روز شمار تاریخ ترور در ایران / هشتم اسفند؛

ترور ناجوانمردانه ۲۹ ایرانی بی گناه توسط منافقین / ۸ اسفند هم خونین شد

هشتم اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۹ ایرانی در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۸۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ناجوانمردانه ۲۹ ایرانی بی گناه توسط منافقین / ۸ اسفند هم خونین شد

به گزارش هشت دی، هشتم اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۹ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۸۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

سید جواد مولایی نژاد ۲۴ مهر ماه ۱۳۲۷ در استان خوزستان متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۵۸ در خرمشهر در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

غیب علی رضاقلیوندان ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۲۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۵۹ در حالی که کارگر بود توسط گروهک کوموله در میاندوآب ترور شد و به شهادت رسید.

ناصر خمسه عشر ۳۰ شهریور ماه ۱۳۳۹ در استان اصفهان متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۵۹ در حالی که پاسدار بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد جعفری ۱۵ آبان ماه ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در خیابان دکتر شریعتی تهران توسط گروهک تررویستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید حسین جلال فریز هندی ۳۰ مهر ماه ۱۳۴۰ متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۶۰ در خیابان امام خمینی تهران توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

مصطفی حجتی ۲۹ دی ماه ۱۳۲۱ در استان تهران متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که روحانی بود در خیابان جیحون تهران ترور شد و به شهادت رسید.

قربانعلی دوست علی زاده ۱۰ تیر ماه ۱۳۴۳ متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۶۰ در پل سفید مازندران توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

شفیع رحیمی یکم بهمن ماه ۱۳۴۴ در استان کردستان متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار بود توسط گروهک دموکرات در سنندج ترور شد و به شهادت رسید.

عیسی زارعی دهوئی یکم شهریور ماه ۱۳۴۹ متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۶۰ در زرند کرمان توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

محمد سررشته ایزدموسی ۱۴ آذر ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۶۰ در چهار راه عباسی توسط گروهک تررویستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

سید عیسی کیانژاد ۲۹ خرداد ماه ۱۳۳۶ در استان مازندران متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۶۰ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر سعیدی یکم تیر ماه ۳۴۵ در استان تهران متولد شد و هشتم اسفند ۱۳۶۱ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا مکتبی آغجه دهم فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۶۱ در بوکان در اثر شکنجه ضد انقلاب به شهادت رسید.

فتح الله زمانی دادنه ششم دی ماه ۱۳۰۱ در استان کردستان متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۶۲ در حالی که شورای اسلامی بود در سنندج توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

عباس یاوری یکم شهریور ماه ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و ۲۸ اسفند ماه ۱۳۶۲ در مریوان در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالقادر عبدالهی سوم دی ماه ۱۳۳۹ در استان کرمانشاه متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۶۳ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صدیق ادهمی یکم فروردین ماه ۱۳۳۶ در استان کردستان متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۶۴ در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین علی روستا هشتم مرداد ماه ۱۳۴۶ در استان فارس متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۶۶ در حالی که کارگر ساده بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر شفیعی ۲۳ مرداد ماه ۱۳۱۵ متولد شد و ۸ اسفند ماه ۱۳۶۸ در خیابان پابدانا زرند توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

عباسعلی آبادی زاده سوم مرداد ماه ۱۳۳۲ متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۶۸ در زاهدان و در منزل مسکونی اش توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

محمد حسین یوسفی قشرباطی یکم فروردین ماه ۱۳۵۱ متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۷۷ در تربت حیدریه توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

خداداد مصطفی پور هشتم اسفن ماه ۱۳۷۹ توسط اشرار مسلح به شهادت رسید.

غلامحسین سراب هشتم اسفند ماه ۱۳۸۱ ترور شد و به شهادت رسید.

باقر سراب یکم فروردین ۱۳۵۶ متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۸۱ در زاهدان ترور شد و به شهادت رسید.

شهرام غیاثی در سال ۱۳۴۵ متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۸۲ ترور شد و به شهادت رسید.

ناصر شه بخش ۲۱ اسفند ماه ۱۳۳۳ متولد شد و هشتم اسفند ماه ۱۳۸۴ در زاهدان ترور شد و به شهادت رسید.

اکبر جوادی هشتم اسفند ماه ۱۳۸۵ ترور شد و به شهادت رسید.

یوسف تقی زاده هشتم اسفند ماه ۱۳۸۵ ترور شد و به شهادت رسید.

غلام صفر زاده هشتم اسفند ماه ۱۳۸۵ توسط عناصر تروریست به شهادت رسید.

 

اتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه