود گذاشته‌اند اعلام خواهیم کرد. اما یک نکته امیدوار کننده باعث شد تا اطلاع ثانوی در این تصمیم تجدید نظر کنیم‌. چرا که طی این مدت، ۳۳ نفر از ۶۰ فرد حقیقی و حقوقی که مخفف نام و میزان بدهی‌شان به شهرداری را اعلام کردیم، بدهی‌شان را پرداخت کردند و به جمع خیل شهروندانی پیوستند که وظایف شهروندی را انجام می‌دهند.
مجموع دریافتی ها حدود ۲۳ میلیارد تومان بود که در قبال ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی معوق بدهکاران دانه درشت، رقم خیلی بالایی نیست، اما طبق عهدی که با مردم بستیم تمام این مبلغ و دیگر مبالغی را که شهروندان می پردازند برای این شهر خرج می کنیم.
در راستای رعایت حقوق شهروندان برای اولین بار گزارش عملکرد مالی را به طور شفاف در پرتال خود منتشر کرده است. شهرداری در دوسال اخیر کوشیده است با اجرای پروژه های عمرانی در مناطق کم برخوردار رشت، و با شفاف سازی مالی، با تبعیض و فساد مبارزه کند، اما برای تحقق حداکثری ایده‌ی شهری توسعه یافته، مشارکت شهروندان امری ضروری است. خوشبختانه مردم رشت نشان داده‌اند که در صورت اعتماد‌آفرینی بسیار مشارکت پذیر هستند و این موهبتی است که شهرداری رشت به آن افتخار می کند. اگر‌چه مخالفان رابطه توسعه هر روز با یک بحران سعی در ایجاد بی‌اعتمادی بین مردم و خادمان شان هستند، روند رو به رشد مشارکت‌پذیری مردم نشان از عدم موفقیت توطئه‌گرانی دارد که به خاطر منافع شخصی خود حاضرند آینده‌ی یک شهر را قربانی کنند.
به پاس واکنش مثبت بیش از نیمی از بدهکاران دانه درشت نسبت به اعلام مخفف نام و میزان بدهی شان، شهرداری در آستانه سال جدید، فرصت دیگری را به بقیه بدهکاران دانه درشت می‌دهد تا قبل از پایان سال بدهی خود راکه در واقع حق مردم است بپردازند و به شهروندان وظیفه‌شناس تبدیل شوند.
در نامه بعد نام کامل بدهکارانی را که بدهی‌شان را پرداخت نکنند با میزان بدهی‌شان اعلام عمومی خواهیم کرد. چرا که به عنوان یکی از دستگاه‌های خدمت رسان، خود را موظف می دانیم با یک برنامه هدفمند به ایجاد جامعه ای توسعه یافته و برخوردار از عدالت تا حد ممکن نزدیک شویم و این را حق مردم شریف رشت می‌دانیم و در این راه با هیچ احدی تعارف نداریم و مسامحه نخواهیم کرد. در پایان مخفف نام شهروندانی را که بدهی‌شان در این مدت پرداخت کردند اعلام کرده و ضمن تشکر از آنان، از بقیه نیز می خواهیم حقوق حقه شهروندان را پرداخت کنند.
سید محمد علی ثابت قدم
شهردار رشت
م ـ ر ۴۱۸۸۵۹۵۲۰۰ خیابان معلم
ص ـ ف ۴۱۵۷۴۹۶۰۰۰ گلسار
ع ـ ر ۴۱۵۰۹۰۰۰۰۰ بلوار خرمشهر
م ـ الف ۴۱۳۷۷۷۲۸۰۰ گلسار
ب ـ ق ۴۱۰۳۷۱۵۵۰۰ جاده فومن
الف ـ ع ۴۰۹۶۴۶۳۱۶۸ گلسار
ا ـ د ۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰ گلسار
س ـد ۳۹۶۴۰۶۰۸۰۰ گلسار
ح ـ ح ۳۸۶۸۲۵۸۸۰۰ بلوار دیلمان
م ـ ز ۳۸۴۰۹۳۴۰۰۰ بلوار چمران
ج ـ ج ۳۸۲۳۹۲۳۶۰۰ علی آباد
ع ـ ج ۳۸۱۱۸۳۰۰۰۰ خیابان آزادگان
ب ـ الف ۳۸۰۰۷۵۹۸۵۰ بلوار امام خمینی
س-س-ع ۱۵۴۰۴۹۷۸۰۰۰ بلوار شهید رجایی
الف – و ۱۴۳۲۲۳۳۰۰۰۰ بلوار شهید مدرس
ت- س ۹۶۰۷۴۶۶۰۰۰ بلوارامام خمینی (ره)
م – گ ۷۲۲۷۷۵۸۰۰ گلسار
س -ف ۶۵۸۱۰۴۰۰۰۰ بلوار دیلمان
ع-س ۶۲۹۸۵۰۳۰۰۰ بلوار شهید انصاری
گ- الف ۵۷۰۹۲۱۹۲۰۰ گلسار
الف – ی ۵۲۶۷۷۳۷۲۰۰ نواب
س-س ۵۲۲۲۶۲۲۰۰۰ چهارراه بهشتی
س-ت ۴۹۹۲۳۷۲۰۰۰ گلسار
ع-ق ۴۹۲۸۸۴۷۰۰۰ بلوار امام خمینی
الف – پ ۴۸۸۲۵۰۰۰۰۰ خیابان سعدی
ت – ه ۴۸۵۶۷۴۵۶۰۰ گلسار
الف – چ ۴۷۲۸۷۸۰۰۰۰ گلسار
م – ش ۴۴۴۲۴۰۰۰۰۰ بلوار شهید قلی پور
م-س ۴۴۴۲۲۹۹۲۰۰ گلسار
ح – ح ۴۲۵۹۹۰۸۸۰۰ گلسار
ک – ب ۴۲۱۵۵۲۳۲۰۰ گلسار
ح – م ۴۲۱۰۶۸۳۰۰۰ خیابان رودباری
م – م ۴۱۹۶۱۹۸۴۰۰ گلسار

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه