نوبخت: در خوزستان بجای سفر به شهرستانها، ۳۰ سفر مجازی برگزار شد!

سخنگوی دولت: دولت جدید بدون هیچ نقشه راه خاصی در این باره، با توجه به انتظار مردم از دولتمردان برای ادامه سفرهای استانی، در عمل مجبور به ادامه این کار شده است اما بدون توجه به فلسفه اصلی این اقدام که همان آشنایی از نزدیک مسئولان با مشکلات مردم و کاهش فاصله میان حاکمان و توده های ملت است.

نوبخت: در خوزستان بجای سفر به شهرستانها، ۳۰ سفر مجازی برگزار شد!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رجانیوز، با گذشت سه روز از نخستین سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان، همچنان برخی حاشیه سازی ها در باره این اقدام مثبت دولت ادامه دارد و  در حالی که انتظار می رود مسئولان ارشد دولتی به دور از حاشیه سازی جدید در این باره، از اصل این اقدام مثبت دفاع کنند صبح امروز سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «سفر استانی دولت یازدهم با سفرهای استانی دولت‌های قبل تفاوت‌هایی داشت که از جمله آنان شنونده بودن دولت بود.»

این سخنان در حالی از سوی آقای نوبخت اعلام شده که مشخص نیست مبنای منطقی و استدلال ایشان مبنی بر اینکه دولت قبل در سفرهای استانی حرفهای مردم را نمی شنیده و در مقابل دولت جدید در سفرهای استانی خود حرفهای مردم را می شنود، چیست؟ و آیا غیر از این است که سفرهای استانی دولت آقای روحانی ادامه یکی از نقاط قوت دولت گذشته محسوب می شود که ترک آن توسط هر دولتی با اعتراض توده های مردم مواجه خواهد شد؟

اما سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنانش گفته است: «رئیس جمهور به ۳۰ نقطه استان سفر مجازی کرد و با استفاده از سیستم های مدرن ارتباطی پای سخنان و درد دل های مردم مناطق مختلف استان خوزستان نشست.»

این اظهارات در حالی از سوی آقای نوبخت بیان شده است که مشخص نیست اگر هدف نهایی دولت از سفرهای استانی، انجام سفرهای مجازی و نشستن پای حرف مردم از طریق سیستم های مدرن ارتباطی است، پس اساسا علت سفر رییس جمهور به استان خوزستان و حضور در مصلی این شهر چه بوده است؟ آیا نمی شد به جای این کار آقای روحانی با حضور در دفتر خود در خیابان پاستور به درد و دل مردم این شهر گوش بدهد و از سیستم های مدرن ارتباطی برای این کار بهره ببرد؟

بیان این سخنان توسط آقای نوبخت، بیش از آنکه دفاع از اقدام رییس جمهور باشد، بیشتر به حاشیه سازی در این باره شباهت دارد اما پیام دیگری نیز دارد و آن عدم توجه به «فلسفه» اصلی سفرهای استانی است که در واقع همان کم کردن فاصله میان مردم و مسئولان است، به عبارت دیگر به نظر می رسد در شرایط فعلی دولت جدید بدون هیچ نقشه راه خاصی در این باره، با توجه به انتظار مردم از دولتمردان برای ادامه سفرهای استانی، در عمل مجبور به ادامه این کار شده است اما بدون توجه به فلسفه اصلی و دستاوردهای جانبی این اقدام که همان آشنایی از نزدیک مسئولان با مشکلات مردم و کاهش فاصله میان حاکمان و توده های ملت است، سعی دارد با اجرای گزینشی و کاریکاتوری سفرهای استانی،  هم پاسخگوی مطالبات مردم در این باره باشد و هم به خلاصه ترین حالت ممکن این کار را انجام دهد.

هم چنین آقای نوبخت در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به انتقاد برخی رسانه های طی روزهای گذشته نسبت به برخی کارهای صورت گرفته از سوی دولت در این سفر گفته است: «اعتدال همین بود که ما انجام دادیم.»

سخنگوی دولت در جای دیگری نیز در سخنانی عجیب با انتقاد از صدا و سیما، از خوب پوشش ندادن استقبال مردم از رییس جمهور سخن گفته که به نظر می رسد این اظهارات تلاش برای نادیده گرفتن واقعیت است که چرا که بر اساس انتشار بسیاری از تصاویر خبرنگاران و عکاسان از این سفر، در برخی مسیرهای حرکت ماشین حامل رییس جمهور جمعیت قابل توجهی دیده نمی شود و در قسمتهایی از مصلی اهواز نیز که آقای روحانی در جمع مردم این شهر سخنرانی کرد،  قسمت های خالی از جمعیت وجود دارد که این صحنه ها از سوی صدا و سیما یا پخش نشد و یا به سرعت و با کمترین ضریب پوشش رسانه ای به روی آنتن رفت، صحنه هایی که رسانه ملی می توانست در رابطه با هر کدام از آنها بگونه ای دیگر رفتار کند.

در مجموع به نظر می رسد بهتر است تا در شرایط کنونی که دولت جدید بر ادامه یکی از نقاط قوت دولت قبلی مصمم است، دیگر مسئولان دولتی با درایت بیشتر ضمن دفاع از نفس سفرهای استانی، بدون حاشیه سازی  در پی ادامه گفتمان خدمت به مردم باشند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
پویا
شما دیگه تخریب نکنید. هرچی باشه دولت تدبیر و امید تو این 120 روز به اندازه 8 سال دولت قبلی کار کرده. گندکاریها و خرابکاریهای دولت قبلی یادمون نرفته و نمیره. دلار 3600 تومنی در عرض 4 ماه رسیده به 2900 تومان. این خودش نمود بارزی از تلاشهای دولت یازدهم برای ثبات اقتصادی و آرامش مردم و پاک کردن خرابکاریهای دولت قبلیه. خدارو شکر که بی تدبیری دولت قبلی تموم شد و نا امیدی که دولت قبل برای مردم ایجاد کرده بود جای خودشو به امید داد.
مرید نیمه راه
خسته نباشید دقیقا همون کارای احمدی نژاد رو کردین بعد اونموقع میگفتین این اقدامات popolisti هستش و همه نمادینه و ریا کاریه
در حاشیه