رئیس اتحادیه چینی و بلور رشت:

دخل و خرج بازاریان با هم نمی خواند / نمی توان منکر کیفیت کالاهای ایرانی شد

رئیس اتحادیه چینی و بلور رشت گفت: بازار به گونه ای تحت تاثیر رکود قرار گرفته است که کمتر کسی رغبت می کند وارد مشاغل آزاد شود.

دخل و خرج بازاریان با هم نمی خواند / نمی توان منکر کیفیت کالاهای ایرانی شد

به گزارش ۸دی، علی رضا تهدیست رئیس اتحادیه چینی و بلور رشت در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران» از افزایش تعطیلی مغازه ها در این شهر خبر داد و اظهار کرد: رکود موجب تعطیلی اکثر فروشگاه های اجاره نشین شده است.

وی با بیان اینکه هزینه ها بیش از دریافتی کسبه است و به عبارتی دخل و خرج بازاریان باهم نمی خواند، گفت: بازار به گونه ای تحت تاثیر رکود قرار گرفته است که  کمتر کسی رغبت می کند وارد مشاغل آزاد شود.

رییس اتحادیه چینی و بلور رشت در خصوص تاثیر دلار بر قیمت ها گفت: افزایش دلار روی نرخ مواد اولیه و هزینه تولید کننده ها تاثیر گذاشته و میزان هزینه های تمام شده کالا را افزایش داده است.

وی ادامه داد: در مجموع افزایش قیمت چشمگیری نداشتیم و تنها یک سری هزینه های جانبی مثل افزایش دستمزدها، حامل های انرژی و… روی قیمت ها تاثیر گذاشته است.

رئیس اتحادیه چینی و بلور رشت با بیان این مطلب که کیفیت تولیدات داخلی افزایش یافته اند، گفت: نمیتوان منکر کیفیت کالاهای ایرانی شد و در برخی موارد این کالاها توان رقابت با تولیدات خارجی را نیز دارند.

وی با اظهار تاسف به عدم نظارت کافی در مراحل تولیدات داخلی، افزود: در برخی موارد اطمینان مصرف کننده نسبت به تولیدات داخلی خدشه دار شده و جلب اطمینان و اعتماد سازی نسبت به تولیدات داخلی زمان بر خواهد بود.

وی ارائه مناسب  خدمات پس از فروش را موجب افزایش رغبت خریدار جهت تهیه کالاهای ایرانی بیان کرد و در خصوص طرح جمع آوری کالاهای قاچاق گفت: در این طرح  وحدت رویه لازم بین سازمان های ذیربط وجود نداشته و چندان موفق عمل نشده است.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت های مناسب توسط گمرک و سایر سازمان های مربوطه از جمله موارد تامل بر انگیز در این طرح است.

رئیس اتحادیه چینی و بلور رشت در ادامه این مطلب تصریح کرد: کالاهای قاچاق باید در مبادی ورودی به صورت لیستی مشخص باشند تا مصرف کننده و فروشند به وضوح بدانند کدام کالا قاچاق و کدام قانونی است.

وی تصریح کرد: این که اجازه می دهند کالای قاچاق در سطح بازار  پخش شود و بعد تک تک مغازه ها را چک می کنند و از مغازه دار سند و مدرک می خواهند که کالاهای وی قاچاقی است یا گمرکی اصلا روش مناسبی نیست.

تهیدست اضافه کرد: هنوز عملکردی تکنیکی و حرفه ای در خصوص شناسایی کالاهای قاچاق نداریم.

رئیس اتحادیه چینی و بلور رشت مردم گیلان را تنوع طلب در خرید کالا معرفی کرد و افزود: در این شرایط سخت تنها دلخوشی مردم این است که هر از گاهی بتوانند خریدی انجام دهند.

وی در پایان اضافه کرد: افزایش نقدینگی، کاهش قیمت ها و بالابردن قدرت خرید مردم، بازار را از رکود خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه