با رای اعتماد، مسیر را برای روحانی هموار کردیم

مجلس با رای اعتماد به کابینه مسیر را برای حل مشکلات کشور هموار نمود. *جا دارد دولت از همه ظرفیت‌های نظام در حل مشکلات مردم استفاده کند و روحیه تعامل با همه بخش‌های نظام در دولت تدبیر وامید حاکم گردد… *کشورهای زورگو و یاغی پروژه آشفته‌سازی منطقه را کلید زدند.

با رای اعتماد، مسیر را برای روحانی هموار کردیم

به گزارش ۸دی، رییس مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر، ابراز امیدواری کرد که دولت به یمن این ایام حرکت خدمت به مردم را با توکل به خدا و جدیت آغاز نماید و گفت: در این راه مجلس با رای اعتماد به کابینه مسیر را برای حل مشکلات کشور هموار نمود.

 علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توصیه ما به دولت این است که اولا با همان روحیه مجاهدانه که در شهید باهنر و رجایی و بهشتی پایه و اساس دولت را شکل داد دولت جدید مسیر خود را مشخص نماید که عزتمندی جمهوری اسلامی در این نگاه است.

وی افزود: نکته بعد این است که دولت جدید به موضوع شایسته‌سالاری در همه امور توجه جدی نماید که کار ملک با تدبیر شایستگان راست گردد و عزل و نصب بر چنین اصلی مستقر گردد. همچنین لازم است از همه نیروهای متدین و متعهد که حکم امور دیوانی را درک نمودند سوای تعلقات سیاسی بهره‌گیری شود که فراجناحی بودن دولت را نشان می‌دهد و قانون‌گرایی نیز محل آزمون دولت است که براساس آن تمشیت امور کشور محقق می‌شود و مردم زندگی قابل پیش‌بینی می‌یابند و عدالت‌گرایی رونق پیدا می‌کند.

لاریجانی تاکید کرد: جا دارد دولت از همه ظرفیت‌های نظام در حل مشکلات مردم استفاده کند و روحیه تعامل با همه بخش‌های نظام در دولت تدبیر وامید حاکم گردد و با تحلیل واقع‌بینانه از شرایط با نگاه علمی به حل و فصل امور پرداخته شود و از شتاب‌زدگی پرهیز گردد و امیدواریم دولت جدید در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و رهنمودهای رهبری با تعادل در مواضع خدمت به مردم عزیز یگانه گمشده خود بداند.

رییس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات اخیر خاورمیانه و جهان اسلام گفت: در روزهای گذشته همه شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که کشورهای زورگو و یاغی چون مسیر تحولات در منطقه را به نفع اهداف سلطه‌طلبانه خود ارزیابی نکردند پروژه آشفته‌سازی منطقه را کلید زدند.

وی ادامه داد: آنچه در این روزها در مصر،‌ سوریه و لبنان رخ داد و مخصوصا سبوعیتی که در انفجارهای طرابلس لبنان دیده شد یا سلاح‌های کشتار جمعی تروریست‌های سوریه بسترسازی برای فرصت‌طلبی آمریکا و رژیم صهیونیستی است که در خلال جنگ‌افروزی بین طوایف، احزاب و مذاهب، زمان برای صلح قلابی در فلسطین و تحقیر مجدد ملت مظلوم این کشور فراهم کند و در این میان ژست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا که با تبلیغات فریب‌کارانه توام گردیده فضاحت‌بار است.

لاریجانی با اشاره به جنگ‌افروزی آمریکا در افغانستان، عراق در زمان جورج بوش گفت: مگر محاسبات آنان در این دو جنگ توفیقی را نشان می‌دهد که خیز جنگ جدیدی در خاورمیانه برداشته‌اند. آمریکا باید بداند امروز ملت‌ها در منطقه بیدار شده‌اند و صدای ملت‌ها را در شعارهای دو طرف مخالف هم در صحنه مصر می‌یابید که هر دو گروه تنفر خود را از دخالت‌های آمریکا اعلام می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: صحنه، صحنه اراده دخالت‌طلبانه قدرت‌ها نیست، صحنه باور حقوق مسلمانان است و مجلس شورای اسلامی این اقدامات حقیر و سلطه‌طلبانه و تروریستی را محکوم می‌نماید و مطمئن به نصرت الهی برای مسلمانان است که « إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ».

منبع: نکات پرس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه